Mijn naam is Wouter, ben 38 jaar en inmiddels ben ik al 20 jaar genieter van whisky. Al vrij snel maakte ik de stap van de 'kroeg-blends' naar de single malts. Tot ongeveer 2010 was ik volledig een Islay man (vooral Ardbeg en Lagavulin en een enkele keer heb ik destijds een Port Ellen op de kop kunnen tikken), het rokerige en turfachtige karakter was hierin geweldig! In het begin was Port Charlotte een goed alternatief op de bekendere bottelings wat mij betreft, destijds wel gunstig te krijgen. De laatste jaren ben ik mijn horizon aan het verbreden naar de Highlands en ook enkele Speysiders, mede omdat ik de prijzen voor de betere Islays de laatste tijd echt krankzinnig vind...
Het lijkt me leuk om hier te ontdekken wat mooie bottelingen zijn (voor ex-Islay genieters)...
Om nog wat ideeën te delen: Highland Park beviel me o.a. ook goed, maar de laatste bijzondere bottelingen van ze (thor, loki, freya, odin) zijn nou ook niet echt scherpgeprijsd... Laatst vond ik nog een Kilkerran, en die beviel me erg goed! Kortom: ik heb het graag met je over mooie malts met een beetje 'bite' en niet de absolute hoofdprijs.
Ik kijk er naar uit om jullie hier te ontmoeten!
Sláinte,
Wouter.