nannerom schreef:Is een 40yo Highland Park een mooie investering?
Ik moet wel nog eventjes doorsparen, maar ik zie dat je hem hier en daar voor rond de 1800Euro kan krijgen.
Is dit de moeite? Of pure geldverspilling? Want als het investeren niet lukt denk ik dat een stuk versampelen ook niet zou lukken.. zou rond de.. 27Euro/cl liggen lol.
Het is een prima dram, overal zeer hoge ratings, dus wat dat betreft kun je 'm gerust kopen
De rekensom of het je wat oplevert mag je zelf maken; 5% rendement per jaar betekent dat je 'm over 10 jaar moet verkopen voor € 2700 als je 'm nu voor € 1800 koopt. Ik zie dat er op WB aangeboden wordt voor € 1650, je kunt er een bericht aan wagen en € 1300 bieden..? Maar eigenlijk had je 'm in 2008 moeten kopen.
Hoogste wat deze tot nu toe in een veiling doet is 1.000 pond. (gaat de commissie nog af hé!)
Sampelen zou je nog wel eens mee kunnen vallen, indien je de fles voor rond de 1300 kunt scoren en je krijgt een onbedwingbare neiging 'm open te trekken; voor rond de 6 tientjes doe ik mee voor een 3 cl sample en ik weet van een paar medeforummers dat ze ook zeker mee zullen doen!

Ik ben sowieso van mening dat beleggen, ook in whisky, is voorbehouden aan mensen die er echt verstand van hebben. Nu zie je de laatste jaren belachelijke prijsopdrijvingen doordat ineens allerlei mensen (die veelal geen zak verstand hebben van wat te kopen) vol overgave gaan beleggen in whisky's, veelal van Macallan, Highland Park en Bowmore. (daarmee wil ik jou overigens niet in een categorie plaatsen hoor

)
De kans dat het in tranen eindigt is vrij groot, want als je niet weet wat je moet kopen is de kans dat het een succes wordt een volledige toevalstreffer. Je ziet het met de (goh, alweer) Highland Park Valhalla serie; prijzen donderen alweer in elkaar doordat de 'markt' verzadigd is. Van een marketingtruc, niet van een goede whisky want dat is het niet.
Gewoon lekkere flessen kopen en doen waar ze voor gemaakt worden; opdrinken