Maar wat ik zoek is een app voor als ik in een slijterij ben even kan kijken of ik een fles in handen heb met een hoge score of niet.

Freddy schreef:He Edwin bedankt![]()
Maar wat ik zoek is een app voor als ik in een slijterij ben even kan kijken of ik een fles in handen heb met een hoge score of niet.

/ Mijn Website met mijn Distillery Visits

Nino schreef:Af en toe zie ik op wb bij cask type alleen Hogshead staan.. is dat automatisch een ex bourbon vat of worden Hogshead vaten ook voor andere vloeistoffen bijv: wijn of sherry gebruikt?

caskstrength schreef:Klopt, een hogshead is een "uitvinding" uit het Verenigd Koninkrijk. In feite is het een opnieuw in elkaar gezet vat, gebruik makende van de staven van originele vaten. Dit kunnen bourbon barrels zijn, maar ook sherry casks of puncheons. Vroeger werd veelal gebruik gemaakt van staven van bourbon casks, maar in theorie is alles mogelijk.
caskstrength schreef:Overigens is het gebruik van vaten voor mij iets dat wel wat transparanter kan. Als consument wil ik weten wat er van te voren in het vat heeft gezeten, en het liefst ook hoe vaak het al van tevoren gevuld is geweest. Om helemaal precies te weten zou je moeten weten hoe lang het vat al met welke drank gevuld is geweest. Juist bij hogsheads is dat lastig, want zie maar eens te achterhalen van welke vaten je precies welke staven gebruikt. Ik heb me laten vertellen dat deze staven vaak in bulk vervoerd worden of bij de kuiperij door elkaar geraken.

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten