TIP! 'Niet'-aanbiedingen om te lachen en/of verwonderen

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: TIP! 'Niet'-aanbiedingen om te lachen en/of verwonderen

Ongelezen berichtdoor Dre » 29 Aug 2018, 08:42

blaaat schreef:Een dikke 25% korting obv whiskybase prijzen. Los van de sowieso al lagere waarde omdat ze zonder doos/koker komen: je moet ze al allevier graag willen opdat het een koopje zou zijn...
Wat denken jullie hierover?

Dit soort flessen worden op deze manier puur verkocht om te drinken lijkt me zo. Dan denk ik zelf echt niet na over lagere waarde omdat ze zonder doos/koker komen, die kan ik tóch niet drinken.
Een dikke 25% korting op prijzen die doorgaans toch al niet zo hoog liggen, ik vind dat persoonlijk niet verkeerd hoor.
En ja, de deals zelf zijn de laatste tijd wel eens wat duurder, omdat er dan ook wat duurdere flessen tussen zitten. Nu dan bv. die Westland en de GD 18 die zo rond de zeven tientjes liggen, eerder ook eens de Glenmorangie Signet bijvoorbeeld.
En uiteraard blijft het belangrijkste dat je ze alle vier graag wilt ja, anders ben je alsnog eigenlijk duurder uit. Dat is ook de reden dat ik zelf nog nooit een Breek interessant heb gevonden, er zit altijd wel minimaal 1 fles (en vaak nog wel meer) tussen die ik niet interessant vind, en dan is voor mij de hele deal al niet meer interessant. Maar dat is persoonlijk, met de deals zelf vind ik dus niet zoveel mis eigenlijk.
5 x

mardo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mardo » 29 Aug 2018, 09:07

Ik vind het vaak wel leuke aanbiedingen van D12 hoor. Maar wel wat Dre zegt, je moet wel alle flessen lekker vinden, anders is het niet lonend.
Nu heb ik geen interesse in de bowmore en talisker, maar de Glendronach zou ik graag willen. De andere ken ik niet. dus gaat het over. In het verleden wel een hele leuke Macallan deal gehad. :goedgedaan
Dat het zonder kokers/dozen is, kan mij niks schelen.
0 x
Afbeelding

SecondHandPants
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor SecondHandPants » 29 Aug 2018, 15:08

Jep, wat Dre en mardo zeggen, zo denk ik er ook over. Die GD18 had mijn interesse wel, maar de rest niet echt. Ik kijk toch elke woensdag even of er niet toevallig iets voor mij bij zit... is nog nooit het geval geweest trouwens. Kokers boeien me echt niet overigens, ik koop ze immers om te drinken.

Wat ik me nog wel afvroeg: is die Breek de Week deal altijd maar voor 1 persoon op HWF beschikbaar? En waar komen die flessen eigenlijk vandaan: ik bedoel, waarom worden ze zonder koker of giftpack verkocht? Just curious.
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 29 Aug 2018, 15:25

SecondHandPants schreef:Jep, wat Dre en mardo zeggen, zo denk ik er ook over. Die GD18 had mijn interesse wel, maar de rest niet echt. Ik kijk toch elke woensdag even of er niet toevallig iets voor mij bij zit... is nog nooit het geval geweest trouwens. Kokers boeien me echt niet overigens, ik koop ze immers om te drinken.

Wat ik me nog wel afvroeg: is die Breek de Week deal altijd maar voor 1 persoon op HWF beschikbaar? En waar komen die flessen eigenlijk vandaan: ik bedoel, waarom worden ze zonder koker of giftpack verkocht? Just curious.

Volgens mij zetten ze dat speciaal hierop, ik krijg t niet op de mail.
Maar hoezo ze zonder koker of giftpack verkocht worden..... Wat denk je van beschadigingen?
0 x

MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor MacErik » 29 Aug 2018, 15:54

Ik denk toch dat het voornamelijk een stukje marketing om feeling te houden met de leden van het forum.
Kokers gaan eraf om doorverkoop te voorkomen/moeilijker te maken.
0 x
Afbeelding

andre8x8
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor andre8x8 » 29 Aug 2018, 17:10

Ik doe regelmatig mee met de BdW actie.
En ja, er zit er natuurlijk altijd wel eens eentje tussen die ik wat minder vind. Gelukkig drink ik hier thuis de whisky niet alleen en heeft mijn vrouw vwb whisky een andere smaak, dus ook die fles komt dan wel leeg.

Ik wil alleen maar zeggen: D12 ga zo door, ik ben in ieder geval blij met deze aanbiedingen.
1 x
Afbeelding

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 29 Aug 2018, 18:42

MacErik schreef:Ik denk toch dat het voornamelijk een stukje marketing om feeling te houden met de leden van het forum.
Kokers gaan eraf om doorverkoop te voorkomen/moeilijker te maken.

Geloof ik niks van, ik denk zelf ook dat het puur om beschadigde verpakkingen gaat, zoals Alex al aangeeft. In een gemiddeld magazijn waar veel met pallets en dozen wordt geschoven komt dat nogal eens voor namelijk, om nog maar te zwijgen over transport met pallets tegelijk.

Verder wat de rest al zegt, eigenlijk alleen interessant als je alle flessen wilt hebben en daarom voornamelijk voor de meer beginnende drinker. Wat dat betreft opvallend dat er ook wel eens een €100+ fles tussen zit aangevuld met 3 standaard dingetjes. Daar lijkt me sowieso geen animo voor hier.
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 29 Aug 2018, 18:59

HammerHead schreef:Wat dat betreft opvallend dat er ook wel eens een €100+ fles tussen zit aangevuld met 3 standaard dingetjes. Daar lijkt me sowieso geen animo voor hier.

Ha ja! Dáár heb ik me inderdaad ook al geregeld over verbaasd, dat er zelden samenhang in de Breek-aanbieding lijkt te zitten! Als er echt diep doordachte marketing achter zou zitten en ons Forum de specifieke doelgroep, zou een gerichtere aanbieding meer voor de hand liggen misschien, een keer vier verschillende bourbons, of vier verschillende expressies van één distillery (als soort diepte-ontdekking), of vier minder voor de hand liggende bottelingen.
Het lijkt er nu toch meer op dat het net even flessen betreft waar de koker of doos vers van gesneuveld is of zo.
0 x

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 29 Aug 2018, 21:25

Dre schreef:Het lijkt er nu toch meer op dat het net even flessen betreft waar de koker of doos vers van gesneuveld is of zo.

Of een retourtje van iemand die m niet zo goed had ingepakt :P
0 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

mardo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor mardo » 29 Aug 2018, 21:38

Dre schreef:
HammerHead schreef:Wat dat betreft opvallend dat er ook wel eens een €100+ fles tussen zit aangevuld met 3 standaard dingetjes. Daar lijkt me sowieso geen animo voor hier.

Ha ja! Dáár heb ik me inderdaad ook al geregeld over verbaasd, dat er zelden samenhang in de Breek-aanbieding lijkt te zitten! Als er echt diep doordachte marketing achter zou zitten en ons Forum de specifieke doelgroep, zou een gerichtere aanbieding meer voor de hand liggen misschien, een keer vier verschillende bourbons, of vier verschillende expressies van één distillery (als soort diepte-ontdekking), of vier minder voor de hand liggende bottelingen.
Het lijkt er nu toch meer op dat het net even flessen betreft waar de koker of doos vers van gesneuveld is of zo.

Dan heb je niet altijd goed opgelet Dre. Ik heb een keer de Macallan gold, amber en sienna in 1 keer gekocht. Ook heb ik weleens een complete talisker set voorbij zien komen. En een keer misgegrepen op een mooie Glendronach / Glenmorangie combinatie. Er zit wel degelijk weleens een lijn in. Maar misschien dat Drankdozijn zelf hier een tipje van de sluier kan lichten? Ik dacht zelf ook aan beschadigde verpakkingen. Of voor fotos gebruikte flessen. o.i.d.
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 29 Aug 2018, 21:42

DavidH. schreef:
Dre schreef:Het lijkt er nu toch meer op dat het net even flessen betreft waar de koker of doos vers van gesneuveld is of zo.

Of een retourtje van iemand die m niet zo goed had ingepakt :P
In zo'n geval of bij willekeurig om welke reden dan ook beschadigde verpakkingen, moeten ze wel een uitgebreide administratie en voorraadbeheer van beschadigde verpakkingen bijhouden. Hebben ze een redelijke serie kneusjes bij elkaar kunnen ze de aanbieding doen? Dat lijkt me toch een vrij complexe en kostbare zaak en daarom eigenlijk niet erg aannemelijk.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 30 Aug 2018, 01:29

Ik heb een aantal weken geleden voor 200€ de BvW gekocht met de Glenmorangie Signet (normaal bij D12 135€) en Aberlour A'Bunadh 57 (normaal 60€) erin.
Een simpele rekensom leert dat dat normaal 195€ kost bij D12.
Maar ook Dalmore 12 en Glenfarclas 12 (1L) zaten er nog bij. Je kan dus stellen dat ik die laatste 2 erbij kreeg voor 5€.
De eerste twee wilde ik toch al hebben, dus ik was er erg blij mee. Eigenlijk moet je dan ook nog de verzendkosten (6€) meerekenen aangezien je die normaal ook betaald bij een bestelling van 200€.
Zo bekeken kreeg ik de 2 laatst genoemde flessen gratis met nog een euro er op toe. Ook zat er een mooie Aberlour tumbler bij in de doos.
Maar ook ik vroeg me inderdaad af wat het 'verhaal' is achter de kokerloze flessen.
Een voordeel heeft het ook nog trouwens die flessen zonder koker. Ik trek ze 'makkelijker' open haha.
4 x
Afbeelding

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 30 Aug 2018, 08:27

mardo schreef:.... En een keer misgegrepen op een mooie Glendronach / Glenmorangie combinatie.

Toen was ik je waarschijnlijk net voor :bigsmile
Dat vond ik ook een mooie deal, dat is de eerste (en tot dusverre enige) keer dat ik de Breek de Week deal interessant genoeg vond om 'm te kopen.
1 x
Afbeelding

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 30 Aug 2018, 08:37

mardo schreef:Dan heb je niet altijd goed opgelet Dre.

Oh dat geef ik onmíddellijk toe hoor! :lol:
Ik probeer het aanbod altijd wel goed in de gaten te houden maar bv. tijdens vakanties ontgaat me nogal eens het een of ander. Maar prima dat er dan kennelijk toch (soms) wat lijn in zit, wie weet zit er nog wel eens een keer iets voor me tussen dan.
0 x

Freezeroz
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Freezeroz » 30 Aug 2018, 10:56

Toen was ik je waarschijnlijk net voor

Suggereer je hiermee dat er maar 1 persoon per keer kan profiteren van de BvW?

Dat vroeg ik me namelijk ook af toen ik er aan mee deed.
Heeft er iemand hier al eens mis gegrepen op BvW woensdag omdat ie niet snel genoeg was?
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”