Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Okt 2020, 18:23

Rustig maar, ik ben ook niet van gisteren :D Het is zwart op wit toegevoegd als bijlage aan de polis. Valt onder collecties met een bijzondere waarde of zoiets. Omdat het om een variërende collectie gaat is het lastig om een eenduidige afspraak te maken over zoiets. Maar mn verzekeringsman heeft dit goed uitgezocht en afgesproken met de verzekering zelf.
Jaarlijkse updates middels foto’s en de WB link zorgen dat het gedekt blijft en dat er bewijs van aanwezigheid is. Daarnaast wordt niet ‘de waarde volgens WB’ maar de ‘betaalde waarde’ gedekt omdat de waarde en inflatie van whisky moeilijk te vangen is in een systeem. Wat de waarde van een fles is, komt lang niet altijd overeen met wat er voor betaald wordt en andersom. Die waarde moet ik uiteraard kunnen onderbouwen.

En ja, verzekeringen zijn vaak ratten. In dat opzicht ben je nooit en nergens 100% zeker van een toekenning want ze zullen altijd zoeken naar ontbindende factoren of verwijten van nalatigheid. Maar dat geldt net zo goed voor je auto en alle andere verzekeringen. Als je daarin zekerheid zoekt kan je jezelf misschien wel beter helemaal niet verzekeren :lol:
Ik heb bij mijn verzekering en agent geen rede om te twijfelen aan hun oprechtheid en service. In de loop der tijd best wel wat eerlijke claims aangemeld die ook als discutabel bestempeld hadden kunnen worden, of waarbij de bewijslast beter had gekund. Zelfs eens iets wat eigenlijk buiten mn dekking viel toch geclaimd op advies van mn agent, waarbij ze uit coulance tóch 50% vergoed hebben. :goedgedaan

Het geeft mij in ieder geval een prettig gevoel dat het is meegenomen in de dekking. Nou heb ik misschien geen extreem kostbare collectie maar het is toch wel een klein kapitaal bij elkaar. Het zal dus ook wel een beetje afhangen van welke ervaringen je hebt met je verzekeraar en/of agent ;)
4 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 21 Okt 2020, 19:49

Valt al twee pagina's weinig te lachen hier :roll:
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 21 Okt 2020, 20:00

Fat Bastard! schreef:Valt al twee pagina's weinig te lachen hier :roll:
Misschien niet voor jou; de verzekeringsagent lacht zich dood.
2 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 21 Okt 2020, 20:04

Ik doe dan ook niet in verzekeringen....En als hij zich doodlacht hoop ik dat hijzelf ook goed verzekerd is.
8 x
Afbeelding

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 21 Okt 2020, 20:26

Reichenbach schreef:
Fat Bastard! schreef:Valt al twee pagina's weinig te lachen hier :roll:
Misschien niet voor jou; de verzekeringsagent lacht zich dood.

Fat Bastard! schreef:Ik doe dan ook niet in verzekeringen....En als hij zich doodlacht hoop ik dat hijzelf ook goed verzekerd is.

En er valt weer wat te lachen hier :P heerlijk scherp heren!
0 x
Afbeelding

goosebumps
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor goosebumps » 22 Okt 2020, 08:11

Freezeroz schreef:
Whisky.jos schreef:...
Ons aller geliefde naslagwerk zou erg kunnen opknappen van wat aanpassingen en verbeteringen denk ik :hoedaf.

Ik merk dat ik whiskybase er steeds minder vaak bij pak als ik iets over een whisky wil weten. In ieder geval al helemaal de rating niet. Soms dan blader ik de proefnotities nog wel door en kijk of ik er mensen bij zie die ik herken en waarvan ik de notities wel wil geloven.
1 x
Afbeelding
"We should always be inspired by bad people and assholes, they are a living example of how we should not to choose to live." Ralfy Mitchel, the search for a whisky bothie

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 22 Okt 2020, 08:43

goosebumps schreef:Ik merk dat ik whiskybase er steeds minder vaak bij pak als ik iets over een whisky wil weten. In ieder geval al helemaal de rating niet. Soms dan blader ik de proefnotities nog wel door en kijk of ik er mensen bij zie die ik herken en waarvan ik de notities wel wil geloven.

Ik scoor sowieso niet. Het is gewoon mijn ding niet om een half uur te gaan zitten bakkeleien of iets 87 of 88 moet zijn. En gister had ik er ook 1 van 88, maar als ik ze naast elkaar zet, zijn ze dan nog steeds allebei 88? :HitHead Nee, niet mijn ding.. Ik omschrijf liever wat het in me oproept. Dat maakt het alleen wel wat tijdrovender om over een poos terug te lezen wat ik er allemaal van vond :P
2 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 26 Okt 2020, 16:40

In de Facebook groep "Whisky Speciaalzaken" heeft iemand vorige week een bericht geplaatst dat hij wel wat geld wil investeren in aankoop van een of meerdere exclusievere whisky's.
Nu plaatsen met enige regelmaat maar een handjevol dezelfde winkeliers berichten in die groep.

Maar als reactie op de oproep kwamen uit alle hoeken en gaten van het land "speciaalzaken" tevoorschijn! :D
4 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 26 Okt 2020, 19:06

Fat Bastard! schreef:In de Facebook groep "Whisky Speciaalzaken" heeft iemand vorige week een bericht geplaatst dat hij wel wat geld wil investeren in aankoop van een of meerdere exclusievere whisky's.
Nu plaatsen met enige regelmaat maar een handjevol dezelfde winkeliers berichten in die groep.

Maar als reactie op de oproep kwamen uit alle hoeken en gaten van het land "speciaalzaken" tevoorschijn! :D

Het ruikt hier naar....mmmm geld :P

Overigens gaf een zekere Jelle uit Leeuwarden wel heel goed advies :lekker
1 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 26 Okt 2020, 19:17

Cor - Vinabc schreef:
Fat Bastard! schreef:In de Facebook groep "Whisky Speciaalzaken" heeft iemand vorige week een bericht geplaatst dat hij wel wat geld wil investeren in aankoop van een of meerdere exclusievere whisky's.

Het ruikt hier naar....mmmm geld :P

"Ga naar Cor"? :gnif
2 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 26 Okt 2020, 19:27

En de nieuwe hobby van Cor is....
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cask1988 op 26 Okt 2020, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Afbeelding

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 26 Okt 2020, 19:28

Cor - Vinabc schreef:

En nog wel door een conculega ;)
0 x
Afbeelding

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 26 Okt 2020, 21:16

Cask1988 schreef:En de nieuwe hobby van Cor is....
Afbeelding

Was het maar waar, had ik maar zoveel vrije tijd. Ben nu alleen maar bezig mailtjes en belletjes te beantwoorden over een zeker whisky van Ardnamurchan :P
2 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 28 Okt 2020, 17:38

Je hebt altijd iemand die er een schepje bovenop wilt doen. Karsten is zo'n jongen, houdt niet van half werk;. Karsten kocht vandaag een fles van afgerond €110, (proefde deze meteen,?) gaf 'm 90 punten en plaatste 'm in de marketplace voor €185,- Alleszins schappelijk natuurlijk. Dat 99% de flessen nog aan de winkels uitgeleverd moet worden is slechts een detail (en dan dus gewoon ergens rond de €110 kosten.....)

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/168169/secret-speyside-distillery-2006-mbl
7 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 28 Okt 2020, 18:01

Cor - Vinabc schreef:Je hebt altijd iemand die er een schepje bovenop wilt doen. Karsten is zo'n jongen, houdt niet van half werk;. Karsten kocht vandaag een fles van afgerond €110, (proefde deze meteen,?) gaf 'm 90 punten en plaatste 'm in de marketplace voor €185,- Alleszins schappelijk natuurlijk. Dat 99% de flessen nog aan de winkels uitgeleverd moet worden is slechts een detail (en dan dus gewoon ergens rond de €110 kosten.....)

https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/168169/secret-speyside-distillery-2006-mbl

Aan de schandpaal ermee :boos Hoe drijf je de prijs van whisky op....je komt op zo’n punt dat importeur en winkelier zich achter de oren gaan krabben en ze gewoon zelf maar die prijzen op voorhand gaan vragen..die gozer is Loco :HitHead
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”