We zitten nu precies op de helft van deze proefolympics.
Ideaal moment om eens samen te vatten hoe het tot dusver is verlopen.
Laat ik beginnen met de pluspunten. De sfeer en alle interactie rondom deze blind-proeverij is echt super!
Ik kom soms tijd te kort om reacties, berichten en foto's op Facebook te kunnen bekijken. Ondertussen ook weer een aantal nieuwe whisky-vrienden erbij gekregen. Al met al zit het kwa gezelligheid wel snor!
De opzet en hoe alles verloopt vanuit de organisatie is ook geweldig! De uitslagen worden op tijd gepost en ook aan het begin van de dag een inleidend verhaal met daarin (zo beweren ze zelf) wat hints. Ik zie ze nooit, maar goed...dat ligt aan mij, haha. Ben je wat later en/of vergeten je antwoorden in te sturen, je krijgt nog bij tijds een wake-up call. Alleen maar lof dus!
Ondanks dat het niet echt een wedstrijd is ben ik toch we trots op mijn eigen tussenstand. 102 punten, dat had ik vooraf nooit verwacht (aangezien ik nog maar een aantal maanden met whisky 'bezig ben').
Grappig om te zien hoe snel er verschuivingen zijn in de tussenstand. Zo sta je 5de, dan weer 20ste en daarna weer 10de. Het is niet te peilen eigenlijk. Nogmaals, het gaat niet echt om de wedstijd maar ik ben vrij competitief ingesteld dus kijk er toch iedere dag wel een paar keer naar...hahaha.
Negatief puntje heb ik ook. Van de 9 whisky die ik tot nu geproefd heb waren er 2 ronduit smerig (de mystery's). 4 whisky's waren wel oké, maar zal ze niet snel aanschaffen. 3 whisky's vond ik heerlijk en die staan ook al op mijn wenslijst (al zijn de prijzen wel boven mijn budget), maar volgens mij is 1 ervan al bijna niet meer te verkrijgen.
Kortom, van de 9 whisky's zijn er 3 goed bevallen waarvan er (hopelijk ooit) nog 2 in mijn kast komen te staan. Vrij magere oogst dus.
Om maar meteen wat discussie te voorkomen: dit negatieve is geen algemeen iets maar puur vanuit mijn eigen oogpunt EN smaak bekeken.