Jonadawi schreef:Het is niet persoonlijk Edwin. Ik heb alleen goede ervaring met deze forum.
Wat ik zo jammer vind is dat je tegenwoordig geen enkel bedenktijd meer hebt om een fles te kopen. Vele flessen zijn soms binnen enkele uren uitverkocht. Er zijn zoveel opkopers dat het echt niet meer normaal is. Als ik af en toe foto voorbij zie komen op Facebook met mensen die 5+ Glenmorangie Milsean hebben gekocht (de tijdelijk hype) puur voor de verkoop vind ik dit zeker jammer. Hierdoor zijn degene die niet 24/7 met whisky bezig de dupe en moeten vaak de hoofdprijs betalen.
Het liefst zou ik eerst een sample kopen en checken of ik de whisky lekker vind voor ik over ga tot aankopen maar dit begint tegenwoordig lastig te worden.
het is zelf nu zo dat als ik een leuke adresje weet met goede prijzen ik dat niet zal vertellen want een dag later zijn de leuke flessen op
Ik wou nog even reageren op het "euvel" en dacht dat het hier misschien wel paste.
Even ter verduidelijking: dit is een algemene opmerking en dit gaat niet over iemand persoonlijk!
Ik ben het met Jonadawi eens dat je tegenwoordig amper bedenktijd hebt!
Als het echt limited is, dan is het meestal weg als sneeuw voor de zon.
Ik weet dat je best je gezond verstand gebruikt maar ik denk dat "FOMO" in vele gevallen wint...
Het is al -tig keer voorgevallen op dit forum dat een fles voor de release tegen een serieuze meerprijs wordt aangeboden.
De ene keer wordt er al heftiger op gereageerd als de andere keer. Waarom weet ik niet...
Het feit is dat er meer en meer opkopers op het toneel verschijnen.
Die grote loten van zowel oude flessen als nieuwe releases opkopen om daarna tegen (forse) winst op de 2dehands markt te verkopen.
De taferelen die ik tegenwoordig in whiskyshops zie zijn schrijnend.
Mensen met een serieus budget stappen binnen en kapen alles weg wat er te rapen valt...
Ik zie ook meer het verschijnsel ik koop de koopjes op zodat ik ze 2dehands kan verder verkopen en andere liefhebbers er ook van kunnen genieten.
Ik snap het principe en kan er ook begrip voor opbrengen maar schilder het dan niet af als vriendendienst.
Als je de andere liefhebbers echt een plezier wil doen dan geef je deze toch beter een tip waar hij de fles kan kopen?
Als het dan toch als vriendendienst bedoeld is?!
De laatste tijd zie ik ook meer en meer personen die eerst pochen over hun aanwinsten (bijv. 4 flessen van whisky X tegen een spotprijs) wat ergens begrijpelijk is maar deze dan 1 dag later aanbieden tegen een flinke meerprijs...
Soit, het zal wellicht aan mij liggen maar uiteindelijk zorgt dit ervoor dat de whiskymarkt momenteel is wat ze is...
Ik ben nog steeds voorstander om pre-releases op dit aanbodforum te verbieden.
Hoe dan ook het verbaast me enorm dat inderdaad -tig mensen blindelings een fles kopen zonder er weinig of niets rond te weten...
Het gaat niet lang meer duren of er gaan malafide gasten effectief flessen vullen met god weet wat en er Littlemill, Port Ellen opplakken...