Voor mij het 1ste jaar dat ik dit post:
1. Wat waren de beste/bijzondere whisky's die je dit jaar hebt geproefd?Een 40 jaar oude Mortlach en een 35 jaar oude Benromach in "de schatkamer" bij Potstill festival. Verder de GlenDronach CS batch 1,2 en 3 en de GlenDronach 2002 botteling voor Premiumcask.de cask # 2042
Japans: de Nikka from the Barrell, is dat een blend??? OMG!!
2. Zelfde als 1 maar dan in acht nemen van de prijs?Littlemill 40.000ste bottle whiskybase en de Highlandpark 2001 Gordon and MacPhail.
Verder de GlenDronach 8yo Octarine, de 15yo Revival, de Dailuaine 1997 van Wees en de Glencadam 10yo ob.
3. Welke geproefde whisky's konden je niet bekoren (evt plus reden)?De Auchentoshan Valinch 2011, zit een voor mij vreemd naar zurig smaakje aan.
Ook de blend The Bheag vond ik niks. Slap waterig en geen geur.
4. Welke distilleerderij heeft dit jaar een warm plekje in je hart veroverd?GlenDronach, Littlemill, Clynelish, Ardmore, Dailuaine, Arran, Kilkerran, dit in willekeurige volgorde op de GlenDronach na

Qua buitenlands vind ik dat Amrut ( India)wel vermeld mag worden en Redbreast (Ierland).
5. Wat staat er op het whisky verlanglijstje voor 2014?Een oudere single cask van GlenDronach, liefst de 1972 en anders iets uit 1993 en de Twentse whisky : "Karakter".
6. Naar welk whisky evenement kijk je uit voor 2014?Whiskyweekend Twente, Damster Spirit Festival in Appingedam, Potstill festival en de 4 keer in het jaar georganiseerde tastings met het Twents Whisky Genootschap.
Maltstock??? Wie weet!!