BWhisky schreef:Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat Littlemill-bottelingen ooit een mytische status zoals Port Ellen / Brora / ... zullen krijgen gelet op de talloze vaten die nu gebotteld worden (behalve dan écht speciale flesjes zoals '89 Thosop, '88 TheWhiskyMan, OB's, ...). Er zal misschien wel een lichte prijsstijging zijn binnen een tiental jaar, maar volgens mij nooit met gekke prijzen als bij Port Ellen en consoorten, daarvoor zijn er té veel op de markt aan het komen en iedereen weet ondertussen hoe 'een littlemill' smaakt.
Investeren in Littlemill lijkt me echt geen goeie keuze, tenzij het om binnen x-aantal jaar te drinken is... want lekker zijn ze (soms) wel.
De status van een Brora of PE niet nee, maar als je het laatste jaar, anderhalf jaar de prijzen van Littlemill heb gevolgd, dan zie je dat ze echt snel de lucht ingaan. Nog niet zo lang geleden waren ze makkelijk voor 100 euro te krijgen. De nieuwe Daily Dram uit 1988 moet nu 180 euro kosten.
150 is mijn max voor een Littlemill, en ik verwacht dat het niet lang meer duurt voordat iedere nieuwe release daar (ruim) bovenzit. Daarom is het verstandig om nu links en rechts nog wat te kopen (als je het lekker vindt dan), zodat je er nog jaren van kan genieten, ook als de prijzen wel ruimschoots hoger komen te liggen.