turfsmurf schreef:Soundwave schreef:Haha ja klopt, maar het is wel toeval hoor dat ik deze gekocht heb net nu er allerlei andere forumleden ineens verschillende Littlemills hebben aangeschaft. Had een expressie al langer op het oog en toen zag ik deze ineens voorbij komen met lychee in de omschrijving, dus ja, dan moet ik hem proeven bijna (ben nogal een lychee fanaat als het om het fruit gaat).
Moet er trouwens wel bij zeggen dat deze echt even tijd nodig heeft om te luchten hoor! Direct uit de nieuwe fles in het glas leek hij namelijk een beetje lijmerig, maar dat werd gelukkig heel snel vervangen door al die andere lekkere dingen. Op basis van één dram de lekkerste die ik het afgelopen half jaar heb aangeschaft denk ik.
Gelukkig vervliegt een lijmlucht bij whisky vrij snel. Bij goede whisky dan. Ik vind het vaak wel een goed voorteken en tevens een indicatie van zekere leeftijd. Oude grains, die ruiken bijvoorbeeld pas flink naar lijm.
Grappig, had zelf die link nooit zo gelegd, maar heb dit inderdaad al eens vaker meegemaakt bij whiskies die ik vervolgens toch heerlijk vond. Goede oudere whisky moet gewoon net als een goede rode wijn even ademen