whisky4wood schreef:Iemand met een onderneming in whisky en whisky op de markt brengt, heeft en neemt altijd een bepaald risico omdat je niet altijd alles kan voorspellen hoe iets zal lopen. Waarom zou je dan zelf die mensen alles gunnen die veilig met drie muisklikken alles wegkapen en vervolgens verkopen aan mensen die toch de whisky graag willen drinken of voor mensen die whisky kopen voor een soort van status. Dat flessen wat duurder zijn is marktconform en dan is het eerlijker dat het geld naar de ondernemer gaat en niet naar een flipper.
Ik snap je insteek, maar zo werkt het niet helaas. Net als met beleggen is de belegger ook spekkoper als er bepaalde ontwikkelingen zijn waardoor een koers sky high gaat. Wat wel een optie is om de limiet op 1 fles per persoon te zetten. Dan kun je er nog wel meerdere binnenharken, maar moet je al naar meerdere shops.
Ik ben zelf bezig geweest om mijn releases straks eerst een maand uitsluitend offline aan te bieden in de slijterij, maar dat is me, als startende bottelaar, afgeraden door een aantal partners. Is wel iets wat kan, maar dan moet je eerst je naam opgebouwd hebben. Dus wellicht in de toekomst.
Maar er zijn wel meer zaken aan de verkoopkant waarmee te reguleren is...