Zelf geen ervaring maar deze Caledonia klonk wel lekker
Dus vandaar.

JayDie schreef:Ik zoek een peated-sherried whisky, prijs ca. max EUR 45,- Ideeen / tips?
Jock schreef:Als je op de stand van B&T op Groningen komt, zoek mij maar op voor peated sherry whiskies. Plaats per uitstek daarvoor

JayDie schreef:Ik zoek een peated-sherried whisky, prijs ca. max EUR 45,- Ideeen / tips?

iew schreef:Ik had het plan gevat om eens een talisker te gaan proberen, welke raden jullie mij aan ?

iew schreef:De Talisker 10 yo is mij zeer goed bevallen, nu zoek ik iets met meer turf,houtskool,peper,rokerig, wellicht ook wat meer hout erbij, teer misschien ?
Maar geen overheersende sherry.
Piet schreef:Als je de smaak te pakken hebt van peat dan zou je deze eens kunnen proberen.
- Laphroaig Quarter Cask Double Matured, -yo, 48%, Islay is behoorlijk turfachtig een hele mooie en zeker als je de prijs ziet. Er zijn nog steeds aanbiedingen van de vinden.
- Smokehead, Islay Single malt, 6yo, 43% is ook niet duur. De peat-liefhebbers vinden dit prima, voor mij gaat dit veel te ver en overheerst de peat te veel. Als je je grens eens op wilt zoeken.
iew schreef:Kun je mij uitleggen waar "peat" eigenlijk voor staat, wat dat precies inhoud ?
Mijn grenzen opzoeken is wel wat ik eigenlijk een beetje moet doen, om er achter te komen welke kant mijn voorkeur nu werkelijk naar uit gaat.
iew schreef:... nu zoek ik iets met meer turf,houtskool,peper,rokerig, wellicht ook wat meer hout erbij, teer misschien ?
Maar geen overheersende sherry.

Je ziet het, als het over whisky gaat zijn er maar weinig eenvoudige antwoorden
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Mithras en 25 gasten