Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
O prima, zal ik doen. Ik zal het ook bij Nederlands houden dan. Was me overigens nog niet opgevallen dat jullie voor elke smaaknotitie een apart topic maken, ik klik eigenlijk altijd op 'actieve topics.
Vind je het een vreemd verhaal dat de bourbon zelf geen invloed zou hebben op de whisky, of dat ik dat ik dat eraan denk te proeven? In dat eerste geval ga ik de precieze tekst toch nog eens nazoeken.
Vind je het een vreemd verhaal dat de bourbon zelf geen invloed zou hebben op de whisky, of dat ik dat ik dat eraan denk te proeven? In dat eerste geval ga ik de precieze tekst toch nog eens nazoeken.
0 x
Hier wordt natuurlijk genoeg gezegd over smaak, maar een complete notitie hoort inderdaad daar thuis. Die blijft ook bestaan. Deze rubriek wordt nu en dan opgeschoond.
Kijk het kan veel of weinig zijn maar zeker is dat er invloed is. Waarom zou er anders gefinished worden met Port, Madeira, Wijn, .. noem maar op, en waarom zou een ex-Sherry-vat dan wel invloed hebben. Dus dat is gewoon onzin.
Kay schreef:Vind je het een vreemd verhaal dat de bourbon zelf geen invloed zou hebben op de whisky..
Kijk het kan veel of weinig zijn maar zeker is dat er invloed is. Waarom zou er anders gefinished worden met Port, Madeira, Wijn, .. noem maar op, en waarom zou een ex-Sherry-vat dan wel invloed hebben. Dus dat is gewoon onzin.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Leek mij toch ook. Was iets in de trand van 'De vaten komen hier kurkdroog binnen, dus de bourbon die erin gezeten heeft, heeft geen enkel effect op de whisky die erin gaat'. Ik ga het nog eens nazoeken, moet in een van de laatste edities van Whisky Etc geweest zijn.
0 x
-
StefanVdHeuvel
- Senior

Ik zal het kort houden
Een Highland Park 18 Y/O.
0 x
Klinkt goed.
Hier inmiddels een Ardbeg Uigeadail.
Hier inmiddels een Ardbeg Uigeadail.
0 x
Een knisperend haardvuurtje in een glas: Laphroaig Quarter Cask.
edit: yay! 100 posts
(En weet je, ik voel me ook senior
)
edit: yay! 100 posts
0 x
Matthijs, whiskynerd.
-
StefanVdHeuvel
- Senior

Een interessant kerstavondje,
- Auchentoshan Classic
- Clynelish 14 Years Old
- Highland Park 25 Years Old
*hic*
Heerlijk spul! ^^
- Auchentoshan Classic
- Clynelish 14 Years Old
- Highland Park 25 Years Old
*hic*
Heerlijk spul! ^^
0 x
Een 10 jaar oude Caol Ila van Kintra (ben echt fan van Erik's bottelingen) deze komt uit een ex-bourbon hogshead en is afgevuld op 62,2%.
0 x
-
Miss_Jline
- Actief lid

Lekker zitten genieten van een Glenfarclas 175 
0 x
Als slaapmutsje gisteren nog de The Glenlivet Nadurra (batch 1007d). Toch ook zeer smaakvol.
0 x
Speciaal bewaard voor kerst: Glenfarclas Christmas Edition 1980-2008 Port Pipes 10067+10069. Die nam ik gisteren mee naar een etentje bij mijn ouders. Helaas was ik toen redelijk grieperig, dus ik denk dat 'ie lekker was. Ik kreeg in ieder geval geen klachten. 
0 x
Kay schreef:Was me overigens nog niet opgevallen dat jullie voor elke smaaknotitie een apart topic maken, ik klik eigenlijk altijd op 'actieve topics.
Ik zou er zeker eens aandachtig door gaan Kay ! Als het over proeven en proefnotities gaat is de rubriek Proefnotities, "Tasting notes" en organoleptische onderwerpen (dus het hoogste niveau) de beste op het forum,.. en misschien wel op het (Nederlandstalige) Web, en heb je nog heel wat gemist
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”