Ik heb niemand horen spreken over Dalwhinnie 15 yo, met sherry en honing in de smaak en een heerlijke, tamelijk zachte finish, 'n ongecompliceerde whisky - zoals 'n whiskyliefhebber zou zeggen: an easy drinking classic.(Classic malts - Diageo).
( link -
http://www.malts.com/index.php/nl_nl)
Of 'n Oak Cross van Compass Bos 10yo 43%: een makkelijke en tegelijkertijd heerlijke whisky. Kijk maar wat van Zuylen er van zegt:
"Kleur: goudgeel met een groene tint. Neus: fijn en zachte aroma's van fruit (groene appel) en vers gesneden kruiden, mout en steranijs, tonen van vanille en kaneel. Smaak: rond en mooie aroma's van vanille en kruidnagel, overgaand in zoetige mouttonen en citrusvruchten (sinaasappel, clementines), kruiden (peper) en bloemen (lelies) en de smaak versterkt zich met iets ziltige en groene noten tonen. De afdronk is lang, lekker met aroma's van rijpe peren en rood fruit en weer terugkerende tonen van de groene amandelen en de aromatische kruiden (tijm) met gemout graan".
En last, but not least: 'n Lagavulin 16 yo, een zachte turfachtige Islay whisky, waarvan ik durf te beweren, dat je 'm zalig vindt. Deze whisky is zacht van begin tot eind, echt de perfecte whisky, waar ik althans niets, maar dan ook niets op aan durf te merken! Ik wil je met alle plezier 'n proefflesje opsturen, in dat geval moet je mij even 'n PB sturen!
René aka I_SPEY