Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic

Ongelezen berichtdoor Dre » 02 Mar 2016, 10:59

Peter87 schreef:Als je iets in een winkel koopt dan verwacht je dat het product onbeschadigd geleverd word. De fles is ook gewoon onderdeel van het product. Als er beschadiging is dan moet dit door een winkel vermeld worden en/of met een korting verkocht worden. Het probleem is dat hij niet meer op voorraad is anders vind ik dat ze hem kosteloos hadden moeten omruilen.

Op zich klopt het natuurlijk wat je zegt, maar ik denk dat je toch ook onderscheid moet maken in het soort product. Het uitgangspunt van whisky is normaal gesproken toch dat deze gedronken wordt (los van of de koper dit uiteindelijk ook daadwerkelijk van plan is). Dan gaat het toch vooral om de drank zelf, eerlijk gezegd let ik bij mijn flessen niet eens op beschadigingen op etiketten en zo, fles gaat toch open en (uiteindelijk) op.
Maar als je een fles als collectorsitem koopt (voor mogelijk ook een behoorlijk bedrag), dan neem je toch altijd een risico als je dit dan ongezien (als in 'niet met eigen ogen') doet, met ook nog de verzending per pakketpost als extra risico op beschadiging.
Vraag is dan ook nog of de aanbieder zelf de beschadigingen wel geconstateerd heeft (en dus had kunnen/moeten melden), als je in grote hoeveelheden tegelijk handelt ga je denk ik niet elke afzonderlijke fles tegen het licht houden, zeker niet als er al een koker of doos omheen zit. Zoals DiXi het omschrijft lijkt het namelijk al 'af-fabriek' te zijn.

Maar goed, ik zei ook niet dat het nu dikke pech is, natuurlijk kan je altijd nog proberen korting o.i.d. te bedingen. Omruilen in dit geval geen optie inderdaad.
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 02 Mar 2016, 14:03

Ja natuurlijk, dat risico neem je altijd.
Maar zoals jij het zegt geld natuurlijk voor alle massaproducten. Daar kunnen ook fabrieksfouten/beschadigingen aan zitten. Dat betekend niet dat ik geen verhaal kan halen bij degene waarvan ik het gekocht heb. En zeker niet als het online is en ik dus het product niet eerst kan bekijken.
En dat het uiteindelijk om de inhoud gaat ben ik met je eens. Maar toch hoort de fles bij het totaal product en als ik iets koop mag ik er van uitgaan dat het product 100% in orde is. Als er in een winkel een fles (of om het even welk ander product) staat met beschadigingen krijg ik of een andere onbeschadigde of korting op de beschadigde.

Dus kortom: als de beschadigingen erg genoeg zijn dat je "zin" van dr fles af is zou ik toch proberen verhaal te halen. Je weet nooit waar het goed voor is.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 02 Mar 2016, 14:10

Peter87 schreef:Ja natuurlijk, dat risico neem je altijd.
Maar zoals jij het zegt geld natuurlijk voor alle massaproducten. Daar kunnen ook fabrieksfouten/beschadigingen aan zitten. Dat betekend niet dat ik geen verhaal kan halen bij degene waarvan ik het gekocht heb. En zeker niet als het online is en ik dus het product niet eerst kan bekijken.
En dat het uiteindelijk om de inhoud gaat ben ik met je eens. Maar toch hoort de fles bij het totaal product en als ik iets koop mag ik er van uitgaan dat het product 100% in orde is. Als er in een winkel een fles (of om het even welk ander product) staat met beschadigingen krijg ik of een andere onbeschadigde of korting op de beschadigde.

Dus kortom: als de beschadigingen erg genoeg zijn dat je "zin" van dr fles af is zou ik toch proberen verhaal te halen. Je weet nooit waar het goed voor is.

In mijn geval helaas maar twee mogelijkheden: Terugsturen en geld terug of accepteren dat het streepje zichtbaar is op het etiket. Het is gelukkig maar een klein streepje in de hoek van het etiket.

Ik kies dan toch om hem te houden..
2 x

Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 04 Mar 2016, 08:35

Ik kwam laats een fles tegen met een inhoud van 757ml, en dacht ergens gelezen te hebben tot wanneer dit gebruikt werd.
Ik kan het nu echter niet meer vinden.
0 x
Afbeelding

DiXi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DiXi » 04 Mar 2016, 08:41

Rozenbankje schreef:Ik kwam laats een fles tegen met een inhoud van 757ml, en dacht ergens gelezen te hebben tot wanneer dit gebruikt werd.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fifth_(unit)
0 x

Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 04 Mar 2016, 08:45

DiXi schreef:
Rozenbankje schreef:Ik kwam laats een fles tegen met een inhoud van 757ml, en dacht ergens gelezen te hebben tot wanneer dit gebruikt werd.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fifth_(unit)

Dankje :D
Is een flesje op leeftijd blijkbaar.
1 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 06 Mar 2016, 21:23

Jongens, ik heb een probleem. Althans, ik ben m'n smaak kwijt. Wie heeft 'em gevonden? Ik heb dus 6 weken geen druppel op en sinds verleden week rustig aan weer begonnen met 2 drammetjes in de week. Nu begon ik met prachtige Bunna, die ik eerder 90 punten gaf, maar dit keer was het een bittere bedoeling. Hetzelfde problemen gisteren met de Deanston 20, en nu met het drammetje in m'n glas. Dacht eerst dat het misschien lag aan iets dat ik wellicht gegeten had, maar dat is nu dus uitgesloten. De neus vind ik overigens steeds wel top. Puur een bittere wrange afdronk. Zijn allemaal cask strength (50%+ abv), zou dat, in combinatie met 6 weken niet drinken, het probleem zijn? Gewenning dus. Iemand anders iets soortgelijks meegemaakt?

Niet leuk! :nono Behalve als de remedie 'meer drinken' is.. :P
0 x
2 ∞ & →

caskstrength
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor caskstrength » 06 Mar 2016, 21:48

Heb je iets gegeten dat langer kan blijven hangen? Het schijnt dat je van goedkopere pijnboompitten langer een stroeve smaak overhoudt. Dat gaat vanzelf over, maar gestaag...

Hoe bitter is trouwens bitter? Haal je er helemaal geen zoete en zure tonen meer uit? Wel balen zeg...
0 x
Affirmanti incumbit probatio

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 06 Mar 2016, 22:06

Hehe, nee, niet op, maar dit duurt nu 7 dagen, en alleen met whisky. Haal er ook andere tonen uit maar bitter overheerst. Nu met een plons water veel minder aanwezig. Denk dat de toplaag van de papillen weer afgeschroeid moet worden :lekker
0 x
2 ∞ & →

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 06 Mar 2016, 22:10

Ik zou als ik jou was even een paar dagen standaard ob's drinken. En als je die weer "gewend" bent gaat het wel over. Of een paar drammetjes achter elkaar wil ook weleens helpen.
Als ik er een tijdje uit ben geweest moet ik ook weleens weer wennen. Maar dan vooral aan de alcohol.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 06 Mar 2016, 22:33

Naweeën van een verkoudheid of een griepje misschien? Dat kan echt een dramatisch effect op je smaak hebben.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 07 Mar 2016, 00:12

thijs100 schreef:Naweeën van een verkoudheid of een griepje misschien? Dat kan echt een dramatisch effect op je smaak hebben.

Of juist het begin. Je bent met whisky toch echt geconcentreerd met je smaak bezig, bij mij merk ik een opkomende verkoudheid altijd meteen met het whiskyproeven.
1 x

Malt Leon
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Malt Leon » 07 Mar 2016, 10:19

Met een droogstand van 2 weken kon ik afgelopen zaterdag niet echt genieten van een paar ob's.
Nu was ik ook niet 100% lekker, maar het is een beetje vreemd als je uitkijkt naar een lekkere dram en dan smaakt het niet.
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 07 Mar 2016, 10:56

Malt Leon schreef:Met een droogstand van 2 weken kon ik afgelopen zaterdag niet echt genieten van een paar ob's.
Nu was ik ook niet 100% lekker, maar het is een beetje vreemd als je uitkijkt naar een lekkere dram en dan smaakt het niet.

Als ik me niet 100 procent voelt, heeft het voor mij echt geen zin om whisky te drinken. Ik ben nu ook nog herstellende van een hardnekkig verkoudheid. Heb inderdaad al een week of twee niet meer écht geproefd en notities geschreven, met als gevolg dat m'n blog nu ook al even stil ligt.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 07 Mar 2016, 11:31

thijs100 schreef:met als gevolg dat m'n blog nu ook al even stil ligt.

Dacht al dat je een sabbatical genomen had :gnif
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”