Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 10 Okt 2012, 19:39

TGIF schreef:Even nieuwsgierig: Waar halen jullie die Asta Morris flessen? Zag in het verleden al eens wat Benriach's voorbij komen maar bleek amper aan te komen te zijn

Je kan ze bij The Bonding Dram en bij Jurgen's Whiskyhuis aanschaffen, maar je mag er niet te lang mee wachten. En die BenRiach's, tja, die vliegen razendsnel de deur uit.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 13 Okt 2012, 14:57

Net bij de Gall&Gall een fles Ardbeg Alligator gekocht voor €65 (25% korting door whiskydagen). Had er nog meer staan en twijfelde om die ook maar meteen te kopen. Volgens mij namelijk geen slechte deal of wel?
0 x

Squat 'N Oats
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Squat 'N Oats » 13 Okt 2012, 15:52

Soundwave schreef:Net bij de Gall&Gall een fles Ardbeg Alligator gekocht voor €65 (25% korting door whiskydagen). Had er nog meer staan en twijfelde om die ook maar meteen te kopen. Volgens mij namelijk geen slechte deal of wel?

Een zeer goede deal zelfs, zijn vast wel wat forum-leden die zo'n fles voor dat geld willen hebben. Waaronder ik, maar ben al door mijn budget heen :bigsmile
0 x
Afbeelding
A man with convictions finds an answer for everything. Convictions are the best form of protection against the living truth.

-Max Frisch-

Bouncer
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Bouncer » 13 Okt 2012, 15:57

- Clynelish 15 yo, 46%, Cadenhead Duthies
- Glenburgie 9 yo, 53,6%, Asta Morris
-------------------- :bigsmile -------------------
0 x
Afbeelding
“There are 2 things a Highlander likes naked , and the other one is Malt Whisky” (Sir Robert Bruce Lockhart)

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 13 Okt 2012, 17:10

Gisteren bij de vrienden van de whiskybase shop opgehaald:
Tobermory 1798 15yo 46.3% LE >>>>> geweldige, mooie, maar vooral lekkere whisky :smullen Zeer aanbevelenswaardig :dancing

Afbeelding
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 13 Okt 2012, 18:24

Soundwave schreef:Net bij de Gall&Gall een fles Ardbeg Alligator gekocht voor €65 (25% korting door whiskydagen). Had er nog meer staan en twijfelde om die ook maar meteen te kopen. Volgens mij namelijk geen slechte deal of wel?

Waarom kom ik alleen in G&G's waar ze veel teveel vragen voor een Ardbeg Ten?
0 x
Afbeelding

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 13 Okt 2012, 18:32

totalatool schreef:

Was zelf ook behoorlijk verrast hoor, want verder stonden er wel hele leuke whiskies, maar voor prijzen dat je zelfs na 25% korting eigenlijk nog goedkoper uit bent bij de speciaalzaak of online.
0 x

ea teasse
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ea teasse » 13 Okt 2012, 23:17

Nikka Single Cask Coffey Malt Whisky 1998
0 x
Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 15 Okt 2012, 21:32

Ik ben weer eens voor de bijl gegaan en heb net twee flessen Karuizawa gekocht bij The Whisky Exchange. De eerste is hun allereerste bourbongerijpte Karuizawa, een vintage 1982 op 46%. De tweede is een sherryknaller op 64,5% uit 1984.

Ik vrees dat ik nu iets anders van mijn collectie in de verkoop moet doen, want eigenlijk kon ik me dit niet veroorloven... :HitHead
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Okt 2012, 21:52

totalatool schreef:Ik vrees dat ik nu iets anders van mijn collectie in de verkoop moet doen, want eigenlijk kon ik me dit niet veroorloven... :HitHead

Mooi hoor ... maar inderdaad .... dat kan zo maar het Sinterklaas- + Kerst-whiskybudget op souperen :o
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 15 Okt 2012, 21:56

Piet schreef:
totalatool schreef:Ik vrees dat ik nu iets anders van mijn collectie in de verkoop moet doen, want eigenlijk kon ik me dit niet veroorloven... :HitHead

Mooi hoor ... maar inderdaad .... dat kan zo maar het Sinterklaas- + Kerst-whiskybudget op souperen :o

Ik zit m'n collectie al door te speuren naar iets dat ik eerder al eens als impuls gekocht heb... :lol:
0 x
Afbeelding

Liquid_Gold
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Liquid_Gold » 16 Okt 2012, 08:31

Aberlour A' bunadh batch #29
Aberlour A' bunadh batch #34

:schotland
0 x
Afbeelding

A dram in a glass
Whiff off amber, taste of gold
Caressing your mind

WieIk?
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor WieIk? » 16 Okt 2012, 12:40

totalatool schreef:

Zijn die prijzen niet landelijk gelijk? Bij de Gall&Gall waar ik ben geweest heb ik juist een Ardbeg Ten meegenomen, alleen drankdozijn was €1 goedkoper (excl verzendkosten), alle andere online shops zelfs al duurder. Ik liep daar eigenlijk binnen met het idee om met Airmiles een fles te financieren, dat viel toch even tegen (net als de prijzen van bijna alle whiskies, ook met 20% korting).
0 x

Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 16 Okt 2012, 14:19

WieIk? schreef:
totalatool schreef:

Zijn die prijzen niet landelijk gelijk? Bij de Gall&Gall waar ik ben geweest heb ik juist een Ardbeg Ten meegenomen, alleen drankdozijn was €1 goedkoper (excl verzendkosten), alle andere online shops zelfs al duurder. Ik liep daar eigenlijk binnen met het idee om met Airmiles een fles te financieren, dat viel toch even tegen (net als de prijzen van bijna alle whiskies, ook met 20% korting).

Als ik het goed heb zijn de prijzen van whiskies bij alle G&G's gelijk, alleen kunnen ze flink afwijken van de prijzen bij andere retailers (online en offline). Meestal bij de G&G duurder. Maar waar ze bij de gemiddelde G&G niet zo mee bezig zijn, is de prijsstijging van whiskies door populariteit of schaarste. Kortom, de standaardverkoop prijs van de Alligator lag misschien iets boven de gemiddelde verkoopprijs bij lancering, maar waar bij vrijwel alle speciaalzaken, waar deze nog beschikbaar is die prijs flink is opgelopen, kan de individuele G&G franchisehouder (zelfs als hij dit signaleert) de prijs niet omhoog gooien.
Het was ook ergens wel pijnlijk dat hij mij er ook op wees met woorden als "Ja, deze staat op internet soms zelfs voor meer dan €100", waarna ik dan bijna denk, "waarom verkoop je ze dan niet aan jezelf om ze ergens online door te verkopen?"

Nu is dat natuurlijk eigenlijk niet toegestaan en moet je je afvragen hoeveel moeite je wilt doen voor zo'n klein winstpercentage. Ikzelf had er in ieder geval niet zo heel veel zin in, al vond nota bene mijn vrouw dat dat wel een beetje een gebrek aan handelsgeest was hahaha (ik ben nu eenmaal geen geboren ondernemer).
0 x

jpvdw
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jpvdw » 18 Okt 2012, 22:23

Kreeg geld van mijn moeder om voor mijn vader whisky te kopen. Het waren tenslotte ww-dagen.

Het is een Glenmorarangie en de 2006 Islay Barley van bruichladich geworden...

Maar op het assortiment van Whisky en Whiskey zat ook 20% dus een Port Ellen voor 148e kon ik niet laten staan...

http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... skyid=3075
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”