Twijfel over volgende aanschaf.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Geert
Senior
Senior

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Geert » 26 Dec 2017, 08:26

Wouter1981 schreef:Glendronach of Mortlach?

Glendronach :)
0 x

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 26 Dec 2017, 08:39

Geert schreef:
Wouter1981 schreef:Glendronach of Mortlach?

Glendronach :)

Ok, heel gek. De link ging eerst naar een fles Mortlach, maar nu naar Glendronach. My bad.

Ik ken hem niet, maar prijs versus score (van enkele betrouwbare leden) zijn er betere Glendronach te vinden volgens mij.
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

Geert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Geert » 26 Dec 2017, 12:30

Lastig lastig lastig! Hij is zeker prijzig. Hier nog wat info waar ik toch wel blij van kan worden

http://whiskyclub-fs.de/2017/09/12/whis ... d-555-vol/
0 x

Wahlee
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wahlee » 26 Dec 2017, 12:40

Geert schreef:Twijfel over de Glendronach 1994 van MOS. Zou je deze aanbevelen? Het is mijn favoriete merk EN favoriete bottelaar dus volgens mij een mooie fles!

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 3/1994-mos

Fijne dagen allemaal!

Geert

Waar twijfel je over? Of waarom?
0 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 26 Dec 2017, 12:51

Wahlee schreef:
Geert schreef:Twijfel over de Glendronach 1994 van MOS. Zou je deze aanbevelen? Het is mijn favoriete merk EN favoriete bottelaar dus volgens mij een mooie fles!

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 3/1994-mos

Fijne dagen allemaal!

Geert

Waar twijfel je over? Of waarom?

En een prima rating. Enige wat me zou doen twijfelen is de prijs, 200 euro is een hoop geld voor een fles whisky.
0 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 26 Dec 2017, 12:54

Voor 200euro kan je nog wel GD single casks vinden die 90punten scoren... Ik zou het dus niet doen wegens te duur prijs/kwaliteit.
4 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 26 Dec 2017, 13:24

MisterMonkeyDonkey schreef:Voor 200euro kan je nog wel GD single casks vinden die 90punten scoren... Ik zou het dus niet doen wegens te duur prijs/kwaliteit.

Als je 200 euro te besteden hebt én je bent een liefhebber van GD én een liefhebber van MoS dan is dit een heel voor de hand liggende keuze. Ga je puur voor kwaliteit dan kun je misschien nog verder kijken op basis van score.
0 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

Geert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Geert » 26 Dec 2017, 14:18

Dank voor alle reacties! De twijfel zit hem in de prijs, het is gewoon veel geld. Ik geloof echt wel dat ik er blij mee zal zijn en hij lekker zal smaken als ik hem voor een speciale gelegenheid open trek. Het oog wil ook wat en de single casks zien er ook luxe uit in zo'n kistje. Heb ook een Glendronach 1995 sc staan en die is echt heerlijk. De MOS zit al een tijdje in mijn hoofd dus denk dat ik hem gewoon lekker ga kopen :)
1 x

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 26 Dec 2017, 14:57

Geert schreef:Dank voor alle reacties! De twijfel zit hem in de prijs, het is gewoon veel geld. Ik geloof echt wel dat ik er blij mee zal zijn en hij lekker zal smaken als ik hem voor een speciale gelegenheid open trek. Het oog wil ook wat en de single casks zien er ook luxe uit in zo'n kistje. Heb ook een Glendronach 1995 sc staan en die is echt heerlijk. De MOS zit al een tijdje in mijn hoofd dus denk dat ik hem gewoon lekker ga kopen :)

Als het aanschafbedrag het 'probleem' is, maar je kijkt er wel serieus naar, dan moet je 't misschien gewoon doen. Dat maakt de fles net ff meer bijzonder als je er een glaasje van schenkt.

:hoedaf
1 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

emerton
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor emerton » 26 Dec 2017, 17:08

FGG schreef:
Geert schreef:Dank voor alle reacties! De twijfel zit hem in de prijs, het is gewoon veel geld. Ik geloof echt wel dat ik er blij mee zal zijn en hij lekker zal smaken als ik hem voor een speciale gelegenheid open trek. Het oog wil ook wat en de single casks zien er ook luxe uit in zo'n kistje. Heb ook een Glendronach 1995 sc staan en die is echt heerlijk. De MOS zit al een tijdje in mijn hoofd dus denk dat ik hem gewoon lekker ga kopen :)

dan moet je 't misschien gewoon doen.

Tja, dat neemt natuurlijk alle twijfels weg.
0 x
Afbeelding

FGG
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor FGG » 26 Dec 2017, 17:11

emerton schreef:
FGG schreef:

dan moet je 't misschien gewoon doen.

Tja, dat neemt natuurlijk alle twijfels weg.

Niet als je de rest van de tekst niet citeert... :nono
1 x

Afbeelding

Mijn samplelijst

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 27 Dec 2017, 22:58

Zou graag wat tips willen over deze nieuwe zeester van Archives: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/104609

Wil een top whisky hebben staan om het lang mee vol te houden, maar is deze het bedrag echt waard? Scoort heel hoog laatste tijd en zijn ook weinig flessen van gebotteld dus ben aan de andere kant bang de boot te missen als ik 'm eerst wil proeven dmv een sample.

Dus meer de vraag eigenlijk aan diegenen die deze al hebben geproefd, is ie nou echt zo goed als de scores en ook z'n bedrag waard? (Al valt daar ook weer over te discussiëren want wat is iets waard?)
Enfin, jullie snappen wat ik bedoel ;)
0 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 27 Dec 2017, 23:26

DavidH. schreef:Zou graag wat tips willen over deze nieuwe zeester van Archives: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/104609

Wil een top whisky hebben staan om het lang mee vol te houden, maar is deze het bedrag echt waard? Scoort heel hoog laatste tijd en zijn ook weinig flessen van gebotteld dus ben aan de andere kant bang de boot te missen als ik 'm eerst wil proeven dmv een sample.

Dus meer de vraag eigenlijk aan diegenen die deze al hebben geproefd, is ie nou echt zo goed als de scores en ook z'n bedrag waard? (Al valt daar ook weer over te discussiëren want wat is iets waard?)

Tja David, er gaat niemand kunnen zeggen dat dit voor jouw smaakprofiel een top whisky is.
Slecht zal hij niet zijn en sommige scores lijken me wat te enthousiast, zoals je tegenwoordig wel meer ziet.
Als ik bijvoorbeeld zie dat Thijs 'm 91 punten geeft en hij heeft al wel wat whisky's van dit kaliber gedronken.
Dan ben ik in ieder geval niet geneigd deze onmiddellijk aan te schaffen.
Er zijn er al zeer veel op de markt gekomen en de prijzen stijgen vlot mee.
Je kan ook Thijs z'n review eens lezen.
1 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 27 Dec 2017, 23:40

nigel_tufnel schreef:
DavidH. schreef:Zou graag wat tips willen over deze nieuwe zeester van Archives: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/104609

Tja David, er gaat niemand kunnen zeggen dat dit voor jouw smaakprofiel een top whisky is.
Slecht zal hij niet zijn en sommige scores lijken me wat te enthousiast, zoals je tegenwoordig wel meer ziet.
Als ik bijvoorbeeld zie dat Thijs 'm 91 punten geeft en hij heeft al wel wat whisky's van dit kaliber gedronken.

ik zeg heel eerlijk - hoe goed bedoeld ook - dat ik niet zeker weet of dit de beste tip is.
ik ken thijs een klein beetje en vergis je niet, ik vind t een topkerel, maar hij heeft wel zeer uitgesproken een eigen smaak naar mijn mening
vindt bepaalde dingen niet fijn en dat zie je terug in zn scores waar anderen iets daar juist hoog op scoren
en reviewt dingen die hij wel fijn vind best hoog waar ik soms niet van kan begrijpen dat hij dat zo hoog kan waarderen
ik vind het ook wel weer tof dat hij zo kijkt naar wat hem wel en niet bevalt, maar zijn reviews zijn geen goede graadmeter naar mijn smaak bijvoorbeeld ( als je meeleest thijs.. sorry.. maar zeker zoals ik het beschrijf zal je vast begrijpen hoe ik het bedoel ;) )
Het blijft voor mijzelf sowieso lastig, die "a speyside" en "mystery speyside" enzo
ik koop ze sowieso niet, maar ben altijd wel benieuwd, dus koop er hier en daar een sample van
en ja eerlijkheid gebied te zeggen dat een hoop ervan wel heel erg fijn is
wat is het geld waard.. leeftijd/kwaliteit lijkt natuurlijk zeer oke.. maar het blijft ook wel heel veel geld voor zo'n nieuwe release
een lap tekst waar je helemaal niets mee kunt..
toch hoop ik dat je er iets aan hebt :)

( overigens heb ik zelf nog een sample van de bewuste whisky staan.. ik moet hem alleen nog proeven :bigsmile )
4 x
Afbeelding

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 27 Dec 2017, 23:56

henri schreef:
nigel_tufnel schreef:

Enfin, jullie snappen wat ik bedoel

ik zeg heel eerlijk - hoe goed bedoeld ook - dat ik niet zeker weet of dit de beste tip is.
ik ken thijs een klein beetje en vergis je niet, ik vind t een topkerel, maar hij heeft wel zeer uitgesproken een eigen smaak naar mijn mening
vindt bepaalde dingen niet fijn en dat zie je terug in zn scores waar anderen iets daar juist hoog op scoren
en reviewt dingen die hij wel fijn vind best hoog waar ik soms niet van kan begrijpen dat hij dat zo hoog kan waarderen
ik vind het ook wel weer tof dat hij zo kijkt naar wat hem wel en niet bevalt, maar zijn reviews zijn geen goede graadmeter naar mijn smaak bijvoorbeeld ( als je meeleest thijs.. sorry.. maar zeker zoals ik het beschrijf zal je vast begrijpen hoe ik het bedoel )
Het blijft voor mijzelf sowieso lastig, die "a speyside" en "mystery speyside" enzo
ik koop ze sowieso niet, maar ben altijd wel benieuwd, dus koop er hier en daar een sample van
en ja eerlijkheid gebied te zeggen dat een hoop ervan wel heel erg fijn is
wat is het geld waard.. leeftijd/kwaliteit lijkt natuurlijk zeer oke.. maar het blijft ook wel heel veel geld voor zo'n nieuwe release
een lap tekst waar je helemaal niets mee kunt..
toch hoop ik dat je er iets aan hebt

( overigens heb ik zelf nog een sample van de bewuste whisky staan.. ik moet hem alleen nog proeven :bigsmile )

Ik snap precies wat jullie bedoelen en had deze antwoorden eigenlijk ook wel verwacht, op het Thijs gedeelte na dan haha ;)
Had zijn review inderdaad al gelezen en zn score gezien, het liefst proef ik 'm gewoon eerst maar kom volgende week pas weer terug van vakantie met de kans dat de fles al weg is in de tijd dat ik er een sample van heb genuttigd. Dus dilemma's :HitHead
0 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”