Wouter1981 schreef:Glendronach of Mortlach?
Glendronach

Geert schreef:Wouter1981 schreef:Glendronach of Mortlach?
Glendronach
Geert schreef:Twijfel over de Glendronach 1994 van MOS. Zou je deze aanbevelen? Het is mijn favoriete merk EN favoriete bottelaar dus volgens mij een mooie fles!
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 3/1994-mos
Fijne dagen allemaal!
Geert
Wahlee schreef:Geert schreef:Twijfel over de Glendronach 1994 van MOS. Zou je deze aanbevelen? Het is mijn favoriete merk EN favoriete bottelaar dus volgens mij een mooie fles!
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... 3/1994-mos
Fijne dagen allemaal!
Geert
Waar twijfel je over? Of waarom?

MisterMonkeyDonkey schreef:Voor 200euro kan je nog wel GD single casks vinden die 90punten scoren... Ik zou het dus niet doen wegens te duur prijs/kwaliteit.
Geert schreef:Dank voor alle reacties! De twijfel zit hem in de prijs, het is gewoon veel geld. Ik geloof echt wel dat ik er blij mee zal zijn en hij lekker zal smaken als ik hem voor een speciale gelegenheid open trek. Het oog wil ook wat en de single casks zien er ook luxe uit in zo'n kistje. Heb ook een Glendronach 1995 sc staan en die is echt heerlijk. De MOS zit al een tijdje in mijn hoofd dus denk dat ik hem gewoon lekker ga kopen

FGG schreef:Geert schreef:Dank voor alle reacties! De twijfel zit hem in de prijs, het is gewoon veel geld. Ik geloof echt wel dat ik er blij mee zal zijn en hij lekker zal smaken als ik hem voor een speciale gelegenheid open trek. Het oog wil ook wat en de single casks zien er ook luxe uit in zo'n kistje. Heb ook een Glendronach 1995 sc staan en die is echt heerlijk. De MOS zit al een tijdje in mijn hoofd dus denk dat ik hem gewoon lekker ga kopen
dan moet je 't misschien gewoon doen.
emerton schreef:FGG schreef:Geert schreef:Dank voor alle reacties! De twijfel zit hem in de prijs, het is gewoon veel geld. Ik geloof echt wel dat ik er blij mee zal zijn en hij lekker zal smaken als ik hem voor een speciale gelegenheid open trek. Het oog wil ook wat en de single casks zien er ook luxe uit in zo'n kistje. Heb ook een Glendronach 1995 sc staan en die is echt heerlijk. De MOS zit al een tijdje in mijn hoofd dus denk dat ik hem gewoon lekker ga kopen
dan moet je 't misschien gewoon doen.
Tja, dat neemt natuurlijk alle twijfels weg.

DavidH. schreef:Zou graag wat tips willen over deze nieuwe zeester van Archives: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/104609
Wil een top whisky hebben staan om het lang mee vol te houden, maar is deze het bedrag echt waard? Scoort heel hoog laatste tijd en zijn ook weinig flessen van gebotteld dus ben aan de andere kant bang de boot te missen als ik 'm eerst wil proeven dmv een sample.
Dus meer de vraag eigenlijk aan diegenen die deze al hebben geproefd, is ie nou echt zo goed als de scores en ook z'n bedrag waard? (Al valt daar ook weer over te discussiëren want wat is iets waard?)
Enfin, jullie snappen wat ik bedoel
nigel_tufnel schreef:DavidH. schreef:Zou graag wat tips willen over deze nieuwe zeester van Archives: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/104609
Wil een top whisky hebben staan om het lang mee vol te houden, maar is deze het bedrag echt waard? Scoort heel hoog laatste tijd en zijn ook weinig flessen van gebotteld dus ben aan de andere kant bang de boot te missen als ik 'm eerst wil proeven dmv een sample.
Dus meer de vraag eigenlijk aan diegenen die deze al hebben geproefd, is ie nou echt zo goed als de scores en ook z'n bedrag waard? (Al valt daar ook weer over te discussiëren want wat is iets waard?)
Tja David, er gaat niemand kunnen zeggen dat dit voor jouw smaakprofiel een top whisky is.
Slecht zal hij niet zijn en sommige scores lijken me wat te enthousiast, zoals je tegenwoordig wel meer ziet.
Als ik bijvoorbeeld zie dat Thijs 'm 91 punten geeft en hij heeft al wel wat whisky's van dit kaliber gedronken.
Dan ben ik in ieder geval niet geneigd deze onmiddellijk aan te schaffen.
Er zijn er al zeer veel op de markt gekomen en de prijzen stijgen vlot mee.
Je kan ook Thijs z'n review eens lezen.
)
henri schreef:nigel_tufnel schreef:DavidH. schreef:Zou graag wat tips willen over deze nieuwe zeester van Archives: https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/104609
Tja David, er gaat niemand kunnen zeggen dat dit voor jouw smaakprofiel een top whisky is.
Slecht zal hij niet zijn en sommige scores lijken me wat te enthousiast, zoals je tegenwoordig wel meer ziet.
Als ik bijvoorbeeld zie dat Thijs 'm 91 punten geeft en hij heeft al wel wat whisky's van dit kaliber gedronken.
Dan ben ik in ieder geval niet geneigd deze onmiddellijk aan te schaffen.
Er zijn er al zeer veel op de markt gekomen en de prijzen stijgen vlot mee.
Je kan ook Thijs z'n review eens lezen.
ik zeg heel eerlijk - hoe goed bedoeld ook - dat ik niet zeker weet of dit de beste tip is.
ik ken thijs een klein beetje en vergis je niet, ik vind t een topkerel, maar hij heeft wel zeer uitgesproken een eigen smaak naar mijn mening
vindt bepaalde dingen niet fijn en dat zie je terug in zn scores waar anderen iets daar juist hoog op scoren
en reviewt dingen die hij wel fijn vind best hoog waar ik soms niet van kan begrijpen dat hij dat zo hoog kan waarderen
ik vind het ook wel weer tof dat hij zo kijkt naar wat hem wel en niet bevalt, maar zijn reviews zijn geen goede graadmeter naar mijn smaak bijvoorbeeld ( als je meeleest thijs.. sorry.. maar zeker zoals ik het beschrijf zal je vast begrijpen hoe ik het bedoel )
Het blijft voor mijzelf sowieso lastig, die "a speyside" en "mystery speyside" enzo
ik koop ze sowieso niet, maar ben altijd wel benieuwd, dus koop er hier en daar een sample van
en ja eerlijkheid gebied te zeggen dat een hoop ervan wel heel erg fijn is
wat is het geld waard.. leeftijd/kwaliteit lijkt natuurlijk zeer oke.. maar het blijft ook wel heel veel geld voor zo'n nieuwe release
een lap tekst waar je helemaal niets mee kunt..
toch hoop ik dat je er iets aan hebt
( overigens heb ik zelf nog een sample van de bewuste whisky staan.. ik moet hem alleen nog proeven)

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten