Twijfel over volgende aanschaf.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Roland...
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor Roland... » 12 Nov 2014, 21:28

thijs100 schreef:
Roland... schreef:Wie van jullie heeft weleens de Bowmore 100 Degrees Proof geproeft?
En wat vonden jullie ervan...

Ook, ik ben samen met m'n dochter 'n verlanglijstje aan 't maken...

Ik heb 'm niet zelf geproefd. Dan vraag je je misschien af wat ik dan te melden heb :) Een vriend had deze fles een paar maanden terug meegenomen op de Whiskybase-zeilreis, voor de gemeenschappelijke whiskytafel. Die fles was volgens mij zo'n beetje als eerste leeg. Dat zegt wel wat, want aan boord zaten bijna alleen maar whiskykenners.

Thijs, bedankt voor de melding! :respect
0 x
Afbeelding

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 13 Nov 2014, 09:44

Yapi schreef:
Roland... schreef:Wie van jullie heeft weleens de Bowmore 100 Degrees Proof geproeft?
En wat vonden jullie ervan...

Ook, ik ben samen met m'n dochter 'n verlanglijstje aan 't maken...

Veel betere prijs kwaliteit ga je niet vinden… perfecte voorbeeld van Bowmore met toch hier en daar een "oude" smaak, lees van een goed gelegen whisky. De nieuwe Bowmore Tempest V schijnt ook erg in de smaak te vallen. Dat wordt zeker ook één van m'n volgende bowmore's. Eventueel een doos? ;) Dat zijn vermoed ik de 2 toppers in die prijsklasse die ik ken.
even uit nieuwschierigheid... Weet iemand uit ervaring of de Darkest ook kwalitatief in dit rijtje past? Heb ik wel eens over nagedacht... De lamrig vind ik vooralsnog te duur (lees: genoeg anders voor minder te beleven en ontdekken)...
0 x
Afbeelding

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 13 Nov 2014, 10:34

Persoonlijk vind ik de Darkest van mindere kwaliteit dan bijvoorbeeld de Tempest batches. Is dan ook niet op vatsterkte gebotteld, dat maakt wel een verschil. Nog steeds goede whisky hoor, dat wel.
0 x
Afbeelding | Afbeelding

totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor totalatool » 13 Nov 2014, 10:42

Ik twijfel enorm of ik de GlenDronach 1993 van whiskybase moet aanschaffen...
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 13 Nov 2014, 10:46

Ik ben aan het twijfelen of ik de Laphroaig PX Cask moet kopen voor €69,99.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 13 Nov 2014, 11:07

Peter87 schreef:Ik ben aan het twijfelen of ik de Laphroaig PX Cask moet kopen voor €69,99.

Ik vind hem erg goed. Als je van de combinatie sherrygerijpt en zwaar geturfd houdt dan zou ik het zeker doen. Als je enkel voor de turfinvloed wilt gaan zou ik denk ik eerder de quarter cask kopen. PX is wel een liter, dus dat is ook weer een plus.
0 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 13 Nov 2014, 11:24

Ik ben gek op sherry en gek op turf. En de prijs is volgens mij ook niet verkeerd. Ik heb voorgaande uitgaven voor 100 zien gaan op veilingen.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

avdboom
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor avdboom » 13 Nov 2014, 11:28

thijs100 schreef:Persoonlijk vind ik de Darkest van mindere kwaliteit dan bijvoorbeeld de Tempest batches. Is dan ook niet op vatsterkte gebotteld, dat maakt wel een verschil. Nog steeds goede whisky hoor, dat wel.
Het lagere abv doet mij ook twijfelen. Alles vanaf 46% bevalt mij doorgaans goed, daar onder mis ik vaak de smaak explosie, kracht. Uitzonderingen daargelaten, maar lager dan 46% bekijk ik erg kritisch. Denk dat ik de interesse van de darkest maar verschuif naar de nieuwe great kingstreet glasgow blend verschuif en de tempest of 100 proof op mijn wishlist zet, hoewel mijn whiskybudged er voor dit jaar doorheen is....
0 x
Afbeelding

Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Tomh » 13 Nov 2014, 11:45

Peter87 schreef:Ik ben gek op sherry en gek op turf. En de prijs is volgens mij ook niet verkeerd. Ik heb voorgaande uitgaven voor 100 zien gaan op veilingen.

Ik heb hem op de boot (als travelrretail) gekocht, voor €60,- denk dat je hem niet veel goedkoper gaat vinden.
0 x
Afbeelding

swakken
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor swakken » 13 Nov 2014, 22:21

Hallo,

Net het laatse glaasje ingeschonken van mijn glenmorangie the Astar...Absoluut één van mijn lievelingswhisky's... :Pipersmile
Nu de vraag, welke whisky's hebben een gelijkaardig smaakprofiel? Tips voor een volgende aankoop? iemand?
0 x

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 14 Nov 2014, 12:00

Ik wil misschien iets duurs kopen: een Glencadam '73 van the Perfect Dram. Klinkt alsof het precies in mijn straatje past met emmers tropisch fruit. Wie heeft deze wel eens geproefd en zou je er op dit moment zo'n 230€ voor een fles over hebben?

swakken schreef:Hallo,

Net het laatse glaasje ingeschonken van mijn glenmorangie the Astar...Absoluut één van mijn lievelingswhisky's... :Pipersmile
Nu de vraag, welke whisky's hebben een gelijkaardig smaakprofiel? Tips voor een volgende aankoop? iemand?

Ik dacht eerst dat dat ook zo'n virgin oak experiment van Glenmorangie was, maar dat is het dus niet. Deze kun je blijkbaar het beste vergelijken met een CS unfinished bourbon-Glenmorangie. Daar zijn er niet zoveel van. Je zou eens kunnen kijken of je aan een SMWS (Scotch Malt Whisky Society) botteling van Glenmorangie kunt komen. Daar heb ik er ooit een van geproefd (blind) en mijn smaaknotitie kwam erg in de buurt van de smaaknotitie op de site van Glenmorangie. Ik vond hem trouwens erg lekker!

Misschien kun je eens kijken naar Westport? Dat is de naam waaronder Glenmorangie bij de onafhankelijke bottelaars nog wel eens verschijnt. De meningen over die whisky's zijn nogal verdeeld, dus eerst een sample proberen!

Die Astar is trouwens nog wel te krijgen (zie Drankvinder, de site van een of andere Matti heet ie geloof ik). Ik denk dat dat uiteindelijk het makkelijkst is om iets gelijkends te vinden.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 14 Nov 2014, 14:04

turfsmurf schreef:[..]
Die Astar is trouwens nog wel te krijgen (zie Drankvinder, de site van een of andere Matti heet ie geloof ik). Ik denk dat dat uiteindelijk het makkelijkst is om iets gelijkends te vinden.

:P :lol:
0 x
BAM! - ook op Facebook

swakken
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor swakken » 14 Nov 2014, 20:51

turfsmurf schreef:Ik wil misschien iets duurs kopen: een Glencadam '73 van the Perfect Dram. Klinkt alsof het precies in mijn straatje past met emmers tropisch fruit. Wie heeft deze wel eens geproefd en zou je er op dit moment zo'n 230€ voor een fles over hebben?

swakken schreef:Hallo,

Ik dacht eerst dat dat ook zo'n virgin oak experiment van Glenmorangie was, maar dat is het dus niet. Deze kun je blijkbaar het beste vergelijken met een CS unfinished bourbon-Glenmorangie. Daar zijn er niet zoveel van. Je zou eens kunnen kijken of je aan een SMWS (Scotch Malt Whisky Society) botteling van Glenmorangie kunt komen. Daar heb ik er ooit een van geproefd (blind) en mijn smaaknotitie kwam erg in de buurt van de smaaknotitie op de site van Glenmorangie. Ik vond hem trouwens erg lekker!

Misschien kun je eens kijken naar Westport? Dat is de naam waaronder Glenmorangie bij de onafhankelijke bottelaars nog wel eens verschijnt. De meningen over die whisky's zijn nogal verdeeld, dus eerst een sample proberen!

:goedgedaan bedankt, ik ga direct eens zoeken zie
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Twijfel over volgende aanschaf

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 15 Nov 2014, 00:01

Ik ben ook op zoek naar wat aankoopadvies. Het lijkt me leuk om op de 18e verjaardag van mijn zoontje (nu 3,5 jaar oud) een 18 jaar oude fles whisky open te trekken. Ik zoek dus een 18 jaar oude whisky gebotteld in 2011 (vintage 1992 of 1993 dus). Liefst niet duurder dan €100 en natuurlijk het liefst single cask ivm de bekende data op de fles etc. Heeft iemand tips?
0 x
BAM! - ook op Facebook

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 18 Nov 2014, 21:55

Wat zou een mooie whisky zijn om te kopen voor met de feestdagen te openen en te drinken? Iets speciaals. Niet te gek geprijsd natuurlijk. Iemand suggesties?
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”