Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 22 Sep 2015, 19:21

squaadgras schreef:
mer1973 schreef:
squaadgras schreef:Hoop blablabla

174 ( 88.48 *29 stemmen) https://www.whiskybase.com/whisky/70913/ledaig-2004-vw
176 (87 * 2 stemmen) https://www.whiskybase.com/whisky/71938/ledaig-2004-vw

lijken beide inderdaad toppers te worden.

Daarom vandaag nog even bij Van der Boog een 176 aangeschaft! :goedgedaan Was overigens vanochtend eventjes bij de zaak van Whiskybase om lekkers op te halen en daar wilde iemand 10 174's bestellen - was er nog maar ééntje helaas.

Sören jou lijst op WB wordt snel indrukwekkender. :hoedaf
2 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 22 Sep 2015, 19:35

mer1973 schreef:Sören jou lijst op WB wordt snel indrukwekkender. :hoedaf

Soms iets te snel als je het moeders de vrouw vraagt, kan me **** niet keren tussen al die verhuisdozen.. :lekker

Ben nog op zoek naar een mooi (groot) meubel/kast waar ik alles netjes kan uitstallen!
0 x
2 ∞ & →

mer1973
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor mer1973 » 22 Sep 2015, 19:42

Het hoeft heeft niet eens duur te zijn om indrukwekkend te zijn. Hier wat voorbeelden van mede forumleden.
Bijlagen
IMG_4443.JPG
IMG_4443.JPG (469.95 KiB) 1080 keer bekeken
2015-06-15%2012.51.51.jpg
2015-06-15%2012.51.51.jpg (891.88 KiB) 1080 keer bekeken
1 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 22 Sep 2015, 20:32

Zoiets zoek ik indd. Maar eens gaan timmeren binnenkort...

Nu aan de Nikka Yoichi 10yo! Meest volwassen Japanner tot nu toe :goedgedaan Over het algemeen zijn alle Japanners tot nu toe, fris, fruitig.. leuke drams.
0 x
2 ∞ & →

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 22 Sep 2015, 20:46

Glenrothes 2001 Vintage
0 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 22 Sep 2015, 21:53

Sample Springbank 17yo Sherry. Man, wat een puike whisky zeg. Goede neus, fijn in balans. Heeft in smaak, maar zeker ook in de neus, veel meer te bieden dan alleen sherry-tonen. Lekker hoor.
Laatst gewijzigd door Nickolaas op 23 Sep 2015, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Afbeelding

Rozenbankje
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Rozenbankje » 22 Sep 2015, 22:12

Glenfarclas 15y
Springbank 12y cs
0 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 22 Sep 2015, 22:23

Net m'n Japanse avondje besloten met de Fujikai 10yo; ho-lee-fuk :japan

Dit is by far de meest aparte whisky die ik tot nu toe heb gedronken. Schenk 'em in, steek m'n neusje erin: BAF! *WHAT THE F*CK IS DIT?!* (letterlijke bewoording). Ik ruik Sake, rijstwijn, rijstwafel, sushi, rijst, rijst & nog eens rijst. Alles wat ik nog nooit in whisky heb kunnen besnuffelen: is dit whisky? Een klein rookje bemoeilijkt het oppikken van iets fruitigs. Appels, rood fruit?

Na een minuut of 10 durf ik het aan.. de dood of de gladiolen! Als een ware Samurai giet een klein nipje naar binnen: meer rijstwijn e.d., maar ook hele zoetige pepersmaak die mij doet denken aan mijn vakantie in China; Szechuanpeper. Ook een kruidig zoetje komt langs; iets van Maggi & lotuswortel (weer China), ook een korreltje zout ontbreekt niet.

De afdronk is lang, begint zoet maar ziltigheid neemt 't over. Ook de ziltige sushi-achtige-rijstsmaak is weer aanwezig, een vleugje rook komt af en toe langs, maar wordt na verloop van tijd afgezwakt door een zoetige, siroopachtige mix van krenten, rozijnen & honing. Fruitigheid is ook aanwezig.

Conclusie: apart, heel apart, maar een must-proef voor de echte (Japanse-)whiskyfan. Voor de zachte prijs van €50,- logisch dat deze de deur uit is gevlogen. Belooft veel voor de toekomst. Al met al heeft deze ontdekkingsreis bijna een uur geduurd.
1 x
2 ∞ & →

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 22 Sep 2015, 23:19

Glendronach 1993 Whiskybase

Mooie dram

:Slainte
0 x

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 22 Sep 2015, 23:24

squaadgras schreef:Net m'n Japanse avondje besloten met de Fujikai 10yo; ho-lee-fuk :japan

Dit is by far de meest aparte whisky die ik tot nu toe heb gedronken. Schenk 'em in, steek m'n neusje erin: BAF! *WHAT THE F*CK IS DIT?!* (letterlijke bewoording). Ik ruik Sake, rijstwijn, rijstwafel, sushi, rijst, rijst & nog eens rijst. Alles wat ik nog nooit in whisky heb kunnen besnuffelen: is dit whisky? Een klein rookje bemoeilijkt het oppikken van iets fruitigs. Appels, rood fruit?

Na een minuut of 10 durf ik het aan.. de dood of de gladiolen! Als een ware Samurai giet een klein nipje naar binnen: meer rijstwijn e.d., maar ook hele zoetige pepersmaak die mij doet denken aan mijn vakantie in China; Szechuanpeper. Ook een kruidig zoetje komt langs; iets van Maggi & lotuswortel (weer China), ook een korreltje zout ontbreekt niet.

De afdronk is lang, begint zoet maar ziltigheid neemt 't over. Ook de ziltige sushi-achtige-rijstsmaak is weer aanwezig, een vleugje rook komt af en toe langs, maar wordt na verloop van tijd afgezwakt door een zoetige, siroopachtige mix van krenten, rozijnen & honing. Fruitigheid is ook aanwezig.

Conclusie: apart, heel apart, maar een must-proef voor de echte (Japanse-)whiskyfan. Voor de zachte prijs van €50,- logisch dat deze de deur uit is gevlogen. Belooft veel voor de toekomst. Al met al heeft deze ontdekkingsreis bijna een uur geduurd.

Nu daar is Ruben het niet mee eens! ;-)
http://www.whiskynotes.be/2015/japan-whisky/fujikai-10-year-old/
0 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 22 Sep 2015, 23:31

Daarom laat ik ook in m'n betoogje in het midden of 'ie lekker of mhaw is (een must-proef! m.a.w. zeker proberen). Ik vind hem vooral heel apart, en als je me blind had gevraagd of het whisky of sake (o.i.d.) was had ik het niet kunnen beantwoorden.

Ik word (als nieuweling) vooral (soms) heel moe van die 'vroeger was alles beter' mentaliteit die zo nu & dan heerst in het whiskywereldje. Laten we vooral gewoon lekker proeven en niet teveel hoeven na te denken. Uiteindelijk blijft het moutig water wat we naar binnen lopen te hengelen. En dat was tig jaar geleden ook zo..
Laatst gewijzigd door squaadgras op 23 Sep 2015, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
2 x
2 ∞ & →

nigel_tufnel
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor nigel_tufnel » 22 Sep 2015, 23:44

squaadgras schreef:
nigel_tufnel schreef:Nu daar is Ruben het niet mee eens! ;-)
http://www.whiskynotes.be/2015/japan-whisky/fujikai-10-year-old/

Daarom laat ik ook in m'n betoogje in het midden of 'ie lekker of mhaw is (een must-proef! m.a.w. zeker proberen). Ik vind hem vooral heel apart, en als je me blind had gevraagd of het whisky of sake (o.i.d.) was had ik het niet kunnen beantwoorden.

Ik word (als nieuweling) vooral (soms) heel moe van die 'vroeger was alles beter' mentaliteit die zo nu & dan heerst in het whiskywereldje. Laten we vooral gewoon lekker proeven en niet teveel hoeven na te denken. Uiteindelijk blijft het moutig water wat we naar binnen lopen te hengelen. En dat was tig jaar geleden ook zo..

Daar geef ik je gelijk in hoor, vroeger was alles niet beter.
Wat je wel had was age statement whisky voor een betere prijs dan nu!
En daar (tegelijk met het speculatieve aspect) zit 'm vooral het probleem!
Wat die Fujikai whisky betreft is het niet eens duidelijk wat de origine precies is...
En het is vooral vreemd nu de Japanse whisky piekt dat er ineens een (hoofdzakelijk) wijnfabrikant op de markt komt met een 10 jaar oude whisky...
Daar waar gevestigde waarden Nikka, Yamazaki,... dit niet meer kunnen.
1 x

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 23 Sep 2015, 17:28

Zit ook weer een kern van waarheid in, zullen een gezamenlijke gulden middenweg moeten vinden! :lekker
1 x
2 ∞ & →

Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Yapi » 23 Sep 2015, 22:38

Even wat vroeger thuis - wat heet - en echt aan het genieten van de heerlijke Clynelish 84 van SMWS (26.106)
Topdram dit!
0 x
Afbeelding

daytona955
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor daytona955 » 23 Sep 2015, 22:47

Balvenie 12 y single barrel... first love (mijn eerste whisky evaring) maar blijft goed
1 x
Afbeelding
Sometimes its better asking for Forgiveness then permission.

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”