Dutchtillery van voor 2010

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Dutchtillery van voor 2010

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 01 Jun 2025, 09:09

Reichenbach schreef:
Wouterk schreef:
Uridium schreef:@Stijnmartijn: een vraag stellen mag, maar je mag e.e.a. niet te koop aanbieden.
Daarvoor gelden de aanbod-regels van dit forum en daar voldoe je niet aan.
Wat een ontzettend vooringenomen en volslagen ongegronde reactie. ...
Beste Wouter,

Blijkbaar is juist jouw reactie 'vooringenomen en volslagen ongegrond'

Uridium modereert op een inmiddels verwijderde post waarin Martijn de fles te koop aanbood.
En ja, daarvoor gelden regels.

de kleuterjuf van mn dochtertje stelt zich nog minder aan. Ik denk dat de eigenaren van dit forum ongekend trots zijn op jullie fantastische en doortastende moderatie. Ongekende prestatie die zn weerga niet kent. Als kokmeeuwen duiken jullie op 'vers voer' af. Stelletje fenomenen!!!!!!
0 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 01 Jun 2025, 11:10

Wouterk schreef:
Reichenbach schreef:
Wouterk schreef:Wat een ontzettend vooringenomen en volslagen ongegronde reactie. ...
Beste Wouter,

Uridium modereert op een inmiddels verwijderde post waarin Martijn de fles te koop aanbood.

de kleuterjuf van mn dochtertje stelt zich nog minder aan. Ik denk dat de eigenaren van dit forum ongekend trots zijn op jullie fantastische en doortastende moderatie. Ongekende prestatie die zn weerga niet kent. Als kokmeeuwen duiken jullie op 'vers voer' af. Stelletje fenomenen!!!!!!

Ik gok, dat je vooral even 'tof' wou doen; even lekker schoppen tegen de 'orde'. Past helemaal in dit tijdsgewricht, waarin iedereen een mening móet hebben en die ook vooral met veel bombarie moet ventileren; lekker populistisch. :goedgedaan
Maar desondanks wil ik je best wel uitleggen, wáárom deze regel er is en ook is toepast: er zijn maar al te vaak 'nieuwe leden' die maar één doel hebben, namelijk de zojuist gemachtigde fles of flessen whisky zo snel mogelijk verkopen en het liefst voor de hoogste prijs natuurlijk en tegen nul kosten. Om daarna nooit meer van zich te laten horen.
Dat is niet het soort 'whiskyliefhebber' waarvoor dit forum is opgericht.
Er wordt soms wel eens een uitzondering gemaakt voor een erfenis, waarbij de erven zich dan - vaak lichtelijk hopeloos - melden met de vraag "wat moeten we met de collectie van pa?" o.i.d.
Maar dat was hier niet aan de orde.
2 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 01 Jun 2025, 11:20

Uridium schreef:
Wouterk schreef:
Reichenbach schreef:Beste Wouter,

Ik gok, dat je vooral even 'tof' wou doen; even lekker schoppen tegen de 'orde'. Past helemaal in dit tijdsgewricht, waarin iedereen een mening móet hebben en die ook vooral met veel bombarie moet ventileren; lekker populistisch. :goedgedaan
Maar desondanks wil ik je best wel uitleggen, wáárom deze regel er is en ook is toepast: er zijn maar al te vaak 'nieuwe leden' die maar één doel hebben, namelijk de zojuist gemachtigde fles of flessen whisky zo snel mogelijk verkopen en het liefst voor de hoogste prijs natuurlijk een tegen nul kosten. Om daarna nooit meer van zich te laten horen.
Dat is niet het soort 'whiskyliefhebber' waarvoor dit forum is opgericht.
Er wordt soms wel eens een uitzondering gemaakt voor een erfenis, waarbij de erven zich dan - vaak lichtelijk hopeloos - melden met de vraag "wat moeten we met de collectie van pa?" o.i.d.
Maar dat was hier niet aan de orde.

Ik heb n mening en die deel ik. Kan je heel verhaal schrijven en er allerlei context bij verzinnen en domme aannames doen echter verandert dat niets. Nou weer lekker van je zure matten genieten
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 01 Jun 2025, 12:56

Hé Wouter!

Ik zit dit te lezen, maar dit ben ik niet van je gewend zo....

Dat er een nieuw lid komt met een onbekende fles en daar vragen over stelt, dat wordt hier juist aangemoedigd. Je ziet ook gelijk dat mensen te hulp schieten.

Een fles te koop aanbieden, daar hebben we regels voor en hebben we een apart topic voor. De regels en dergelijke zijn ook bij jou bekend, daar hoeven we toch niets over uit te leggen?
Dus als iemand op de verkeerde plek en op de verkeerde wijze de fles aanbied, dan wordt je daarop aangesproken. De topicstarter heeft vervolgens het bericht verwijderd. Tja... dan staat het berichtje van Uridium er misschien een beetje gek bij.

Maar ik vind je reactie echt overdreven en onnodig escalerend.
2 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 01 Jun 2025, 13:47

defeatless schreef: Tja... dan staat het berichtje van Uridium er misschien een beetje gek bij.

Joh..... Maar verantwoordelijk nemen ho maar. Reageren en er onnodige context bij verzinnen LETS GO :nat

Het is hier zo n hypocriete bende, ongekend. Maargoed t is niet voor niets vrij levenloos hier. Signalen vooral niets mee doen en lekker doorMODderen
1 x

stijnmartijn
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor stijnmartijn » 01 Jun 2025, 15:27

Beste lezers,

Ik heb inderdaad gezegd: doe een goed bod en de fles is van jou, maar dat was geouwehoer na een paar drams. Ik zou hem nooit een fles verkopen. Hij is één van m'n beste matties.

En over de fles zelf. Ik heb het voor de zekerheid nog even nagevraagd, maar deze heeft al minimaal 10 jaar in een kelder gestaan. Geen 15. Kan dus niet uit 2022 komen.

Is trouwens ook een goede vriend van me en zeer betrouwbaar.

De fles wordt op deze manier wel steeds mysterieuzer.

Groeten Martijn
6 x

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 01 Jun 2025, 15:53

That escalated quickly :P !
2 x
Afbeelding

Nickolaas
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nickolaas » 01 Jun 2025, 15:59

On a serious note. Ik vind dat Wouter wel een punt heeft. Een forumlid dat hier al wat langer rondhangt, matig actief maar toch, stelt een vraag. In de slipstream daarvan komt iets langs dat als een verkapte verkoopvraag gezien zou kunnen worden. Maar, uit de interactie in het draadje en op basis van eerdere posts hier zou men afgeleid kunnen hebben dat Stijnmartijn en ik elkaar nogal goed kennen. Dan is de reactie van de moderatie niet heel verwelkomend op een forum dat best behoefte heeft aan nieuw bloed.
3 x
Afbeelding

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 01 Jun 2025, 16:37

Nickolaas schreef:On a serious note. Ik vind dat Wouter wel een punt heeft. Een forumlid dat hier al wat langer rondhangt, matig actief maar toch, stelt een vraag. In de slipstream daarvan komt iets langs dat als een verkapte verkoopvraag gezien zou kunnen worden. Maar, uit de interactie in het draadje en op basis van eerdere posts hier zou men afgeleid kunnen hebben dat Stijnmartijn en ik elkaar nogal goed kennen. Dan is de reactie van de moderatie niet heel verwelkomend op een forum dat best behoefte heeft aan nieuw bloed.

Thx mn Limburgse comrade :hoedaf . On a more social note, gestrekt been was mss niet perse nodig om mn punt te maken maar ik irriteer me mateloos aan onnodig ingrijpen, verwijderen van content, en zoals ik het noem aanstellerij. Kom op man, hier werd inderdaad een fles verkocht (blijkt achteraf voor mij) maar dan nog..... Ik word er niet vrolijk van als regels zwart - wit zonder context (geest vd wet) geïnterpreteerd worden. Alsof we hier een stel hersenloze zijn die geen oog hebben vh grote geheel. Houd t gewoon leuk en gezellig zonder flauwekulletjes, zijn er al genoeg van :)
1 x

stijnmartijn
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor stijnmartijn » 01 Jun 2025, 16:42

Ik heb de "aanbod" post niet zelf verwijderd btw.
1 x

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 01 Jun 2025, 17:25

stijnmartijn schreef:Ik heb de "aanbod" post niet zelf verwijderd btw.

Nee, dat klopt. Ik heb het bericht verwijderd, nadat ik een melding erover had ontvangen van een zeer gerespecteerd 'senior-lid' van dit forum.
Het was dus niet eens een eigen actie van het moderatie-team, maar een opvolging van een melding, die wij altijd serieus bekijken en - waar nodig - actie op memen.

Maar dit is in de ogen van sommigen vast 'verzonnen context' ;)
1 x
Afbeelding

dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 01 Jun 2025, 17:38

Jeetje het forum is dus toch nog niet dood. Kon tussen al het aanbod en verkoop flessen het bos al niet meer zien…
5 x

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 02 Jun 2025, 13:58

GVD, je gaat vijf dagen naar Bonnie Schotland en je mist weer een eens een ouderwetse fittie.....die nergens over gaat.
Jammer, had graag live met de popcorn erbij gezeten ;) :gnif
12 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”