Cask1988 schreef:Waar ik oprecht benieuwd naar ben is we de eerste 3 opties hebben gekozen en hun verhaal daarachter

Waarom?
Zodat je daarna met een belerend vingertje kan komen? Dat ondertoontje haal ik hier namelijk wel uit
Laat iedereen hier in godsnaam in z'n waarde.
Niet iedereen is zo'n snob met z'n whiskyhobby dat iedere GlenWhatever tot op de laatste molecuul uit geanalyseerd moet worden en hierover gefilosofeerd moet worden totdat je er een epistel zo dik als het oude Testament over kan schrijven.
Even serieus, schenken jullie nooit eens tijdens het lezen van een boek, kijken van een film of bingen van een serie een whisky in om lekker gedachteloos over dat drankje weg te mijmeren bij het verhaal wat je volgt/leest/kijkt? Als jullie het leven net zó serieus nemen als je hobby (passie) krijg ik gewoon medelijden met jullie (en je naasten).
Ik neem mezelf, mijn hobby (passie), mijn werk, kortom het leven liever niet te vaak zo serieus, zou er depressief van worden!!
Maar, als ik het belerende toontje wel goed ingeschat heb, pas alsjeblieft op dat dit geen forum is voor alleen de snobs als jullie (toegegeven, jullie dragen wel de meeste content bij), maar er zijn veel meer leden die het drinken van whisky een beetje of flink minder serieus nemen!
Heb ik het belerende toontje niet goed ingeschat, mea culpa!
Terug naar het onderwerp, ik krijg af en toe kennissen/vrienden over de vloer (altijd een kutmomentje omdat ik dan toch een beetje op moet ruimen) en meestal wordt er dan wel een drammetje of twee gedeeld. Ik heb écht nog nooit tegen mijn gasten gezegd: "neem je eerste slok in je mond, sluit je ogen en beeld je in dat je in een vallei in Schotland staat, je ziet een landarbeider met bezweet torso het graan dorsen, verderop staat een deerne met tot boven haar knieën opgetilde rokken in een beek te kijken hoe de zalmen stroomopwaarts spartelen. Het najaarszonnetje zorgt ervoor dat zweetpareltjes op haar boezem verschijnen. Nou, dit associeer ik bij deze SB Local Barley!"
Samples die ik koop proef ik op m'n gemakje. Het liefst in tweeën. Maar de open flessen whisky die ik heb staan worden gedeeld en daar slobber ik zelf regelmatig uit, het liefst zonder daar al te moeilijk bij te doen. Gewoon genieten. Zonder m'n hoofd te breken over hoe de whisky is samengesteld. Of waar de barley vandaan komt en welk lekker ding daarbij in de buurt in een beek stond.
NB ter voorkoming van een gestrekt been: voor Oogadal gelden natuurlijk verzachtende omstandigheden, voor jou is het wél ook werk!