Ongelezen berichtdoor Tom2 » 13 Okt 2021, 22:06
Natuurlijk heb ook ik whisky ingeslagen voor latere consumptie.
Dit gaat wel een stuk "makkelijker" als je weet waar je voorkeuren liggen.
Zo weet ik nog dat iemand tegen me zij, als je Bushmills 21 lekker vindt nu kopen ze staan voor 60 euro in de aanbieding.
Ik had een fles staan maar deze was nog niet open, en ik denk dat het nog wel even geduurd heeft vooraleer deze open gegaan is.
Tegen dat ik wist, verdomme dit is lekker, was de aanbieding weg. Als ik er dan nu op terugkijk dan had ik toen een dozijn moeten inslaan.
In het begin lifte ik mee op de dingen die ik hier op het forum zag voorbijkomen.
Of kocht ik samen met Edwin wel wat flessen (een Duits afleveradres is makkelijk.)
Bvb. Glendronach 1994 PX, Clynelish 1995 WF, Clynelish WB, glentauchers 1996 WF, ledaig 2004 SV etc.
Een paar van deze flessen heb ik achteraf terug verkocht omdat ze toch niet echt mijn ding bleken te zijn, een paar heb ik gewisseld, een paar opgedronken omdat ze wel mijn ding waren en een paar verkocht met wat winst.
Iets later ook lid geworden van een whiskyclub, en vele samples van Henri en andere sampleboeren hier op het forum en daarbuiten geprobeerd.
(Samples ruilen kan een zeer handige tool zijn om mooie dingen te proberen zonder telkens veel geld op tafel te moeten smijten idem voor avondjes met whiskyliefhebbers uit je buurt.)
Ook de whiskyfestivals zijn een enorme leerschool geweest over de jaren.
Alsook tips van mede-liefhebbers en natuurlijk het afstruinen van whiskybase.
Hoewel, staar je niet altijd blind op de whiskybase scores.
Ondertussen laat ik ook gewoon bijna alles "schieten" (lees geen last meer van fomo) en probeer in de mate van het mogelijke samples te proeven.
Is er een whisky dat me echt erg aanstaat dan ga ik in vele gevallen opzoek naar een fles.
OK dit zal dan waarschijnlijk aan een hogere prijs dan de releaseprijs zijn, maar goed als ik dan bekijk wat ik allemaal niet gekocht heb, dan is er nog wel wat budget.
Let wel op wat Richard zegt, je smaakprofiel kan hard veranderen, in het begin was turf mijn ding, daarna zware sherry, daarna mooie fruitbommen. Maar bekijk het zo, als een fles je ding niet meer is kan je ze nog altijd verkopen en er andere lekkere whisky mee kopen.
9 x