berndw schreef:Lijstje is nu als volgt:
Bunnahabhain 12
Glendronach Original 12
Aberlour A'bunadh
Talisker 10
Benromach 10Deze dikgedrukte zijn 'onder voorbehoud zeker'

(er komt nog een grote proeverij aan waar ik ze hopelijk allemaal kan vinden)
Ik zit dan op iets meer dan 200 euro.
Er kan nog 1 iets duurdere fles bij, of 2 'koopjes' van bijv. 30euro p.s.
Ik heb gekozen voor de Talisker in de categorie 'peat'. Wat ik begrepen heb (correct me if i'm wrong) is dat hij wel degelijk het peaty karakter heeft, maar iets soepeler is dan sommige Islay's, zoals een Caol Ila of Ardbeg.
v.w.b. de A'bunadh zie ik 3 batches die ongeveer 87/100 krijgen op WB. 52,54 en 55. Heeft iemand daar nuttige info over?
En de Benromach heb ik gekozen op aanraden van thijs100, dus het wordt afwachten of hij daar credits of kritiek voor krijgt

heb ik nog als suggesties staan
Lagavullin 16
Glengoyne 15 of CS
Deze ga ik hopelijk ook proeven op 8 oktober.
meer suggesties zijn van harte welkom, maar sowieso tot nu toe iedereen hartelijk dank voor de feedback. Wat kan dat verderfelijke internet toch mooi en handig zijn.
Een een update n.a.v. de proeverij vorige week.
Glendronach is afgevallen, ten eerste omdat ik al een A'bunadh gekocht had en ten tweede omdat ik hem geproefd heb en niet zo bijzonder vond. Van Talisker had ik toevallig een Storm gekregen, dus ik ga daar nu geen Talisker10 naast zetten. Dus die twee heb ik inmiddels in huis en morgen krijg ik een Lagavulin 16 binnen (die ik geproefd heb op de proeverij) en een Benromach 10yo, omdat ik van mijn schoonmoeder nóg een fles mocht uitkiezen.
Het initiële plan om 6 flessen te kopen valt een beetje in het water denk ik, aangezien ik nu met deze 4 al een best gevarieerd assortiment heb, dus ik laat het even zo waarschijnlijk.