Heerlijk!

blaaat schreef:Hier meteen uitstekend gestart met een lagavulin 16. In de jaren 90. Was nog bijlange na niet 18. 15 ook nog niet. 12 wellicht ook niet
Mijn moeder was de whisky drinker thuis.

Daan schreef:Je moeder heeft je de Lagavulin met de paplepel ingegoten?

Oogadal schreef:In die tijd koste zo’n Macallan 25 yo uit de jaren ‘60 trouwens ook best serieus geld hoor, zo’n 100 - 150 gulden was je wel kwijt...
Cask1988 schreef:Onze kleine man is inmiddels bijna 2.5 maar al driekwart jaar wil ie bij elk glaasje wat ik inschenk ruiken én proeven. Hij ruikt overigens altijd ‘Appe’ en ‘peeh’ en ‘naan’ en na een riebel van letterlijk 1 druppel is bijna alles ‘lekke’ . Behalve een peatbom van islay btw.. dan is het ‘bah, nie lekke papa’
Dre schreef:Ik herken de situatie wel, liet voorheen mijn vrouw ook vaak even aan het glaasje ruiken terwijl de kinderen ook in de buurt waren. Die wilden dan ook ruiken, eerst schrokken ze direct terug van de alcoholprikkel, maar toen de oudste een paar keer "oh lekker!" zei ben ik daar diréct mee opgehouden. Die drank moet vooral niet interessant voor ze worden.
Proeven is wat mij betreft eigenlijk helemáál 'not done', we weten allemaal hoe makkelijk gewenning aan zwaardere alcohol kan gaan (onze eerste drams van 40% vonden we heel heftig, nu meestal waterig en dun en nippen we moeiteloos cask strengths weg), daar kunnen kinderen wat mij betreft niet laat genoeg mee beginnen.
.
Dre schreef:Cask1988 schreef:Onze kleine man is inmiddels bijna 2.5 maar al driekwart jaar wil ie bij elk glaasje wat ik inschenk ruiken én proeven. Hij ruikt overigens altijd ‘Appe’ en ‘peeh’ en ‘naan’ en na een riebel van letterlijk 1 druppel is bijna alles ‘lekke’ . Behalve een peatbom van islay btw.. dan is het ‘bah, nie lekke papa’
Ieder moet uiteraard helemaal zelf weten hoe hij/zij zijn/haar kinderen opvoedt, maar persoonlijk ben ik hier zéér voorzichtig mee. Whisky is gewoon een serieuze drank tenslotte. Ik herken de situatie wel, liet voorheen mijn vrouw ook vaak even aan het glaasje ruiken terwijl de kinderen ook in de buurt waren. Die wilden dan ook ruiken, eerst schrokken ze direct terug van de alcoholprikkel, maar toen de oudste een paar keer "oh lekker!" zei ben ik daar diréct mee opgehouden. Die drank moet vooral niet interessant voor ze worden.
Proeven is wat mij betreft eigenlijk helemáál 'not done', we weten allemaal hoe makkelijk gewenning aan zwaardere alcohol kan gaan (onze eerste drams van 40% vonden we heel heftig, nu meestal waterig en dun en nippen we moeiteloos cask strengths weg), daar kunnen kinderen wat mij betreft niet laat genoeg mee beginnen.
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten