Squat 'N Oats schreef:Oke heb de lijst aangevuld met whiskies die me wel wat lijken, hebben jullie nog aanvullingen. En denken jullie dat dit überhaupt haalbaar is?Ik kan in ieder geval niet wachten!
Een Bourbon en een Rye Whiskey
-Four roses single barrel ( een goede bourbon?)
-Kan geen Rye vinden in de lijst
-Blends (JW)
-Johnnie Walker Green label ( proeven wat een blende malt te bieden heeft)
-Johnnie Walker Blue label (Het verschil met Green, altijd al willen proeven)
-Cluster F-G
-Glenfiddich Solera reserve en 18 yo ( Ken de 12 yo, bevalt erg goed)
-Glenrothes
-Cluster D-E
-Auchentoshan 3 wood (Gerijpt in drie verschillende vaten, ook een wat ‘verfijndere’ whisky)
-An Cnoc 16 yo (wederom een zoete whisky maar nu wat ouder)
-Glen Moray 16 yo ( Whisky gefinished in o.a. Chardonnay vaten, lekker?)
-Een jap
-Yamazaki 10 yo (enige jap aanwezig)
-Cluster B-C
-The Glenlivet 18 yo (Beroemd en befaamd, moet ik proberen)
-Cluster A
The Macallen 12 yo ( Ben benieuwd naar deze whisky)
-Cluster H-I
-Bowmore 12 yo (Ben benieuwd naar dit merk)
-Highland Park (welke weet ik nog niet)
-Cluster J
-Caol Ila (Naar wat ik heb gelezen niet zo peaty als de rest van de Islay’s, een mooie starter dus)
-Ardbeg 10 yo ( Veel besproken whisky met al zijn varianten, goede marketing voor goede whisky?)
-Laphroaig Quarter Cask (Wil graag één van deze jongens proberen, en Ralfy raad deze aan)
Alvast bedankt voor jullie raad![]()
-Niels-
Kijk Niels, als ik je nog 'n goede raad mag geven, zie dit allemaal als 'n echt uitje met als de kers op de cake/taart de ongeloofijk veel whisky's die jij en je vrienden gaan zien én ook willen proeven - beleven! Het lijkt mij bijvoorbeeld 'n goed idee om van te voren een plan op te stellen in de zin van: laten we nou 'ns die of die whisky(whisky's) eens goed onder de loep nemen, deze proberen, je bevindingen op papier zetten en deze dan naderhand met vrienden onder elkaar nog 'ns lekker uitdiepen! De beste raad die ik je dus kan geven is, drink niet te véél whisky's, ook niet onder 't mom van "ik drink ze niet, ik proef alleen maar"
Op 'n volgende tasting komen er weer nieuwe whisky's langs of géén nieuwe whisky's, maar die, waar je de vorige keer niet aan toegekomen bent, dus kansen genoeg om je kennis te vergroten!
Héél véél plezier
René
PS. Ik drink al meer dan 40 jaar whisky en denk vaak, goh, wat weet ik nog maar weinig.

Ik kan in ieder geval niet wachten!

). Heb zo veel zin om de verschillende whiskies achter elkaar te proeven en te vergelijken. Daarbij ook nog eens de verhalen en adviezen van de ervaren standhouders tot ons nemen. Dan moet het wel een geslaagde dag worden!
: Het liefst zou ik juist iets anders proeven als waar ik zelf al bekend mee ben, nml. met de volgende soorten: Dalwhinnie 15 yrs., mccallan 10 en 12 yrs., the balvenie signature, highland park 12 yrs. Dit zijn in mijn beleving wat zoetere, sherry-achtige whiskeys die ik overigens heerlijk vind. Maar omdat dit een proeverij is en ook weleens wat andere type smaken wil ervaren vraag ik me af wat dan leuke whiskey's zijn. Iemand tips? 

)

)