Reichenbach schreef:Het was een paar maanden afzien, maar het mag weer hoor van Rutte.

Reichenbach schreef:Het was een paar maanden afzien, maar het mag weer hoor van Rutte.

Plr schreef:De Glenfarclas 105. Ben inmiddels al over de helft maar hij is niet zo fantastisch als ik had verwacht. De smaak vind ik op zich wel lekker maar ook weer niet bijzonder. En dat had ik stiekem wel verwacht omdat ik best wat posts van mensen hier erover las en op andere plekken waren mensen er ook vrij positief over. Hij proeft voor mij een beetje te gewoontjes. Dat wil zeggen, ik mis verfijndheid en complexiteit. Misschien was iedereen vooral tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding want je krijgt wel veel voor 1l en hij heeft wel bite. Puur daarom zou ik wel overwegen hem nog eens in huis te halen, maar ik ben bijna net zo teleurgesteld als toen ik voor het eerst Glenfiddich 12 dronk. Mijn verwachtingen lagen waarschijnlijk te hoog.

JvR schreef:Plr schreef:De Glenfarclas 105. Ben inmiddels al over de helft maar hij is niet zo fantastisch als ik had verwacht. De smaak vind ik op zich wel lekker maar ook weer niet bijzonder. En dat had ik stiekem wel verwacht omdat ik best wat posts van mensen hier erover las en op andere plekken waren mensen er ook vrij positief over. Hij proeft voor mij een beetje te gewoontjes. Dat wil zeggen, ik mis verfijndheid en complexiteit. Misschien was iedereen vooral tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding want je krijgt wel veel voor 1l en hij heeft wel bite. Puur daarom zou ik wel overwegen hem nog eens in huis te halen, maar ik ben bijna net zo teleurgesteld als toen ik voor het eerst Glenfiddich 12 dronk. Mijn verwachtingen lagen waarschijnlijk te hoog.
Had ik ook, net als met de Aberlour Abudnah

Lakerfield schreef:JvR schreef:Plr schreef:De Glenfarclas 105. Ben inmiddels al over de helft maar hij is niet zo fantastisch als ik had verwacht. De smaak vind ik op zich wel lekker maar ook weer niet bijzonder. En dat had ik stiekem wel verwacht omdat ik best wat posts van mensen hier erover las en op andere plekken waren mensen er ook vrij positief over. Hij proeft voor mij een beetje te gewoontjes. Dat wil zeggen, ik mis verfijndheid en complexiteit. Misschien was iedereen vooral tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding want je krijgt wel veel voor 1l en hij heeft wel bite. Puur daarom zou ik wel overwegen hem nog eens in huis te halen, maar ik ben bijna net zo teleurgesteld als toen ik voor het eerst Glenfiddich 12 dronk. Mijn verwachtingen lagen waarschijnlijk te hoog.
Had ik ook, net als met de Aberlour Abudnah
De 105 en A'bunadh zijn in mijn ogen ideaal om kennis te maken met whiskies op hoge/vatsterkte. Niet te duur, vrijwel overal verkrijgbaar en een hele ervaring voor als je het nog niet hebt meegemaakt.
Een dram sla ik niet af maar een fles kopen van eender zal ik niet snel meer doen. Gewenning maakt verwend, helaas

Tsja, aan niet vervulde verwachtingen doe je niet veel. Of die whisky is gewoon niet je ding. De Glenfiddich is de Heineken in whiskyland, een allemansvriend. Als je dan dacht een Westvleteren te hebben kom je bedrogen uit.Plr schreef:... Mijn verwachtingen lagen waarschijnlijk te hoog.
Daan schreef:Heb nog wel een dichte 25yo staan die toen speciaal voor NL is gebotteld, op CS. Hoop dat dat betere vaten zijn.

Nickolaas schreef:Daan schreef:Heb nog wel een dichte 25yo staan die toen speciaal voor NL is gebotteld, op CS. Hoop dat dat betere vaten zijn.
Als het deze is, dan heb je een mooie fles staan. Ben helemaal niet zo'n Glenfarclas fanboy, maar deze had ik laatst in een tasting en was wel echt wwwwuuuuuuuuttttt![]()

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten