Ik stem ja, maar heb er wel over getwijfeld.
Eerste ingeving is nee, maar er is een voorbeeld waarbij het ja is, dus de mogelijkheid is er eventueel wel, dus is het antwoord nee niet meer mogelijk.
Heel toevallig staat er bij de Dirk nu een Tomatin Legacy in de aanbieding. Deze staat omschreven als dat deze "behoort tot de betere whisky's". De reden dat ze dit aangeven is dat hij maar liefst 7 onderscheidingen heeft ontvangen.
Kijk zo devalueer je die onderscheidingen natuurlijk enorm. Dus nee, als ik in de winkel sta en een fles die ik niet ken heeft een gouden medaille om zijn nek, dan koop ik die niet.
Andersom bekijk ik van sommige verkiezingen wel de uitslag. Bijvoorbeeld die van MM en op basis daarvan duik ik wel dieper in een whisky. Wil niet direct zeggen dat ik hem koop, maar blijkbaar word ik er wel door beïnvloed.
Het grote nadeel van deze verkiezingen is inderdaad dat de competitie onbekend is. Je kan er zeker van zijn dat ze niet alle beschikbare whisky's hebben kunnen proeven, maar ik zou wel graag willen zien welke ze dan wel geproefd hebben. Op die manier kan je het resultaat misschien wat beter plaatsen.