Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Seytse
Actief lid
Actief lid

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?

Ongelezen berichtdoor Seytse » 03 Mei 2016, 22:37

De Midleton Barry Crockett Legacy (46%). Een 'dure' voor in de kast, maar wel een hele fijne! :ier

PS. Aanrader!
0 x

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 04 Mei 2016, 20:11

Om mijn mini-vakantie te vieren heb ik de Glenburgie 20yr vW cask 6476 opengetrokken. Het is verradelijk om direct een conclusie te trekken maar deze lijkt na een korte inspectie heel erg op de Glen Keith 20yr vW cask 120564.

Allebei heerlijk zoet, frisse tonen van appels, druiven etc. Uiteraard is dit mn eerste indruk. Ik zal ze ook eens naast elkaar zetten om te proeven of mn eerste indruk klopt.
0 x
Afbeelding

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 04 Mei 2016, 20:19

Arran 2004 Bottled for Delhaize (3cl sample)
https://www.whiskybase.com/whisky/70766/arran-2004
Net ingeschonken dus moet nog een beetje loskomen!
Gisteren ook al gehad en voor de prijs die er bij staat op wb, was/is dit een hele nette whisky.
Wat overigens al vaker gezegd is, ze maken gewoon eerlijke whisky's :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 04 Mei 2016, 22:00

Vanavond genieten van een heerlijke Highland Park 10yo! :goedgedaan
0 x
Afbeelding

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 04 Mei 2016, 22:01

De selectie vanavond:

GlenDronach 18yo Tawny Port, lange tijd niet in het glas gehad, maar een oude liefde uit vroegere tijden. Blijft een schatje, merk wel nu ik regelmatig cask strength lekkers in het glas heb gehad, het mondgevoel wat waterig aan doet. Maar de smaak is goed, blijft lekker zacht. Gewoon onintelligent wegdrinken tijdens een potje voetbal, precies waar ik goed in ben.

GlenDronach 18yo 1995/2013, Oloroso Sherry Puncheon C#1774 for the Nectar & LMdW

Springbank 2004/2015 MoS, Sherry Hogshead C#15039, na de MoS tasting bij Van Zuylen aangeschaft. Heerlijk farmy!

Ledaig 9yo 2005/2015 SV, 1st Fill Sherry Butt C#900146, een andere oude liefde van de nazomer 2015/herfst. Zo enthousiast over dat ik nog 3 flessen heb nabesteld, dit is de eerste hernieuwde kennismaking. Hello!
1 x
2 ∞ & →

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 04 Mei 2016, 22:32

Benromach 10 y.o. (2014-versie). Zeer geschikt als daily dram.
0 x
Afbeelding

Banton1977
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Banton1977 » 04 Mei 2016, 22:34

De Den Hool 6-jarige uit Drenthe zit in mijn glas :goedgedaan ok, ik ben niet helemaal objectief als Drent maar echt, ik vind het een hele mooie whisky :duimop ben benieuwd naar de wat objectievere reviews :goedgedaan
3 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 04 Mei 2016, 22:39

clynelish 89 AD
clynelish 95 kintra
miltonduff 1992 dl
0 x

JacobaEd
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor JacobaEd » 04 Mei 2016, 22:40

Banton1977 schreef:De Den Hool 6-jarige uit Drenthe zit in mijn glas :goedgedaan ok, ik ben niet helemaal objectief als Drent maar echt, ik vind het een hele mooie whisky :duimop ben benieuwd naar de wat objectievere reviews :goedgedaan

niks mis met wat nostalgische gevoelens..
0 x

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 04 Mei 2016, 22:42

Banton1977 schreef:De Den Hool 6-jarige uit Drenthe zit in mijn glas :goedgedaan ok, ik ben niet helemaal objectief als Drent maar echt, ik vind het een hele mooie whisky :duimop ben benieuwd naar de wat objectievere reviews :goedgedaan

Ben er ook wel nieuwschierig naar stiekem :gnif
Zag hem ook al te koop staan bij Dramtime namelijk.
1 x
Afbeelding

Banton1977
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Banton1977 » 04 Mei 2016, 23:38

Nino schreef:

Ben er ook wel nieuwschierig naar stiekem :gnif
Zag hem ook al te koop staan bij Dramtime namelijk.

Ik zou dan maar snel bestellen. Ruim 1.100 flessen en ik heb hem opgehaald bij de eigenaar zelf. Hij gaf aan dat er al 800 verkocht zijn en counting. Toen we wegreden, kwamen de volgende klanten alweer aan :lekker
1 x

Banton1977
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Banton1977 » 04 Mei 2016, 23:41

JacobaEd schreef:

niks mis met wat nostalgische gevoelens..

Haha, klopt! Ik denk overigens dat hij verrassend goed gaat scoren. Zitten een paar leuke eigenschappen aan ook. Bijv. triple distilled en gerijpt op drie verschillende vaten (new american oak, ex-bourbon en PX).
1 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 05 Mei 2016, 00:58

Roderick Dhu
Highland Park Vintage 2001

Die Roderick Dhu is toch eigenlijk wel een hele aparte ervaring. Zeker voor een relatief goedkope blend (voor Schotse begrippen dan want volgens mij alleen in de Dallas Dhu shop verkrijgbaar) vond ik hem echt verrassend veelzijdig in de geur, fruitig en ook zoet, diverse aroma's kwamen langs. Mijn getemperde verwachting vooraf (mede ook door de zeer lichte kleur) stelde ik dus direct naar boven bij, maar vervolgens bij het wegnippen zakte hij steeds verder weg qua smaak.
Van de volop aanwezige fruitigheid in de geur vond ik in de smaak helemaal niets terug, het was toffee/karamel met een peperig randje en dan allemaal vrij dun/waterig. Nog een klein beetje drop/zoethout op de achtergrond.
In de finish verdwenen ook de laatste uitgesproken smaken en bleef enkel wat drogige peper en bitterheid over. Vrij bizar hoe groot het verval in een whisky kan zijn vanaf de geur tot aan de finish :Scratch .
Vies: nee ook weer niet, ik kreeg het glaasje op zich wel probleemloos leeg, maar het had na die gewoon lekkere geur daarna verder echt weinig meer om het lijf.
1 x

Mvamelsfort
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mvamelsfort » 05 Mei 2016, 12:07

Ik ben normaal absoluut niet van peated whisky maar die ardbeg uigeadail is toch wel erg goed hoor. Een van de weinige peated waar ik me in kan vinden. Zacht romig fruitig een maar lekker rokerig. Proef wel duidelijk salmiak. Andere mensen die dit ook herkennen?
2 x

Dre
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Dre » 05 Mei 2016, 12:43

Mvamelsfort schreef:Ik ben normaal absoluut niet van peated whisky maar die ardbeg uigeadail is toch wel erg goed hoor. Een van de weinige peated waar ik me in kan vinden. Zacht romig fruitig een maar lekker rokerig. Proef wel duidelijk salmiak. Andere mensen die dit ook herkennen?

Dat heb ik bij bijna alle peated whisky's. Bij de eerste nip direct een salmiak stoot. Meestal verdwijnt na 2-3 nipjes de salmiak smaak en komen er andere smaken naar voren.
Voor mezelf is dat trouwens wel één van de charmes van die peated drams, die salmiak-punch geeft wel een kick :lol:
1 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”