*Inzendingen* gezocht voor HWF Thuisfestival editie 4!

Moderator: Cask1988

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

*Inzendingen* gezocht voor HWF Thuisfestival editie 4!

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 15 Apr 2021, 13:52

Zo dan! :hoedaf

Thuisfestival Editie 1 en 2 waren een groot succes en editie 3 was binnen een uur uitverkocht. Het niveau zat volgens mij wel goed en a.s. zaterdag beloofd ook weer genoeg moois! Ik heb daardoor toch minstens 5 seconden getwijfeld of er een editie 4 moet komen :HitHead Duhhh :bigsmile

Voor ronde 4 heb ik al 4 inzendingen binnen. Ik kan alvast verklappen dat dit wel een dijk van een line up kan gaan worden! De eerste 4 zijn al prachtige drams! Maar om de line up rond te maken zijn er nog 3 inzendingen nodig. Dus heb jij nou ook nog een absolute knaller in de kast staan die je beschikbaar wilt stellen voor editie 4, neem dan vooral even contact op met me! Het zou op en top gaaf zijn als we het niveau van de eerste 4 door kunnen trekken :bigsmile

De inschrijving voor Editie 4 zal starten als de line up rond is en een datum geprikt is met de inzenders. Vermoedelijk wordt dit ergens half juni.

Groeten,
Arthur
9 x
Afbeelding

Mikser
Senior
Senior

Re: Inzendingen gezocht voor HWF Thuisfestival editie 4!

Ongelezen berichtdoor Mikser » 15 Apr 2021, 14:12

Cask1988 schreef:... Vermoedelijk wordt dit ergens half juni.

Ik ben beschikbaar :-)
0 x
Afbeelding

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 15 Apr 2021, 22:41

Zijn deze interessant genoeg om mee te doen?

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... e-2004-mos

of

https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... f-2007-mos

Zo ja, dan doe ik graag mee!
0 x
Afbeelding

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 15 Apr 2021, 23:22

Uridium schreef:Zijn deze interessant genoeg om mee te doen?

of

spreek ik even voor mijn beurt..sorry, nee ik denk niet dat arthur dat soort flessen bedoeld
maar sowieso alleen al omdat je ze openbaar herkenbaar plaatst vallen ze al af gezien het om blind-tasting gaat ;)
1 x
Afbeelding

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 16 Apr 2021, 00:14

OK, dat wist ik niet... sorry :domdom
0 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 16 Apr 2021, 00:39

of

Als ik zo hoorde fluisteren wat ongeveer het niveau wordt.... je bent net op de helft.

Je moet echt denken aan absolute legendarische whisky's, of 88+ punten op basis van een heleboel reviews (dus geen flipwhisky) en dan ook dat Henri en de rest ze niet geproefd heeft :bigsmile.

Qua kostprijs moet je denken aan rond de €150,- Dat is dan exclusief de kosten van de lege flesjes en de verzending naar jouw en naar Speetje. Maar we gaan wel uit van de kostprijs, niet van de huidige waarde, daar kan namelijk wel eens een €400,- / €500,- verschil in zitten.
Uitzonderingen gaan dan weer via Arthur.
1 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 16 Apr 2021, 00:46

defeatless schreef:en dan ook dat Henri ze niet geproefd heeft :bigsmile.

dat stukje mag iedereen vergeten ;) een zalige dram is het absoluut waard om nog eens geproefd te worden.. en nog eens.. en nog eens :)
4 x
Afbeelding

Uridium
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Uridium » 16 Apr 2021, 00:49

defeatless schreef:

of

Als ik zo hoorde fluisteren wat ongeveer het niveau wordt.... je bent net op de helft.

Je moet echt denken aan absolute legendarische whisky's, of 88+ punten op basis van een heleboel reviews (dus geen flipwhisky) en dan ook dat Henri en de rest ze niet geproefd heeft :bigsmile.

Qua kostprijs moet je denken aan rond de €150,- Dat is dan exclusief de kosten van de lege flesjes en de verzending naar jouw en naar Speetje. Maar we gaan wel uit van de kostprijs, niet van de huidige waarde, daar kan namelijk wel eens een €400,- / €500,- verschil in zitten.

Dankjewel! Dan weet ik voor een eventuele volgende ronde, dat ik nog even moet sparen :bigsmile
0 x
Afbeelding

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor JvR » 16 Apr 2021, 08:12

Uridium schreef:
defeatless schreef:

of

Dankjewel! Dan weet ik voor een eventuele volgende ronde, dat ik nog even moet sparen :bigsmile

Je hoeft geen fles in te brengen om mee te doen hé ;)
0 x

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 16 Apr 2021, 08:51

Er waren flink wat reacties :D inmiddels genoeg keuze om de line up verder rond te maken voor editie 4! En....ik denk dat er een aantal wel voor editie 5 kunnen worden gereserveerd :D
6 x
Afbeelding

RolfvanderSteen
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor RolfvanderSteen » 16 Apr 2021, 09:04

Dat is snel! Ik zat net te kijken of ik een bijdrage kan leveren. Ik zal alsnog even een PB sturen, voor editie 5 dan dus :D
1 x
Afbeelding Afbeelding

Daan
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Daan » 16 Apr 2021, 09:50

Al deze verhalen hypen het wel flink op, wanneer opent de inschrijving? :duimop
2 x
The glass can be half empty or half full. As long as there's whisky in it.

Afbeelding

edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 16 Apr 2021, 10:21

defeatless schreef:Qua kostprijs moet je denken aan rond de €150,- Dat is dan exclusief de kosten van de lege flesjes en de verzending naar jouw en naar Speetje. Maar we gaan wel uit van de kostprijs, niet van de huidige waarde, daar kan namelijk wel eens een €400,- / €500,- verschil in zitten.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens ... als iemand een mooie fles kan aanbrengen die maar 8 of 9 tientjes heeft gekost zou ik die niet zomaar aan de kant schuiven. Dan zou een andere fles wat duurder kunnen zijn. Maar dat is dan de uitzondering die Arthur kan maken. ;)
1 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 16 Apr 2021, 11:09

edwinedje schreef:
defeatless schreef:Qua kostprijs moet je denken aan rond de €150,- Dat is dan exclusief de kosten van de lege flesjes en de verzending naar jouw en naar Speetje. Maar we gaan wel uit van de kostprijs, niet van de huidige waarde, daar kan namelijk wel eens een €400,- / €500,- verschil in zitten.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens ... als iemand een mooie fles kan aanbrengen die maar 8 of 9 tientjes heeft gekost zou ik die niet zomaar aan de kant schuiven. Dan zou een andere fles wat duurder kunnen zijn. Maar dat is dan de uitzondering die Arthur kan maken. ;)

met beiden niet helemaal eens. wat arthur niet heeft vermeld in zijn openingspost is dat al vanaf tasting 1 de opzet is het gemiddelde over de aantal ingebrachte flessen op zo'n 150 euro zit incl glaswerk. dat kan eens 120 voor een fles geweest zijn en eens 200, maar alles wordt in ieder geval aan kostprijs ingebracht.

de 400-500 verschil van defeatless is nog niet voorgekomen naar mijn herinnering..
en de 8-9 tientjes van edwinedje van een fles is nog niet voorgekomen naar mijn herinnering...

meeste zal een waarde vertegenwoordigen van tussen 125 en 225, maar bovenal zal het om kwaliteitsflessen gaan. Je wilt een fles aandragen waarmee je de deelnemers echt mee kan verrassen, dat behoorde tot de opzet
2 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 16 Apr 2021, 13:05

henri schreef:
de 400-500 verschil van defeatless is nog niet voorgekomen naar mijn herinnering..

Dat komt echt wel goed, maar is inderdaad nog niet voorkomen. Wat niet is kan nog komen... :bigsmile.

Maar inderdaad gaat het wel om kwaliteit, iets wat je normaal over het hoofd zou zien of waarvan je weet dat het de roos raakt.
Persoonlijk probeer ik dan ook iets in te brengen die nog niet door veel forumgangers is geproefd, maar daar ontkom je niet altijd aan.
2 x

Terug naar “HWF Thuisfestival SubForum”