HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

De tiende "blinde" forum-proeverij. Terug van weg geweest!

Moderators: FGG, Willum, Dre

Welke score geef je het sample? (Stemmen vanaf ma. 15-10 18:00 uur)

lager dan 70
0
Geen stemmen
70 - 74
1
3%
75 - 79
2
6%
80 - 84
9
27%
85 - 89
21
64%
90 - 94
0
Geen stemmen
95 of hoger
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 33

JvR
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1004
Lid geworden op: 30 Apr 2016, 23:30

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor JvR » 16 Okt 2018, 19:46

Glenlivet
0 x

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor FGG » 16 Okt 2018, 19:51

Leuk, nu gaan ze allemaal gokken op de naam die al genoemd is. :P
2 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
Skiddilly
Senior
Senior
Berichten: 348
Lid geworden op: 12 Jul 2015, 18:33
Locatie: Deurne, Nederland

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Skiddilly » 16 Okt 2018, 19:53

FGG schreef:Leuk, nu gaan ze allemaal gokken op de naam die al genoemd is. :P

Verlos ons Florian ;)
1 x
Afbeelding
“Too much of anything is bad, but too much good whiskey is barely enough.”
- Mark Twain

Gebruikersavatar
FGG
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2694
Lid geworden op: 31 Aug 2016, 19:35
Locatie: Hengelo
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor FGG » 16 Okt 2018, 19:54

Skiddilly schreef:
FGG schreef:Leuk, nu gaan ze allemaal gokken op de naam die al genoemd is. :P

Verlos ons Florian ;)

Dan moet je nog even geduld hebben.... :lekker
1 x
Whisky is the answer... (I don't remember the question)

Afbeelding

Mijn samplelijst

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Dre » 16 Okt 2018, 20:00

En hij is bekend! Alles erover in de hoofdpost! :bigsmile
4 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Harrie » 16 Okt 2018, 20:03

Ah, leuk! Ik heb hem vanmiddag nog in handen gehad bij mijn slijter, maar toch de Glenlivet CS vWees meegenomen. Al met al een prima fles :goedgedaan

En dank voor de bijdrage, Cor!
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Dre » 16 Okt 2018, 20:04

Harrie schreef:Ah, leuk! Ik heb hem vanmiddag nog in handen gehad, maar toch voor de Glenlivet CS vWees gegaan.

Da's natuurlijk óók geen verkeerde! ;)
1 x

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3110
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 16 Okt 2018, 20:08

Mooie geste van Cor!

De miskleun meteen beoordeeld op WB, op naan #3
2 x

Gebruikersavatar
HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1759
Lid geworden op: 07 Jan 2016, 13:10
Locatie: Delft
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 16 Okt 2018, 20:22

Edradour, dat verklaart wellicht ook dat een significant deel 'm niet zo geweldig vond. Dat komt vaker voor bij Edradour heb ik het idee. De Edradours (en Ballechins) die ik tot nu toe heb geproeft waren heel behoorlijk, geen absolute toppers, maar ook zeker geen miskleunen.
1 x

Gebruikersavatar
DrinkingWhisky
Actief lid
Actief lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 14 Feb 2016, 14:58

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor DrinkingWhisky » 16 Okt 2018, 20:25

defeatless schreef:Ik verbaas me ook wel over de hoge scores.
Deze is imho echt 'verzopen' in de sherry. Kan maar zo eens zijn dat het vat echt heel erg doordrenkt was met sherry.
Samen met het luchtje is het niet echt mijn ding. Vroeger kon ik deze bommen nog wel hebben, maar tegenwoordig steeds minder.
Je kan op deze manier ook slecht spirit wel oppoetsen, je proeft geen distillery karakter meer namelijk.

Maar om het nu helemaal af te kraken vond ik het weer te goed. Ik geeft het 82 punten, was ik namelijk vergeten op te nemen in de notities.


Ook mijn gedachte! Met name de neus stond mij tegen (terwijl WhiskyclubSpakenburg die juist erg goed vond - een uitzondering, want meestal zitten we wel op dezelfde lijn). De smaak maakte dat wel redelijk goed, maar de balans was ver zoek wat mij betreft.
0 x

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Dre » 16 Okt 2018, 20:30

En wat we er nog even BIJ moeten zeggen:
Tot het bekend maken van de volgende sample (#3), oftewel tot aan volgende week dinsdag 23 oktober 20:00 uur, krijgt iedereen 10% korting op de bestelling bij VinAbc of Dramshop, bij het opvoeren van code vbt2018 bij het afrekenen! :goedgedaan
4 x

Gebruikersavatar
Alex
Actief lid
Actief lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 Jun 2015, 19:46
Locatie: Waalwijk

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Alex » 16 Okt 2018, 20:30

Deze al eens mogen proeven bij onze slijterij waar van Wees een middagje langs kwam, maar had hem niet herkend. De score die ik destijds gaf is nagenoeg gelijk. Cor bedankt voor de bijdrage :duimop
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
MacErik
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 Jul 2015, 17:45
Locatie: Amersfoort

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor MacErik » 16 Okt 2018, 20:31

Zodeknetter!!!
Deze heb ik dus (gelukkig nog dicht) in de kast staan.Niet vat 118, maar de 117!!!!!
Eigenlijk aangeschaft om een (Thema) Ultimate tasting te houden met ons whiskygroepje. Uiteindelijk (gelukkig) een Glen keith opengetrokken....

Binnenkort dus te koop in het aanbod topic. Om nou een hele fles door de goot te spoelen is wat overdreven toch :bigsmile
4 x
Afbeelding

Jones12
Senior
Senior
Berichten: 261
Lid geworden op: 26 Jun 2017, 18:36

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Jones12 » 16 Okt 2018, 20:33

Dre schreef:En wat we er nog even BIJ moeten zeggen:
Tot het bekend maken van de volgende sample (#3), oftewel tot aan volgende week dinsdag 23 oktober 20:00 uur, krijgt iedereen 10% korting op de bestelling bij VinAbc of Dramshop, bij het opvoeren van code vbt2018 bij het afrekenen! :goedgedaan




Dit is wel een mooie geste vanwege cor
1 x

Gebruikersavatar
hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1105
Lid geworden op: 28 Okt 2015, 09:39
Locatie: Den Haag

Re: HWF-VBT 10: Sample 2 (t/m 15 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 16 Okt 2018, 20:34

die heb ik open staan :o , ben blij dat ik nog geen 1000 posts heb gemaakt. :gnif
7 x


Terug naar “HWF Virtual Blind Tasting-10”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten