HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

De tiende "blinde" forum-proeverij. Terug van weg geweest!

Moderators: FGG, Willum, Dre

Welke score geef je het sample? (Stemmen vanaf ma. 8-10, 18:00 uur)

lager dan 70
1
3%
70 - 74
2
5%
75 - 79
3
8%
80 - 84
23
59%
85 - 89
9
23%
90 - 94
0
Geen stemmen
95 of hoger
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3110
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 09 Okt 2018, 20:24

Hele leuke en verrassende eerste dram :goedgedaan
3 x

Gebruikersavatar
Skiddilly
Senior
Senior
Berichten: 348
Lid geworden op: 12 Jul 2015, 18:33
Locatie: Deurne, Nederland

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Skiddilly » 09 Okt 2018, 20:25

Willum schreef:
Skiddilly schreef:
Willum schreef:
Eigenlijk staat de tip sinds gisteravond al in het bericht bovenaan dit draadje.


Zou je die nu even kunnen uitleggen :Scratch


De wordcloud was (zo'n beetje) in de kleuren van de Zweedse vlag.

Sherlock Holmes zal ik nooit worden :domdom
Had hem aanvankelijk zelfs gelezen met de 'kleurenblind' opmerking erbij. Maareh, ik was ook zo zeker van mijn Millstone zaak :bigsmile
3 x
Afbeelding
“Too much of anything is bad, but too much good whiskey is barely enough.”
- Mark Twain

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Harrie » 09 Okt 2018, 20:25

Zegt mij eigenlijk vrij weinig, deze whisky/distillery. Des te leuker om hem te proeven :)
Maar er komt hier geen flesje van in de kast...
3 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Dre » 09 Okt 2018, 20:27

Overigens, zie aan de scores maar weer hoe eerlijk blind tasten is... Deze Box had tot nog toe een score van een dikke 87 punten na 13 ratings, met maar één keer 82 en verder alleen maar 85 en hoger.
Als straks dit koppel blindproevende Nederlanders en Belgen hun notes en ratings hier ook gaan vastleggen zal die gemiddelde score behoorlijk wat omlaag gaan...

Mogelijk dat een gezond stukje chauvinisme hier ook aan bijgedragen heeft, omdat veel van de 'raters' Zweden zijn.
4 x

Gebruikersavatar
Willum
Senior
Senior
Berichten: 295
Lid geworden op: 29 Dec 2016, 09:22
Locatie: Strijen

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Willum » 09 Okt 2018, 20:29

Skiddilly schreef:Had hem aanvankelijk zelfs gelezen met de 'kleurenblind' opmerking erbij. Maareh, ik was ook zo zeker van mijn Millstone zaak :bigsmile

Ik herken dat wel: tunnelvisie. Als je op het spoor zit, blijf je het volgen :roll:
2 x

Gebruikersavatar
dannyp44
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 825
Lid geworden op: 25 Feb 2017, 14:45
Locatie: Elburg

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor dannyp44 » 09 Okt 2018, 20:35

Echt een leerzame avond. Zweden heeft ook whisky...
0 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1706
Lid geworden op: 30 Okt 2013, 16:32

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Harrie » 09 Okt 2018, 20:43

Dre schreef:Overigens, zie aan de scores maar weer hoe eerlijk blind tasten is... Deze Box had tot nog toe een score van een dikke 87 punten na 13 ratings, met maar één keer 82 en verder alleen maar 85 en hoger.
Als straks dit koppel blindproevende Nederlanders en Belgen hun notes en ratings hier ook gaan vastleggen zal die gemiddelde score behoorlijk wat omlaag gaan...

Mogelijk dat een gezond stukje chauvinisme hier ook aan bijgedragen heeft, omdat veel van de 'raters' Zweden zijn.


Yes, ik ben nu degene die hem het laagst heeft gescoord ;)
1 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dre
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3044
Lid geworden op: 16 Dec 2015, 01:03
Locatie: Breda

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Dre » 09 Okt 2018, 20:44

Harrie schreef:Yes, ik ben nu degene die hem het laagst heeft gescoord ;)

Nóg wel, maar aan de poll te zien gaan er nog wel een paar flink onder zitten :lol:
0 x

Gebruikersavatar
mardo
Senior
Senior
Berichten: 330
Lid geworden op: 10 Okt 2014, 23:04

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor mardo » 09 Okt 2018, 21:14

Harrie schreef:Zegt mij eigenlijk vrij weinig, deze whisky/distillery. Des te leuker om hem te proeven :)
Maar er komt hier geen flesje van in de kast...


Dit dus.....sluit ik me helemaal bij aan.
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rien68
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3110
Lid geworden op: 20 Dec 2014, 01:39
Locatie: Fryslân

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Rien68 » 09 Okt 2018, 21:20

Ik vond m juist wel leuk, daarom voorlopig ook toegevoegd aan m'n whislist.

Geen slechte prijs voor een 86/87 punten whisky.
1 x

Gebruikersavatar
Willum
Senior
Senior
Berichten: 295
Lid geworden op: 29 Dec 2016, 09:22
Locatie: Strijen

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Willum » 09 Okt 2018, 21:22

Rien68 schreef:Geen slechte prijs voor een 86/87 punten whisky.

Is dan wel voor 50 cl...
0 x

Gebruikersavatar
Alex
Actief lid
Actief lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 Jun 2015, 19:46
Locatie: Waalwijk

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Alex » 09 Okt 2018, 21:58

Toch een leuk en verrassend eerste sample, ook al is het dan misschien niet helemaal mijn ding. Het eerste wat ik van deze distileerderij proef. Een dezer dagen de tweede helft van het sample maar eens inschenken en kijken of ik er iets van kan herkennen. Voor nu ... ga ik de score op wb nog wat verder onderuit halen :lol:
2 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1876
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 09 Okt 2018, 23:02

Willum schreef:
Skiddilly schreef:Had hem aanvankelijk zelfs gelezen met de 'kleurenblind' opmerking erbij. Maareh, ik was ook zo zeker van mijn Millstone zaak :bigsmile

Ik herken dat wel: tunnelvisie. Als je op het spoor zit, blijf je het volgen :roll:


Ik had zelf ook direct Millstone door het kruidige rogge element.
Bij de 2e keer proeven een stuk minder overigens en toch vast gehouden aan de tunnelvisie. Niet dat ik anders aan een Zweed had gedacht hoor, was dan eerder richting grain gegaan.
1 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1876
Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
Contact:

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 09 Okt 2018, 23:06

Willum schreef:
Rien68 schreef:Geen slechte prijs voor een 86/87 punten whisky.

Is dan wel voor 50 cl...


Best prijzig voor een 5 jaar oude 83pnt whisky in een 50cl fles ;)
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"


Afbeelding

Gebruikersavatar
MBC
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 610
Lid geworden op: 02 Jan 2014, 20:22
Locatie: Weesp

Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)

Ongelezen berichtdoor MBC » 10 Okt 2018, 00:08

Fantastische start :goedgedaan en leuk om de verschillen te zien. Applaus voor de mensen die zo goed in de buurt zaten :hoera

Ik had een beetje de hoop dat deze zo rond de 50 euro voor een 70 cl fles zou zijn, dan had deze wellicht nog wel hier op de plank geeindigd. Nu blijft het een mooie ervaring.
3 x
Melchior

The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.


Terug naar “HWF Virtual Blind Tasting-10”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten