
HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Willum schreef:Skiddilly schreef:Willum schreef:
Eigenlijk staat de tip sinds gisteravond al in het bericht bovenaan dit draadje.
Zou je die nu even kunnen uitleggen
De wordcloud was (zo'n beetje) in de kleuren van de Zweedse vlag.
Sherlock Holmes zal ik nooit worden
Had hem aanvankelijk zelfs gelezen met de 'kleurenblind' opmerking erbij. Maareh, ik was ook zo zeker van mijn Millstone zaak

3 x
Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Zegt mij eigenlijk vrij weinig, deze whisky/distillery. Des te leuker om hem te proeven
Maar er komt hier geen flesje van in de kast...
Maar er komt hier geen flesje van in de kast...
3 x
Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Overigens, zie aan de scores maar weer hoe eerlijk blind tasten is... Deze Box had tot nog toe een score van een dikke 87 punten na 13 ratings, met maar één keer 82 en verder alleen maar 85 en hoger.
Als straks dit koppel blindproevende Nederlanders en Belgen hun notes en ratings hier ook gaan vastleggen zal die gemiddelde score behoorlijk wat omlaag gaan...
Mogelijk dat een gezond stukje chauvinisme hier ook aan bijgedragen heeft, omdat veel van de 'raters' Zweden zijn.
Als straks dit koppel blindproevende Nederlanders en Belgen hun notes en ratings hier ook gaan vastleggen zal die gemiddelde score behoorlijk wat omlaag gaan...
Mogelijk dat een gezond stukje chauvinisme hier ook aan bijgedragen heeft, omdat veel van de 'raters' Zweden zijn.
4 x
Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Skiddilly schreef:Had hem aanvankelijk zelfs gelezen met de 'kleurenblind' opmerking erbij. Maareh, ik was ook zo zeker van mijn Millstone zaak
Ik herken dat wel: tunnelvisie. Als je op het spoor zit, blijf je het volgen
2 x
Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Echt een leerzame avond. Zweden heeft ook whisky...
0 x
Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Dre schreef:Overigens, zie aan de scores maar weer hoe eerlijk blind tasten is... Deze Box had tot nog toe een score van een dikke 87 punten na 13 ratings, met maar één keer 82 en verder alleen maar 85 en hoger.
Als straks dit koppel blindproevende Nederlanders en Belgen hun notes en ratings hier ook gaan vastleggen zal die gemiddelde score behoorlijk wat omlaag gaan...
Mogelijk dat een gezond stukje chauvinisme hier ook aan bijgedragen heeft, omdat veel van de 'raters' Zweden zijn.
Yes, ik ben nu degene die hem het laagst heeft gescoord
1 x
Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Harrie schreef:Yes, ik ben nu degene die hem het laagst heeft gescoord
Nóg wel, maar aan de poll te zien gaan er nog wel een paar flink onder zitten
0 x
Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Harrie schreef:Zegt mij eigenlijk vrij weinig, deze whisky/distillery. Des te leuker om hem te proeven![]()
Maar er komt hier geen flesje van in de kast...
Dit dus.....sluit ik me helemaal bij aan.
0 x
Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Ik vond m juist wel leuk, daarom voorlopig ook toegevoegd aan m'n whislist.
Geen slechte prijs voor een 86/87 punten whisky.
Geen slechte prijs voor een 86/87 punten whisky.
1 x
Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Rien68 schreef:Geen slechte prijs voor een 86/87 punten whisky.
Is dan wel voor 50 cl...
0 x
Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Toch een leuk en verrassend eerste sample, ook al is het dan misschien niet helemaal mijn ding. Het eerste wat ik van deze distileerderij proef. Een dezer dagen de tweede helft van het sample maar eens inschenken en kijken of ik er iets van kan herkennen. Voor nu ... ga ik de score op wb nog wat verder onderuit halen 
2 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1876
- Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
- Contact:
Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Willum schreef:Skiddilly schreef:Had hem aanvankelijk zelfs gelezen met de 'kleurenblind' opmerking erbij. Maareh, ik was ook zo zeker van mijn Millstone zaak
Ik herken dat wel: tunnelvisie. Als je op het spoor zit, blijf je het volgen
Ik had zelf ook direct Millstone door het kruidige rogge element.
Bij de 2e keer proeven een stuk minder overigens en toch vast gehouden aan de tunnelvisie. Niet dat ik anders aan een Zweed had gedacht hoor, was dan eerder richting grain gegaan.
1 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1876
- Lid geworden op: 09 Jul 2015, 20:01
- Contact:
Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Willum schreef:Rien68 schreef:Geen slechte prijs voor een 86/87 punten whisky.
Is dan wel voor 50 cl...
Best prijzig voor een 5 jaar oude 83pnt whisky in een 50cl fles
0 x
Re: HWF-VBT 10: Sample 1 (t/m 8 oktober '18)
Fantastische start
en leuk om de verschillen te zien. Applaus voor de mensen die zo goed in de buurt zaten
Ik had een beetje de hoop dat deze zo rond de 50 euro voor een 70 cl fles zou zijn, dan had deze wellicht nog wel hier op de plank geeindigd. Nu blijft het een mooie ervaring.
en leuk om de verschillen te zien. Applaus voor de mensen die zo goed in de buurt zaten
Ik had een beetje de hoop dat deze zo rond de 50 euro voor een 70 cl fles zou zijn, dan had deze wellicht nog wel hier op de plank geeindigd. Nu blijft het een mooie ervaring.
3 x
Melchior
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
The taste of water increases dramatically when adding large amounts of whisky to it.
Terug naar “HWF Virtual Blind Tasting-10”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast






