HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
Dre schreef:Oogadal schreef:En Alex schenkt de samples uit denk ik...
Ehhh, nee, we gaan nog niet zó ver om deelnemers in te zetten om de samples uit te schenken
What was I thinking....

0 x
Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
edwinedje schreef:Even een sub vraag...
Als er een besluit voor de PET-Flesjes wordt genomen.
Haken de 9 "tegenstemmers" dan af?
Want dan kan het zijn dat het financiële voordeel weer teniet gedaan word.
Dat is een zéér goed punt dat je aanhaalt Edwin!
Probleem is dat we niet kunnen zien wíe de tegenstemmers zijn, ik weet dat bij de 8 er minimaal één niet-deelnemer zit én iemand die later in de berichten heeft aangegeven zijn negatieve stem niet meer in de poll terug te kunnen draaien en nu 'neutraal' erin staat. Van de overige 6-7 weet ik dat verder niet.
Mijn voorstel is dat de andere tegenstemmers, mits het deelnemers zijn en zich kennelijk liever niet mengen in deze openbare discussie, zich z.s.m. per PB melden bij mij. Dan kunnen we dit buiten de publieke discussie bespreken en daarna een definitief besluit meedelen.
0 x
Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
JvR schreef:Er is toch al betaald
Dat zou een redenatie kunnen zijn maar liever gaan we uiteindelijk toch een definitief besluit nemen waarbij alle neuzen toch zoveel mogelijk dezelfde kant op staan. Vandaar mijn oproep van daarnet. Graag verneem ik de precieze redenen van de tegenstem zodat we een weloverwogen besluit kunnen nemen zonder mensen voor het hoofd te stoten of hun mening te negeren.
0 x
Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
Ik zeg, raadgevend referendum, nu het nog kan 

1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
Ik zeg ‘take it as it comes’
Tenslotte hebben de deelnemers ingeschreven op een VBT waarbij er x samples van 5 cl worden ontvangen. Of ze nou in plastic of glas komen; so what?
Maar da’s mijn mening vanaf de zijlijn he...
Tenslotte hebben de deelnemers ingeschreven op een VBT waarbij er x samples van 5 cl worden ontvangen. Of ze nou in plastic of glas komen; so what?
Maar da’s mijn mening vanaf de zijlijn he...
2 x
Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
Oogadal schreef:Ik zeg ‘take it as it comes’
Tenslotte hebben de deelnemers ingeschreven op een VBT waarbij er x samples van 5 cl worden ontvangen. Of ze nou in plastic of glas komen; so what?
Maar da’s mijn mening vanaf de zijlijn he...
Ik ben dat eigenlijk wel met je eens, maar tegelijkertijd zie je in dit topic al dat het toch een wat gevoelig onderwerp is. Dan kan de discussie maar beter vantevoren worden gevoerd, dan dat het achteraf misschien een schaduw zou werpen over de drams die tijdens het VBT voorgeschoteld zijn. Dat zou heel jammer zijn, en het bovendien ook niet waard zijn.
Vandaar dat we deze poll georganiseerd hebben, én dat we ook graag de precieze bezwaren willen weten van deelnemers die tegen hebben gestemd. Daar kunnen we dan eventueel wat mee.
1 x
- edwinedje
- Forum goeroe

- Berichten: 2737
- Lid geworden op: 10 Jan 2012, 10:05
- Locatie: Zaandam
- Contact:
Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
Ik heb overigens neutraal gestemd.
Er valt voor beide opties wat te zeggen zoals in de voorgaande reacties te lezen is.
Het is net als het elektrisch rijden... Ja het is schoner voor het milieu... Maar die energie moet wel ergens opgewekt worden.
En als die energie niet groen is, hoe groen is je auto dan nog? En de batterijen? Hoe groen zijn die geproduceerd.
Maar dat is een hele ander off-topic discussie.
Glas vs. Plastic; er zal vast ergens een omslagpunt zijn waar het een tov de ander beter voor het milieu is.
Ik heb echter niet genoeg kennis om te bepalen aan welke kant wij met dit initiatief zitten.
Dus ik leg het lot van de flesjes in de handen van de rest van het forum.

Er valt voor beide opties wat te zeggen zoals in de voorgaande reacties te lezen is.
Het is net als het elektrisch rijden... Ja het is schoner voor het milieu... Maar die energie moet wel ergens opgewekt worden.
En als die energie niet groen is, hoe groen is je auto dan nog? En de batterijen? Hoe groen zijn die geproduceerd.
Maar dat is een hele ander off-topic discussie.
Glas vs. Plastic; er zal vast ergens een omslagpunt zijn waar het een tov de ander beter voor het milieu is.
Ik heb echter niet genoeg kennis om te bepalen aan welke kant wij met dit initiatief zitten.
Dus ik leg het lot van de flesjes in de handen van de rest van het forum.

0 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
De energie voor mijn Tesla komt of van groene stroom van de Tesla Supercharger of van de zonnepanelen van mijn eigen dak. En geen olieverversingen, geen hydraulische chissel en ga zo nog maar even door..
Maar wat je zegt: heel andere discussie, feit is wel dat de keuze glas-PET alleen zin heeft voor een beter milieu zolang zeker de PET fles niet in de kliko beland.
Blijft onverlet dat een beter milieu bij jezelf begint, maar indien het glas in de glasbak komt is dat een milieu bewustere keuze als plastic, wat meestal ik de kliko terecht komt.
Maar wat je zegt: heel andere discussie, feit is wel dat de keuze glas-PET alleen zin heeft voor een beter milieu zolang zeker de PET fles niet in de kliko beland.
Blijft onverlet dat een beter milieu bij jezelf begint, maar indien het glas in de glasbak komt is dat een milieu bewustere keuze als plastic, wat meestal ik de kliko terecht komt.

0 x
- defeatless
- Moderator

- Berichten: 3577
- Lid geworden op: 11 Jun 2014, 23:45
- Locatie: Wageningen
Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
Gewoon alles in de kliko gooien is ook milieubewust.
We recyclen in Nederland te goed, waardoor we afval met scheepsladingen tegelijk uit de UK importeren. Anders kunnen de vuilverbranders niet meer rendabel functioneren.
Geloof het of niet, het is bizar, maar omdat wij recyclen, kopen wij afval van landen die dat minder doen, om dit vervolgens in de fik te zetten!
We recyclen in Nederland te goed, waardoor we afval met scheepsladingen tegelijk uit de UK importeren. Anders kunnen de vuilverbranders niet meer rendabel functioneren.
Geloof het of niet, het is bizar, maar omdat wij recyclen, kopen wij afval van landen die dat minder doen, om dit vervolgens in de fik te zetten!
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1850
- Lid geworden op: 21 Jun 2013, 20:13
Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
defeatless schreef:Gewoon alles in de kliko gooien is ook milieubewust.
Ik hoop echt dat over 1 of 2 generaties er met grote ogen gekeken wordt naar dit soort uitspraken.
En dat ze dan zeggen: kan je je voorstellen dat men er toen zo over dacht?!
Er is onlangs hier in België nog een reportage over geweest.
België en wellicht ook Nederland zijn wereldwijd bij de landen die het best recycleren.
Maar... We zijn ook bij de landen die het meest afval produceren.
Zo simpel is het allemaal niet hoor! Om een goede leerling te zijn moet je wel goed zijn op beide vlakken.
Zo weinig mogelijk afval produceren en dat zo goed mogelijk recycleren.
Je wil niet weten wat er van hieruit nog steeds naar het buitenland gaat zodat we hier van de rotzooi af zijn.
1 x
- Breedút_Genietsje
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1295
- Lid geworden op: 09 Okt 2015, 20:32
- Locatie: Imphy France
- Contact:
Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
defeatless schreef:We recyclen in Nederland te goed, waardoor we afval met scheepsladingen tegelijk uit de UK importeren.
Klopt; De afvaloven in Harlingen draait op Duits afval...
Waarom moest er uberhaupt een afvaloven komen ?

0 x
46%, Non Chill-Filtered, Natural Colour; it's a sign of quality
Breedút Genietsje
Breedút Genietsje
Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
nigel_tufnel schreef:defeatless schreef:Gewoon alles in de kliko gooien is ook milieubewust.![]()
Ik hoop echt dat over 1 of 2 generaties er met grote ogen gekeken wordt naar dit soort uitspraken.
En dat ze dan zeggen: kan je je voorstellen dat men er toen zo over dacht?!
Er is onlangs hier in België nog een reportage over geweest.
België en wellicht ook Nederland zijn wereldwijd bij de landen die het best recycleren.
Maar... We zijn ook bij de landen die het meest afval produceren.
Zo simpel is het allemaal niet hoor! Om een goede leerling te zijn moet je wel goed zijn op beide vlakken.
Zo weinig mogelijk afval produceren en dat zo goed mogelijk recycleren.
Je wil niet weten wat er van hieruit nog steeds naar het buitenland gaat zodat we hier van de rotzooi af zijn.
Als je om je heen kijkt in bv de Zuid_Europese landen vraag je je af en toe wel eens af waarom wij in godsnaam zo ons best doen. Aan de andere kant, als wij het niet doen...
Wij (ons huishouden) scheiden alles: letterlijk gaat bij ons het theezakje bij groen, het labeltje bij papier en het touwtje bij het restafval. Het wordt ook afgedwongen door de gemeente:
legen plastic container: gratis
legen groene container: €2,95
legen grijze container: €16,95
Vorig jaar heb ik de grijze container 2x aan de straat gezet.
Ik vind dat we dat wel goed doen. En die PET-flesjes die zouden bij mij netjes bij het plastic afval gaan net zoals de glazen flesjes in de glasbak zouden gaan als ik ze niet zou hergebruiken.
3 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
defeatless schreef:Gewoon alles in de kliko gooien is ook milieubewust.
We recyclen in Nederland te goed, waardoor we afval met scheepsladingen tegelijk uit de UK importeren. Anders kunnen de vuilverbranders niet meer rendabel functioneren.
Geloof het of niet, het is bizar, maar omdat wij recyclen, kopen wij afval van landen die dat minder doen, om dit vervolgens in de fik te zetten!
Alles is relatief... We kopen ook bomen die in de USA gekapt worden en per boot naar NL worden gevaren zodat 'we' er zogenaamd groene energie van kunnen stoken omdat de CO2 die daarmee vrij komt er wel is, maar niet wordt meegeteld door EU wetgeving....
Er valt nog behoorlijk wat te doen voordat we echt ook maar een beetje milieu bewust bezig zijn hoor. Afval per boot hier naartoe halen...

@FGG; die andere 40 x heeft je vrouw de grijze bak aan de straat gezet...?

4 x
Re: HWF-VBT 10: Poll: Wat vind je ervan als we de samples voor de VBT uitleveren in PET flesjes i.p.v. glazen potjes?
Oogadal schreef:@FGG; die andere 40 x heeft je vrouw de grijze bak aan de straat gezet...?
Welnee, die loopt alleen maar naar de glasbak en oud papier voor die sloten wijn die er door gaan en de dozen waarin het hier binnenkomt.
1 x
Terug naar “HWF Virtual Blind Tasting-10”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

