
HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)
Misschien toch nog een keer proberen, die andere... Zal bij iedereen zo gaan dat je smaak gewoon mega veranderd, niet eens gedurende je 'whisky leven' maar zelfs van week tot week. Wat heet, de ene dag schenk ik een Ugeadail in en denk ik 'waarom vind ik deze eigenlijk lekker' terwijl ik 2 dagen later dezelfde dram inschenk en er dan intens van kan genieten.
De enigen die ik altijd top vindt zijn m'n oudere single cask Glendronach's....
De enigen die ik altijd top vindt zijn m'n oudere single cask Glendronach's....

1 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)
Oogadal schreef:Misschien toch nog een keer proberen, die andere... Zal bij iedereen zo gaan dat je smaak gewoon mega veranderd, niet eens gedurende je 'whisky leven' maar zelfs van week tot week. Wat heet, de ene dag schenk ik een Ugeadail in en denk ik 'waarom vind ik deze eigenlijk lekker' terwijl ik 2 dagen later dezelfde dram inschenk en er dan intens van kan genieten.![]()
De enigen die ik altijd top vindt zijn m'n oudere single cask Glendronach's....
Ga er even voor het gemak van uit dat je op mijn post reageert. Ik weet ook heus wel dat je smaak verandert, maar sorry dat is bij mij niet per week verschillend en er zit ook nog een verschil tussen "dit is niet mijn ding, maar ik begrijp dat anderen het wel kunnen waarderen" en "Bah wat is dit en hoe kan iemand dit boven de 75 punten scoren". Voor mij vielen die Edradours in die 2e categorie dus ik heb niet echt behoefte om ze nog heel bewust opnieuw te gaan proberen en mocht deze blinde sample er inderdaad eentje zijn, dan ben ik daarin des te meer bevestigd.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)
Klopt, dat was op jou post. Ik snap wel wat je bedoelt, soms is een distillery het gewoon niet voor je, dan zit er altijd wel note in die je niet pruimt. Ik heb ook wel een paar distilleries waarvan ik echt nooit meer iets wil proeven 
Frysk Hynder bijvoorbeeld. Of Finlaggan, hoewel die zelfs kans zien niets zelf te maken, maar (voor mij in ieder geval) er herhaaldelijk in slagen bocht te bottelen...

Frysk Hynder bijvoorbeeld. Of Finlaggan, hoewel die zelfs kans zien niets zelf te maken, maar (voor mij in ieder geval) er herhaaldelijk in slagen bocht te bottelen...
Laatst gewijzigd door WhiskyDudes op 20 Okt 2015, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)
Lunchhint gemist? (eh, ja, ik dus Het is een single malt, en da's eigenlijk best bijzonder...
1 x
Matthijs, whiskynerd.
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)
Onthulling komt vanavond tussen 8 en 9, zoals gewoonlijk 
1 x
Matthijs, whiskynerd.
Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)
Het is in ieder geval geen Kilchoman 100% islay 5th edition 

0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

- Berichten: 4942
- Lid geworden op: 24 Feb 2015, 09:06
- Locatie: Drenthe
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)
Wat waren nou ook alweer de enige distilleries die zowel graan als malt whisky produceren? Loch Lomond?
Iemand al eens de Inchmurrin Madeira finish gehad?
Iemand al eens de Inchmurrin Madeira finish gehad?
0 x
Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)
******************************************
De identiteit van het sample is gepubliceerd in het eerste bericht van dit onderwerp!
******************************************
Er was één iemand die een Ier genoemd heeft, waarvoor hulde!
Tom2
"Doet me denken aan the tryconell, ierland dd 12y/o"
En twee mensen hebben de wijn opgepikt:
Soundwave
"Drink ik wijn of whisky?"
Ruud
"In de smaak komt ook een toets van witte wijn naar voren."
De hints:
"De vloeistof in dit flesje komt uit een open relatie en houdt wel van een glaasje wijn..."
Hij heeft maar liefst geïnteracteerd met 5 verschillende vaten (en waarschijnlijk nog bourbon als 6e ex), waarvan twee eerder wijn bevatten.
"Dit is een single malt, en dat is eigenlijk best bijzonder..."
Want zoveel single malts komen er niet uit Ierland!
De identiteit van het sample is gepubliceerd in het eerste bericht van dit onderwerp!
******************************************
Er was één iemand die een Ier genoemd heeft, waarvoor hulde!
Tom2
"Doet me denken aan the tryconell, ierland dd 12y/o"
En twee mensen hebben de wijn opgepikt:
Soundwave
"Drink ik wijn of whisky?"
Ruud
"In de smaak komt ook een toets van witte wijn naar voren."
De hints:
"De vloeistof in dit flesje komt uit een open relatie en houdt wel van een glaasje wijn..."
Hij heeft maar liefst geïnteracteerd met 5 verschillende vaten (en waarschijnlijk nog bourbon als 6e ex), waarvan twee eerder wijn bevatten.
"Dit is een single malt, en dat is eigenlijk best bijzonder..."
Want zoveel single malts komen er niet uit Ierland!
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)
Aaaaargggghhhhhhh, nice
.
Ik heb geen moment het idee gehad dat het (deels) wine matured was en/of een Ier.
Respect
voor iedereen die dit er uit haalden.
Better luck met #3,
Grtz,
EMalt
.Ik heb geen moment het idee gehad dat het (deels) wine matured was en/of een Ier.
Respect
voor iedereen die dit er uit haalden.Better luck met #3,
Grtz,
EMalt
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

- Berichten: 1657
- Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)
aiiiii gister nog alle Teelings bekeken en toen viel mij deze wel op, maar dacht dat een mix van vaten met port en sherry een stuk donkerder zou zijn geweest dus die viel af haha.
0 x
Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)
Nice. Geen moment aan een ier gedacht maar dat is natuurlijk ook moeilijk als je daar absoluut niet mee bekend ben. De enige die ik gedronken heb zijn Redbreast 12 en 1,5 cl van een andere ier die ik op het moment niet eens meer weet. Lekkere whisky.
Grappig om te zien. Kay heeft vorige week nog een tasting note geplaatst op WB. Mooi om te zien hoe blind proeven werkt. Hij zit aardig op 1 lijn met zichzelf van vorige week behalve de punten dan.
Grappig om te zien. Kay heeft vorige week nog een tasting note geplaatst op WB. Mooi om te zien hoe blind proeven werkt. Hij zit aardig op 1 lijn met zichzelf van vorige week behalve de punten dan.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Re: HWF VBT-7: Sample 2 (13 t/m 19 oktober)
Tof! Mijn 2e Teeling. De eerste was ook een zachte whisky. Misschien komt het door de manier van proeven, maar deze was wel meer uitgesproken.
0 x
Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-7”
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten




