HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

De vierde "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Afbeelding - Minder dan 55
0
Geen stemmen
Afbeelding - 55-59
0
Geen stemmen
Afbeelding - 60-64
0
Geen stemmen
Afbeelding - 65-69
0
Geen stemmen
Afbeelding - 70-74
0
Geen stemmen
Afbeelding - 75-79
0
Geen stemmen
Afbeelding - 80-84
5
25%
Afbeelding - 85-89
12
60%
Afbeelding - 90-94
3
15%
Afbeelding - 95-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 20

Gebruikersavatar
Tipo33
Actief lid
Actief lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 Jun 2013, 00:15

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Ongelezen berichtdoor Tipo33 » 21 Okt 2013, 18:52

brebe schreef:'t Is rustig bij dit sample. Er zullen toch wel meer mensen geproefd hebben?
Nou ja, ik ben zover. Notitie verzonden


Inderdaad gisteren ook verstuurd. Vond het niet makkelijk....
0 x

Gebruikersavatar
Peat
Site Admin
Site Admin
Berichten: 128
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51

HWF VBT-4: Sample-5: De panelproefnotities zijn gepubliceerd

Ongelezen berichtdoor Peat » 21 Okt 2013, 20:31

*******************************************************************************************************************************
De panelproefnotities (29) zijn gepubliceerd in het eerste bericht van dit onderwerp.

Als je een score hebt toegekend graag die zelf even aanklikken in de poll.

*******************************************************************************************************************************
0 x

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 21 Okt 2013, 20:39

Zo, als het geen glendronach is zitten er veel naast ;). Vrij eensluidende notes he. Bij mij viel het drogende iets te veel op maar vond hem zeker niet slecht.
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Ongelezen berichtdoor Matti » 21 Okt 2013, 20:46

Jup, zeer eenduidige smaakbeschrijvingen inderdaad met hier en daar een uitschieter (zie je ook wel aan de wordcloud, hoge pieken en heel veel dingen die maar enkele keren worden genoemd). Het valt me op dat een aantal mensen refereren aan de GlenDronach Octarine terwijl ik toch heel sterk het gevoel had dat we hier met een minstens dubbel zo oude whisky te maken hebben...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 21 Okt 2013, 20:59

Ik dacht, laat ik er eens een gokken die nogal flink aan de weg timmert met sherrybommekes. Dan kom je al snel bij Glendronach uit. Andere whisky's die ik ook overwoog
- Longmorn 1996, van Wees. Had qua smaak best gekund, maar ik vond het percentage dat ik meende te proeven er niet bij passen (<50%).
- Bunnahabhain XVIII. Deze heb ik er even naast gehad en vond hem niet echt lijken op de sample.
- Bunnahabhain XII. Zou ook nog kunnen, maar dan niet een vroege batch, want die ken ik en is veel gezwavelder dan sample #5.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 21 Okt 2013, 21:03

Geen tijd kunnen maken om deze te proeven... Ben wel benieuwd, misschien morgen nog voor de bekendmaking...
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 21 Okt 2013, 21:04

Ja Glendronach mis ik nog wel in de wordcloud. Ook leuk om nu ineens juist weer zoveel overeenkomsten te zien in de notities. Dubbel zo leuk als iedereen er juist weer extreem ver naast zit.
0 x

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 21 Okt 2013, 21:05

Matti schreef:Jup, zeer eenduidige smaakbeschrijvingen inderdaad met hier en daar een uitschieter (zie je ook wel aan de wordcloud, hoge pieken en heel veel dingen die maar enkele keren worden genoemd). Het valt me op dat een aantal mensen refereren aan de GlenDronach Octarine terwijl ik toch heel sterk het gevoel had dat we hier met een minstens dubbel zo oude whisky te maken hebben...

Ik dacht ook zeker aan 16 of 18 jaar oud. Misschien zelfs ouder. (vind ik lastig te schatten met die grote sherry butts) Ik dacht bij het ruiken overigens direct aan Glenfarclas 105, maar toen ik die erbij pakte was het duidelijk dat het hem toch niet was. Ik heb het verder in mijn notities maar niet genoemd maar wel leuk om terug te zien dat JayDie die link ook maakte :)
0 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 21 Okt 2013, 21:12

de 105 is volgens mij wel veeeel sterker dan dit sample, die kon ik echt amper drinken zonder water toe te voegen en had in mijn herinnering veel meer drop/lauriertonen dan deze.
0 x

Gebruikersavatar
I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2550
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 17:21
Locatie: Rotterdram

HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 21 Okt 2013, 21:13

Ja, ik denk inderdaad ook aan 'n Bunnahabhain - een Bunnahabhain 2001 - Sherry Wood - W&M Barrel Selection?
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Gebruikersavatar
Banzai
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1136
Lid geworden op: 27 Apr 2013, 22:00
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contact:

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Ongelezen berichtdoor Banzai » 21 Okt 2013, 21:19

Matti schreef:Jup, zeer eenduidige smaakbeschrijvingen inderdaad met hier en daar een uitschieter (zie je ook wel aan de wordcloud, hoge pieken en heel veel dingen die maar enkele keren worden genoemd). Het valt me op dat een aantal mensen refereren aan de GlenDronach Octarine terwijl ik toch heel sterk het gevoel had dat we hier met een minstens dubbel zo oude whisky te maken hebben...


Ik denk persoonlijk ook dat deze whisky wat ouder is dan 8 jaar maar er zijn inderdaad veel overeenkomsten in de verschillende notities. Ik zie ook veel Maggi kruiden voorbij komen bij de Nederlanders. Erg opvallend. :)
0 x
Malt Monkeys Whiskyclub Leuven
Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Okt 2013, 21:40

Ik heb de Glendronach Octarine onlangs gekocht, maar nog niet geopend en ook nog niet eerder geproefd. Weet het dus niet. De 105 is het zeer zeker niet!
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
JayDie
Moderator
Moderator
Berichten: 6770
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 19:49
Locatie: Gennep

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Ongelezen berichtdoor JayDie » 21 Okt 2013, 21:42

Wat was het, laatst die discussie over en Japanse sherry whisky, wel in de winkel, weer weg, weer terug. Karuizawa? Yamazaki?

...en Piet zeggen: "Jeee... dat was mooi geweest voor een tasting..."! Hmmm... ;)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Gebruikersavatar
Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 Jan 2013, 15:34
Locatie: Leusden

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 21 Okt 2013, 21:43

Soundwave schreef:de 105 is volgens mij wel veeeel sterker dan dit sample, die kon ik echt amper drinken zonder water toe te voegen en had in mijn herinnering veel meer drop/lauriertonen dan deze.

Klopt hoor. Ik maakte de vergelijking ook puur op basis van de neus in eerste instantie. Het is hem inderdaad zeer zeker niet.
0 x
BAM! - ook op Facebook

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-4: Sample-5 (±16 t/m 21 okt)

Ongelezen berichtdoor Matti » 21 Okt 2013, 21:55

JayDie schreef:Ik heb de Glendronach Octarine onlangs gekocht, maar nog niet geopend en ook nog niet eerder geproefd. Weet het dus niet. De 105 is het zeer zeker niet!

De octarine is het zeker niet, die heb ik open staan hier en smaakt (maar vooral ruikt) echt heel anders, veel jonger. Als ik nu aan het flesje van sample 5 ruik na een slokje octarine ruik ik vrijwel alleen maar maggi trouwens. :D

Banzai schreef:[...] Ik zie ook veel Maggi kruiden voorbij komen bij de Nederlanders. Erg opvallend. :)

Heb je die niet in België dan?
0 x
Matthijs, whiskynerd.


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-4”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten