HEBT sample VI

Een eigen plek voor Whisky-verenigingen, -societies, -clubs, -genootschappen, -kringen, -collectieven, -vriendengroepen etc.
Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor Yapi » 09 Jun 2014, 22:04

Matti schreef:Fijn dat Serge het met me eens is. Niet zo fijn dat dit profiel blijkbaar bijna 400 euro kost :D


ja, heb hem nog gekocht voor 250, en ook zo aangerekend. Maar hij gaat idd serieus de hoogte in zoals al die ouwe rakkers...
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor Yapi » 09 Jun 2014, 22:05

johan brugge schreef:Pfoeh, weer zo één met een OBE. Ik begin echt te denken dat ik de flessen die ik binnen 10 à 15 jaar wilde openen, nu al ga openen. Dit genre whisky's zegt mij hoegenaamd niks. :vies


ik vond de neus ook echt subliem, en de smaak ook erg goed voor zo'n 40% jongen. Misschien zijn je flessen wel hoger van %, wat een ander effect heeft? In ieder geval een leerzaam experiment dan!
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor henri » 09 Jun 2014, 22:09

nou, geef mij dan maar 4 of 5 mooi clynelish's hoor, haha. :) lekker en leuk om eens gehad te hebben, maar ook aan mij niet besteed als ik de centen ervoor neer zou moeten leggen
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 09 Jun 2014, 22:14

bizar dit. Besef mij net ineens dat ik nog niet had geproefd en het maandag was (ja ik leefde een beetje als een zondag). Schenk als een malle het glas in en zat flink te balen "Verdomme, ik heb dit glas niet goed gespoeld!" Was mijn eerste reactie bij de neus. Normale blinde notities schrijven heeft geen zin dus maar even kijken wat men op het forum zegt. Nu ga ik ineens sterk twijfelen of het niet mijn slecht gespoelde glencairn glas is wat ik ruik, maar de oude fles waar het sample in heeft gezeten hahaha.
0 x

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor Yapi » 09 Jun 2014, 22:28

Dat OBE is echt iets aparts. Ik vind het geweldig, anderen helemaal niet. Smaken hé, niet over te twisten!
Ik stel me in ieder geval geen vragen bij het wegzetten van flessen :hoera

Het was echt iets wat me opviel toen we op Levenswater die Strathisla 15yo van de jaren 70 proefden. Geweldig voor mij, anderen vonden het echt stoelgang...
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1657
Lid geworden op: 05 Mei 2012, 00:58
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 09 Jun 2014, 22:29

Op basis van wat ik gelezen had, zou ik verwachten dat ik misschien net zo enthousiast zou zijn geweest, maar helaas. Wel bijzonder en leuk ook om geproefd te hebben, maar niet iets waar ik steil van achterover sla.
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor henri » 09 Jun 2014, 22:33

en dat in vergelijk tot die macallan, die vond ik wel super, daardoor begreep ik ineens de macallan hype die ik daarvoor totaal niet snapte..
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1271
Lid geworden op: 16 Mar 2014, 12:45
Locatie: Nijmegen

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor Tomh » 09 Jun 2014, 22:36

Waar staat dat OBE dan voor? original bottling .., of iets totaal anders?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor henri » 09 Jun 2014, 22:39

oude boeren éénkennigheid :D ;) haha
0 x
Afbeelding

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 839
Lid geworden op: 26 Jun 2013, 20:05

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor whiksy » 09 Jun 2014, 22:41

Grappenmaker ;)
OBE = Old Bottle Effect
0 x

Gebruikersavatar
henri
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 Apr 2013, 17:02
Locatie: Rotterdam

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor henri » 09 Jun 2014, 22:46

OOooohh... haha, geintje :D
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tomh
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1271
Lid geworden op: 16 Mar 2014, 12:45
Locatie: Nijmegen

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor Tomh » 09 Jun 2014, 22:49

whiksy schreef:Grappenmaker ;)
OBE = Old Bottle Effect


Ah grazie! Dat maakt het lezen wat logischer ;)
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager
Berichten: 566
Lid geworden op: 03 Aug 2009, 14:56
Locatie: Rotterdam

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor p_froes » 09 Jun 2014, 22:54

Ha Yapi, hele mooi fles! Ik heb deze ook eens mogen proeven op de 21y proeverij van de Usquebaugh society. Helemaal mijn ding dit profiel!
0 x
Life is too short to drink bad whisky

Gebruikersavatar
turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1527
Lid geworden op: 08 Jan 2011, 15:15
Locatie: Wageningen

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 09 Jun 2014, 23:02

Prachtige geur, teleurstellende rest. Geen wonder nu ik weet hoe dun die op de fles is gegaan. Highlandsprofiel = lekker.
Heel bijzonder om dit eens te kunnen proeven. :goedgedaan
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HEBT sample VI

Ongelezen berichtdoor Matti » 09 Jun 2014, 23:13

p_froes schreef:Ha Yapi, hele mooi fles! Ik heb deze ook eens mogen proeven op de 21y proeverij van de Usquebaugh society. Helemaal mijn ding dit profiel!

Ik kan het alleen maar helemaal eens zijn met bovenstaande. Topper.
0 x
Matthijs, whiskynerd.


Terug naar “Whisky Webstek”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten