HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Onze eerste "blinde" forum-proeverij.

Welke score geef je deze Whisky ?

Peiling eindigde op 27 Apr 2012, 16:22

Afbeelding - Minder dan 56
2
14%
Afbeelding - 56-60
0
Geen stemmen
Afbeelding - 61-65
0
Geen stemmen
Afbeelding - 66-70
0
Geen stemmen
Afbeelding - 71-75
1
7%
Afbeelding - 76-80
3
21%
Afbeelding - 81-85
8
57%
Afbeelding - 86-90
0
Geen stemmen
Afbeelding - 91-95
0
Geen stemmen
Afbeelding - 96-100
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 14

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Piet » 12 Apr 2012, 19:39

Zojuist de helft van mijn HWF VBT-1 Sample-2 genuttigd.

Zoals ook bij het eerste sample heb ik de verleiding kunnen weerstaan om maar direct door te gaan met de 2de helft 8-)
Ik wil er in elk geval een dag tussen laten....
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Matti
Moderator
Moderator
Berichten: 4435
Lid geworden op: 25 Okt 2011, 23:00
Locatie: Zutphen

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Matti » 12 Apr 2012, 20:40

Piet schreef:Zojuist de helft van mijn HWF VBT-1 Sample-2 genuttigd.

Zoals ook bij het eerste sample heb ik de verleiding kunnen weerstaan om maar direct door te gaan met de 2de helft 8-)
Ik wil er in elk geval een dag tussen laten....


Lastig he? Het is me ook nog steeds gelukt.

Al heb ik al wel een heeeeeeel klein slokje van sample 5 genomen, want die geur...
0 x
Matthijs, whiskynerd.

Gebruikersavatar
totalatool
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 2444
Lid geworden op: 08 Jun 2011, 13:59

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor totalatool » 12 Apr 2012, 21:27

Matti schreef:Al heb ik al wel een heeeeeeel klein slokje van sample 5 genomen, want die geur...

Ik ruik dus net even aan sample 5 en ontdek dat m'n neus echt half dicht zit,
net nu ik m'n laatste kans heb om sample 2 nog eens te proberen voordat voor een paar dagen naar het buitenland ga. Nou heb ik daar vaak last van, maar vanavond is het niet handig. Ik blijf dus net als eergisteren vooral in het duister tasten. :?
0 x
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 12 Apr 2012, 22:35

fbs schreef:
I_SPEY schreef:Zeg Bart, er doen nu 28 mensen mee aan deze Virtuele Blind Tasting, als ik het goed heb begrepen. Hebben zij bij de 1e zitting/tasting ook allemaal hun bevindingen aan jou doorgegeven, of zijn er mensen afgehaakt? Dat vroeg ik me namelijk af.


Niet afgehaakt, druk (pasen)/ziek/operatie/medicatie ;) Hoop over een week of 2/3 weer `up and running' te zijn en een reviewtje in te sturen.


Veel beterschap! Gooi wat whisky in de wonde ;)
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 12 Apr 2012, 23:38

Ik heb mezelf de rest van sample 2 ingeschonken voor de 2e ronde.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 13 Apr 2012, 10:26

Als alles goed gaat vanavond sample II proberen. Verkoudheid min of meer verdwenen !

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Gebruikersavatar
Deunemans
Senior
Senior
Berichten: 188
Lid geworden op: 22 Mar 2011, 16:03
Locatie: Harkstede

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Deunemans » 13 Apr 2012, 11:06

Helaas heeft bij de eerste oplevering de techniek mij in de steek gelaten. In mijn beleving heb ik een kwartier voor sluiting mijn notities naar Bart gestuurd. Nader onderzoek bij uitblijven van mijn notities liet zien dat de PB nooit verzonden is, gewoon verdwenenen in het luchtledige. Ik was uitgekomen bij een Clynelish, dus zat wel een beetje in de buurt...maar wat verschrikkelijk moeilijk, en wat verschrikkelijk leuk om te doen :Slainte

Helaas heb ik deze week een fikse bijholte-ontsteking opgelopen. Ik ga het wel proberen, maar ik vrees dat het heel erg lastig word om te komen tot een goede proefnotitie. Ik zal dan ook iig een gedeelte bewaren om te kunnen proeven wanneer ik wel weer fit ben.
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 13 Apr 2012, 11:23

Ik heb net mijn bevindingen naar Bart gemaild. Ik ben echt benieuwd wat dit is.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Apr 2012, 11:27

Een ding is zeker. Deze whiskies worden met zeer veel aandacht gesavoureerd.
Zeker en vast meer aandacht dan ze anders krijgen. In elk geval anders !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Gebruikersavatar
Yapi
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 3246
Lid geworden op: 03 Feb 2012, 22:50

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Yapi » 13 Apr 2012, 11:34

Piet schreef:Een ding is zeker. Deze whiskies worden met zeer veel aandacht gesavoureerd.
Zeker en vast meer aandacht dan ze anders krijgen. In elk geval anders !


ik vermoed wel dat de meesten vinden dat dit nu al voor herhaling vatbaar is! Na de proeverij moet iedereen ook maar eens zijn + en - punten publiek maken. Wat kan beter, wat vonden jullie nu al goed! Hou jullie dan niet in, ik kan wel tegen een stootje ;)
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 13 Apr 2012, 11:43

Voor mijn part doen we dit een paar keer per jaar. De sfeer op het forum en de animositeit (en 'collegialiteit') is er enorm op vooruit gegaan!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe
Berichten: 1736
Lid geworden op: 24 Apr 2010, 17:58

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 13 Apr 2012, 11:59

johan brugge schreef:Voor mijn part doen we dit een paar keer per jaar. De sfeer op het forum en de animositeit (en 'collegialiteit') is er enorm op vooruit gegaan!


Volmondig mee akkoord !

On topic : Kon niet meer wachten , uitgeschonken en aan het proeven. Interessant.

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe
Berichten: 4882
Lid geworden op: 13 Feb 2010, 11:08

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 13 Apr 2012, 12:03

BWhisky schreef:Interessant.

Da's wel het minste wat je er van kan zeggen.
:lol:
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Gebruikersavatar
Piet
Moderator
Moderator
Berichten: 8303
Lid geworden op: 31 Jul 2009, 00:51
Locatie: Vught

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Piet » 13 Apr 2012, 12:41

johan brugge schreef:
BWhisky schreef:Interessant.

Da's wel het minste wat je er van kan zeggen.
:lol:
En in dit stadium ook het uiterste :?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Miss_Jline
Actief lid
Actief lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 23 Dec 2011, 22:28
Locatie: Santpoort-Noord

Re: HWF Virtuele Blind Tasting-1: Sample-2 (15 apr)

Ongelezen berichtdoor Miss_Jline » 14 Apr 2012, 21:20

Zo, onze bevindingen zojuist verzonden naar Bart.
We hebben dit keer zelfs een gooi gedaan naar de distillery.
Ik ben benieuwd.

Greetz,
Jacqueline.
0 x


Terug naar “HWF Virtuele Blind Tasting-1”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten