Forumproeverij op locatie

Forum proeverijen, "Nosing and Tastings", al dan niet blind, virtueel of op locatie.

Een forumproeverij

Ja, zeker! Wanneer?
22
48%
Ja, waar?
18
39%
Nee, ik drink liever alleen.
0
Geen stemmen
Nee, ik hou zakelijk en prive liever gescheiden!
0
Geen stemmen
Hm... maakt niet uit; misschien wel, misschien niet...
6
13%

Totaal aantal stemmen: 46

JayDie
Moderator
Moderator

Forumproeverij op locatie

Ongelezen berichtdoor JayDie » 24 Aug 2009, 19:33

Naar aanleiding van een reactie van Jock op een reactie van mij:
Jock schreef:
JayDie schreef:..en er gelijk een kleine proeverij ... aan toevoegen :D

Woon je toevallig in het Oosten vh land? Anders kan je bij mij wat komen proeven als je wilt.

Nu woon ik op redelijke afstand van Jock (40km). Wellicht een leuk idee om eens een keer een meeting / proeverij te doen met de forumleden? Een soort Maltstock: ieder neemt een mooie fles mee en nosen, tasten en babbelen maar!

Lijkt jullie dat wat?
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Twitter: JayDieNL / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Re: Forumproeverij?

Ongelezen berichtdoor Piet » 24 Aug 2009, 22:24

John, dit is een sympathiek idee maar mijn optie staat er niet bij in de poll.
Ik denk dat het gezien het aantal actieve forum deelnemers ook nog wat vroeg is. Voor mij is het ongeveer 140 km met de auto (enkele reis) en dan zou ik zelf tevens de BOB zijn. Aiii.
Ik denk dat dit een van de hoofdredenen is dat er zoveel kleine clubjes zijn van tussen de 6 en 12 leden. Als je dan allemaal in de buurt woont is het wat makkelijker te regelen en heb je toch voldoende kritische massa voor een leuke proeverij.
Elkaar eens ontmoeten is natuurlijk leuk maar dan moet het te combineren zijn en dat is vaak het probleem.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat in de Zen-tuin.

p_froes
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor p_froes » 25 Aug 2009, 08:02

Ik vind het wel leuk hoor! Als iedereen bijvoorbeeld 2 leuke flessen meeneemt dan is er genoeg leuks te proeven.
0 x
Life is too short to drink bad whisky

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 25 Aug 2009, 08:32

Piet schreef:John, dit is een sympathiek idee maar mijn optie staat er niet bij in de poll. ... Voor mij is het ongeveer 140 km met de auto (enkele reis) en dan zou ik zelf tevens de BOB zijn. Aiii.
Ik denk dat dit een van de hoofdredenen is dat er zoveel kleine clubjes zijn van tussen de 6 en 12 leden. Als je dan allemaal in de buurt woont is het wat makkelijker te regelen en heb je toch voldoende kritische massa voor een leuke proeverij.
Elkaar eens ontmoeten is natuurlijk leuk maar dan moet het te combineren zijn en dat is vaak het probleem.

Piet, dan is jouw antwoord denk ik "Ja, waar?". Kunnen we vast wat op verzinnen mochten een aantal personen van dit forum het leuk vinden. En mbt de Bob zijn: wanneer je bijvoorbeeld 's middags gaat nosen en tasten en er voor 's avonds een etentje achteraan gooit (waarbij je dan als bob niet meer drinkt) komt dat ook goed :-)

Piet schreef:Ik denk dat het gezien het aantal actieve forum deelnemers ook nog wat vroeg is.

Of nu juist! De harde kern van het forum. Wat mij betreft hoef je niet met 20 man te zijn. Zoals je zegt, een groepje van ca. 5 vind ik al gezellig genoeg! Dan kun je al 5 whiskies proeven :-)

p_froes schreef:Ik vind het wel leuk hoor! Als iedereen bijvoorbeeld 2 leuke flessen meeneemt dan is er genoeg leuks te proeven.

Precies :-D

Eens kijken waar het schip strandt...
0 x

gadeweerd
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 25 Aug 2009, 21:34

En dan is er altijd nog de trein....
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Aug 2009, 00:44

.....Wat mij betreft hoef je niet met 20 man te zijn.
Ik doelde niet op één grote groep maar op de mogelijkheid van kleine groepjes (5 lijkt me prima) maar dan wat dichter bij huis.
Het blijft voor mij waar ? en wanneer ? (trein is voor mij geen optie) waarbij het wanneer de komende maand een probleem is i.v.m volle weekenden.
Maar laat het niet van mij afhangen en zie of je iets met Jock's vriendelijke aanbod doet. Van de meeste deelnemers is geen locatie bekend (hint ;) zie Gebruikerspaneel) en wellicht zitten er mensen in de buurt van Nijmegen.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Re: Forumproeverij?: Logistiek

Ongelezen berichtdoor Piet » 26 Aug 2009, 13:54

Hoewel ik me er eigenlijk niet mee moet bemoeien (omdat ik er waarschijnlijk niet bij ben), wil ik natuurlijk wel dat alles perfect en naar ieders tevredenheid verloopt. Jock, heeft waarschijnlijk een heel arsenaal met proefglaasjes staan maar als de gastvrouw of heer iemand anders is dan is dat wellicht wat lastiger (hebben we al dames aan bood ? Marina ?).
Buiten de Whisky is het ook handig eigen proefglazen mee te nemen. Zeker drie per persoon als minimum.
Als er 5 deelnemers met elk twee flessen zijn, heb je er al 10 te proeven. Met 5 personen is dat al 50 glazen.
Nu hoef je natuurlijk niet een heel peloton naast elkaar te zetten maar vaak wil je toch wel drie of 4 Whisky's "naast elkaar" proeven.
Ik heb eens een "professionele" (en commerciële) proeverij mee gemaakt waar ieder één glas kreeg om zo'n 10 Whisky's te proeven. En dan tussentijds omspoelen in emmertjes water. Wat een lol was dat.
Vergeet ook je persoonlijke proefnotitieboekje en je pen niet mee te nemen.
0 x

Jock
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Jock » 26 Aug 2009, 14:42

Ik heb inderdaad een arsenaal glazen staan. Ik kan proeverijen voor 30 personen verzorgen waarbij iedereen 6 echte proefglazen krijgt. Ik leg meestal een A-4 velletje horizontaal en teken een kring rond de voetjes van de glazen en nummer ik de rondjes 1 tot en met 6. Iedereen kan dan schrijven onder elk glas wat voor whisky in dat glas staat. Voordeel van zo proeven is dat je, je oorspronkelijk glas niet hoef om te spoelen en kan je op elk gewenst moment teruggaan naar dat glas om te zien hoe je smaak veranderd en hoe het veranderd in het glas. Je moet echt 6 glazen hebben voor 6 whiskies.
Als het bij mij wordt, heb ik de glazen gewoon in huis. Een of twee mensen kunnen bij mij zowiezo langskomen en ik zal voor hen iets lekkers graag inschenken.
Groet,

Jock
0 x

whisky-tastings
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor whisky-tastings » 31 Aug 2009, 02:18

Hoi John,

Op zich een leuk idee om een forum proeverij te houden. Ik vind het misschien wle leuk om mee te doen en heb zeker ook wel wat staan om mee te nemen.

Het probleem van waar te houden lijkt me moeilijk op te lossen en moeten mensen of lang reizen, of je moet een regionale bijeenkomst houden.

Overigens ben ik zelf - op zoek naar gelijk gestemden om af en toe wat whisky's mee te proeven - een jaar geleden met een whisky club gestart. Ik begreep dat je in de buurt van Arnhem woont dus misschien is dat ook iets voor jou.... ;)

Arno
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 31 Aug 2009, 08:31

whisky-tastings schreef:Overigens ben ik zelf - op zoek naar gelijk gestemden om af en toe wat whisky's mee te proeven - een jaar geleden met een whisky club gestart.

Dat is eigenlijk ook inderdaad wat ik bedoel. Ik ben niet van plan een commerciele tasting op te zetten, maar juist om als forumleden eens gezellig bij elkaar te komen en wat van elkaar te proeven en elkaar te leren kennen.

Het 'Waar' is inderdaad een 'probleem'. Met het OV kom je ver, maar ook niet overal ;-) Eens kijken of er genoeg geinteresseerden zijn en dan kunnen we samen bekijken hoe /wat.
0 x

chris
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor chris » 02 Nov 2009, 22:33

Misschien een ideetje voor de forumproeverij,met zijn allen naar hotel Veldenbos in Nunspeet,heeft een fantastische Heerenkamer met schitterende whisky's en de prijzen vallen wel mee.Denk er maar eens over. :Scratch
0 x
Afbeelding

Amito
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Amito » 04 Dec 2010, 13:00

chris schreef:Misschien een ideetje voor de forumproeverij,met zijn allen naar hotel Veldenbos in Nunspeet,heeft een fantastische Heerenkamer met schitterende whisky's en de prijzen vallen wel mee.Denk er maar eens over. :Scratch

Ik ben onlangs in de Heerenkamer geweest, tot genoegen! Ik begreep echter tot mijn groot Ongenoegen dat dat gelijk het laatste weekend was dat ze open waren, erg jammer!

Overigens een forum meeting klinkt mij leuk in de oren! :jazzybass
0 x

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 04 Dec 2010, 13:37

Voor mij inderdaad zeer afhankelijk van de locatie. OV zou een pré zijn.
En ik ben in mijn weekenden zeer afhankelijk omdat ik "deeltijd"-vader ben en toch van
de weekenden dat mijn zoon bij ons is wil genieten. (Al 12 inmiddels, maar 't gaat zo verduveld snel!)
0 x

masetti.g
Actief lid
Actief lid

forum proeverij

Ongelezen berichtdoor masetti.g » 22 Jul 2011, 01:54

Beste mensen, ik heb her en der iets gelezen over een forumproeverij al dan niet blind. :nat
Is het al eens gebeurd? Is er animo voor? Ik ben zelf overal voor in...gaarne reacties
0 x
Ï Love "Whisky and More"
Http://mwab.Wordpress.com

masetti.g
Actief lid
Actief lid

Re: forum proeverij

Ongelezen berichtdoor masetti.g » 22 Jul 2011, 16:18

masetti.g schreef:Beste mensen, ik heb her en der iets gelezen over een forumproeverij al dan niet blind. :nat
Is het al eens gebeurd? Is er animo voor? Ik ben zelf overal voor in...gaarne reacties

Beste mensen, ik had niet gezien dat er een topic was voor de forumroeverij....ik heb wellicht een leuke ruimte in amsterdam/duivendrecht goed bereikbaar met OV van uit heel het land eigenlijk....we moeten dan zelf voor de whisky zorgen of ik ken wel een leuk clubje die als Host wil optreden :bigsmile
0 x
Ï Love "Whisky and More"
Http://mwab.Wordpress.com

Terug naar “Het Whisky forum Nosing & Tastings dan wel proeverijen”