Goede rum

Uitstapjes naar andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac, Armagnac, Gin, Eau de Vie's, Tequila, Mezcal, (W)Vodka, etc.
Soundwave
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Re: Goede rum

Ongelezen berichtdoor Soundwave » 09 Apr 2014, 16:57

edwin1973 schreef:Heb gekozen voor de tip van soundwave 44,95 is echt lekker spul :goedgedaan

Heb ook de xo mogen proeven. Wat een snoepje is dat zeg :yes

:Slainte

Lekker he? Liquid Chocolate ;)
0 x

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 10 Apr 2014, 22:12

Lekker he? Liquid Chocolate

Lovely
0 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 04 Mei 2014, 21:49

Even een iets meer algemene vraag over rum: zijn de 'bewaarcondities' vergelijkbaar met die van whisky? Niet in licht, hitte, rechtop, maanden/jaren houdbaar na opening, laatste kwart van de fles niet te lang meer laten staan maar voorrang geven bij het opmaken etc.?
0 x
Afbeelding

OpiumX
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor OpiumX » 04 Mei 2014, 22:12

Harrie schreef:Even een iets meer algemene vraag over rum: zijn de 'bewaarcondities' vergelijkbaar met die van whisky? Niet in licht, hitte, rechtop, maanden/jaren houdbaar na opening, laatste kwart van de fles niet te lang meer laten staan maar voorrang geven bij het opmaken etc.?

Idd, zelfde behandelen als whisky.

Frank
0 x

Harrie
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Harrie » 04 Mei 2014, 22:29

Thanks!
0 x
Afbeelding

Walend
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Walend » 12 Sep 2014, 14:08

mss wat commerciel spul voor de meeste, maar de Bacardi Oakheart, vind ik zalig!!!!!!!!

zo zo heel de fles leegtutteren :HitHead

Verder laat ik soms ook bv goedkope rum een paar maanden trekken, met een door mezelf geselcteerde kruiden en planten melange :Proost
0 x
Glenfiddich verzamelaar
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 12 Sep 2014, 14:19

Een rum die ik zelf heb staan en blij van word is Angostura 1919. Slechts 40%, maar desondanks een rasechte bananensmaakbom met een licht medicinaal randje. Prima geschikt als lekker zoet (lees => geen suikersiroop, maar normaal zoet) toetje.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

jdoucet
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor jdoucet » 12 Sep 2014, 15:20

Heel betaalbaar en lekker is de plantation XO 20th anniversary...
Plantation heeft sowieso veel lekkers...
0 x

Willem vd K
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Willem vd K » 12 Sep 2014, 20:34

Walend schreef:mss wat commerciel spul voor de meeste, maar de Bacardi Oakheart, vind ik zalig!!!!!!!!

Verder laat ik soms ook bv goedkope rum een paar maanden trekken, met een door mezelf geselcteerde kruiden en planten melange :Proost

Je gaat wel erg ver om Oakheart een rum te noemen, hoor. Het is hooguit een rum-likeur. Kijk maar eens naar de ingredienten achterop de fles... Als ik het me goed herinner is het (blanke) rum, suiker, water, kruiden en een beetje kleurstof om 'm oud te laten lijken. Dat "oak" in Oakheart is best misleidend want volgens mij heeft die rum écht geen oak gezien. Puur kleurstof. Oh en 35% ABV :Cry

Als mixer is'ie wel lekker! Zeker! En ik gooi wel eens een scheut door m'n appeltaart vulling, ook heerlijk. Maar puur? Nee, dankjewel.
0 x
BAM! - ook op Facebook

Walend
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Walend » 13 Sep 2014, 09:27

Willem vd K schreef:
Walend schreef:mss wat commerciel spul voor de meeste, maar de Bacardi Oakheart, vind ik zalig!!!!!!!!

Je gaat wel erg ver om Oakheart een rum te noemen, hoor. Het is hooguit een rum-likeur. Kijk maar eens naar de ingredienten achterop de fles... Als ik het me goed herinner is het (blanke) rum, suiker, water, kruiden en een beetje kleurstof om 'm oud te laten lijken. Dat "oak" in Oakheart is best misleidend want volgens mij heeft die rum écht geen oak gezien. Puur kleurstof. Oh en 35% ABV :Cry

Als mixer is'ie wel lekker! Zeker! En ik gooi wel eens een scheut door m'n appeltaart vulling, ook heerlijk. Maar puur? Nee, dankjewel.

Ja, toch een lekkere rum-likeur dan :D , van die appeltaart vulling is wel een goed idee, kan niet slecht zijn
0 x
Glenfiddich verzamelaar
Afbeelding

edwin1973
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor edwin1973 » 18 Sep 2014, 21:30

Van Rum Nation. Barbados 2001 Heerlijke rum
0 x

semtex
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor semtex » 14 Okt 2014, 10:06

Nieuwe beauty gebotteld door Plantation voor TasTToe : een Barbados 15 yo gefinished op Marsala vat.
Heel bijzonder, met die licht maritieme aroma's die je niet direct in een rum zou verwachten.

https://sugarcanecollection.wordpress.c ... r-tasttoe/
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 01 Dec 2014, 18:33

Is die Oakheart een beetje te vergelijken met Captain Morgan of is het iets heel anders?
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Walend
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Walend » 02 Dec 2014, 17:06

Peter87 schreef:

Is die Oakheart een beetje te vergelijken met Captain Morgan of is het iets heel anders?

ik zou toch zeggen iets heel anders, maar vind ze toch beiden lekker! de oakheart bevat veel meer kruiden denk ik
0 x
Glenfiddich verzamelaar
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 02 Dec 2014, 17:20

Ok dan moet ik doe ook maar eens proberen. Vind een Captain Morgan met cola altijd wel lekker. Ik dacht eigenlijk dat Oakhart een beetje bacardi's antwoord op Captain Morgan was.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Terug naar “Andere distillaten zoals Rum, Jenever, Calvados, Grappa, Cognac etc.”