12/14 nov 2010: International Whisky Festival (IWF), Leiden

Voorbije Whisky-festiviteiten, -evenementen en Nosing & Tastings worden hier heen verplaatst en kunnen met ervaringen aangevuld worden.
Piet
Moderator
Moderator

Re: 12/14 nov 2010: International Whisky Festival (IWF), Lei

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Okt 2010, 22:17

whiskysite schreef:Voor de mensen die vrijdag middag/avond en zaterdag middag naar het mooie festival gaan kan ik u zeker aanraden om eerst even langs te schieten bij De Druiventuin in Leiden... Daar staat alvast een eerste versnapering klaar...

Zaterdag ochtend ..... Jack zo te zien is het niet echt op loopafstand van CS of valt dat te doen ?
Mocht het lukken (vervoer, ik kom met de trein) kom ik zeker even langs. Anders weet je me in elk geval Zondagmiddag te vinden.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 15 Okt 2010, 22:28

Nee dat is een km of 3 denk ik... wel goed om te ontnuchteren... :P Zondag kom ik zeker even langs! Leuk om dan wat forum leden te zien in levende lijve...

Jack
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 16 Okt 2010, 09:34

whiskysite schreef:Zondag kom ik zeker even langs! Leuk om dan wat forum leden te zien in levende lijve...

Ben je er zondags de gehele dag, Jack? Dan kan ik je ook een handje schudden :-)
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

whiskysite
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor whiskysite » 16 Okt 2010, 10:01

van 12 tot 5... als ik dat red ;-)
0 x

dennis
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Treinkaartje 2 personen voor maar 19,95! ALLEEN VANDAAG

Ongelezen berichtdoor dennis » 26 Okt 2010, 09:16

Beste leden,
Via iBood (http://www.ibood.com/nl/nl) kan je alleen vandaag een erg goedkoop treinkaartje voor het festival kopen. Lijkt me een spotprijsje. Maar als je dat wilt, schaf deze dan VANDAAG aan.

- Dennis
0 x
WhiskyWijzer

- Laat niemand je vertellen wat lekker is. Dat bepaal je nog altijd zelf! -

JayDie
Moderator
Moderator

Treinkaartje bij het Kruidvat

Ongelezen berichtdoor JayDie » 28 Okt 2010, 13:47

Mocht je die aanbieding hebben gemist: ik heb m'n treinkaartje (voor 1 persoon) bij het Kruidvat gehaald: EUR 12,50 voor 1 dag reizen (in het weekend) :duimop
0 x

Ruval
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Ruval » 12 Nov 2010, 11:54

Wie gaan er eigenlijk op de zaterdagmiddag hiernaartoe. Ik ben er met een 3-tal vrienden,
maar zou het leuk vinden om eens de gezichten te zien van de personen die regelmatig actief
zijn op het forum.

Een paar van mijn geplande stops zijn in elk geval The Whiskies of the World, de boekenstand
van Hans en De Classic Malts-stand. Van deze 3 stands heb ik inmiddels begrepen dat daar
diverse forumleden staan.....

Groet,
Victor
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 12 Nov 2010, 19:14

Ruval schreef:Wie gaan er eigenlijk op de zaterdagmiddag hiernaartoe. Ik ben er met een 3-tal vrienden,
maar zou het leuk vinden om eens de gezichten te zien van de personen die regelmatig actief
zijn op het forum.

Een paar van mijn geplande stops zijn in elk geval The Whiskies of the World, de boekenstand
van Hans en De Classic Malts-stand. Van deze 3 stands heb ik inmiddels begrepen dat daar
diverse forumleden staan.....

Groet,
Victor

Ik wens jou, Victor en alle anderen die naar 't IWF gaan, verschrikkelijk veeeeel plezier en dat jullie er maar veel van mogen opsteken!

Ik ben er nu té vaak geweest en verder zeg ik niets ;)
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 12 Nov 2010, 19:27

I_SPEY schreef:Ik ben er nu té vaak geweest en verder zeg ik niets ;)

Wordt mijn 2e keer en ga vanuit het IWS - dus vrij entree :duimop
0 x

MadMaster
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor MadMaster » 13 Nov 2010, 00:59

JayDie schreef:
I_SPEY schreef:Ik ben er nu té vaak geweest en verder zeg ik niets ;)

Wordt mijn 2e keer en ga vanuit het IWS - dus vrij entree :duimop

Ah, is het lidmaatschap van het IWS tegenwoordig gratis... :o

Na een jaartje afwezigheid dit jaar de VIP-sessie bezocht.
Die VIP-sessie is wel ideaal, veel rustiger dan de overige sessies, hapjes (pie, zalm en kaas) en 20 drams zijn inbegrepen.
Nadeel vind ik (nog steeds) dat je in Leiden altijd veel meer moet bijbetalen dan bij andere festivals, ook voor relatief 'gangbare' whiskies. Het festival is m.i. daardoor geen promo meer voor whisky, maar een commerciële melkkoe voor de whiskyliefhebbers. Gooi dan de basisprijs iets omhoog, nu vloeit een groot deel van de drams toch ook naar de organisatie van het festival. Met die 20 inbegrepen drams redde ik het vanmiddag sowieso al niet, heb er nog 30 bij gekocht... :(

Maar goed, Peat ontmoet/gesproken, Hans z'n beloofde samples geleverd, Teun de fles Mannochmore en verder heel veel lekkers geproefd, vooral bij de WIN stand (Adelphi Liddesdale, Blackadder Clynelish, St. Magdalene en Tullabardine, Glenglassaugh The Managers Legacy Jim Cryle 1974, Exclusive Range Linkwood en Exclusive Cask Linkwood).
Ook een Benriach single cask (3891??), Ardmore dist. botteling, Yamazaki 18y, Cadenhead Clynelish, Glenmorangie Signet, Douglas of Drumlanrig Braeval, Belgian Owl en nog wat die ik niet opgeschreven heb.
Verder vooral veel staan ouwehoeren met bekenden en (tot vanmiddag) onbekenden.

Gisterenavond, 10 uur na aankomst na terugkomst uit de USA (perfecte jetlag-killer!!), had ik al een voorproefje gehad met een Adelphi-proeverij bij Kings Court o.l.v. Alex Bruce. Wat een wereldwhiskies toch elke keer weer, ingetekend voor 2 flessen Bunnahabhain 1998 (12yr old Islay 53.4%, 538 bottles estimated from cask no. 6037)...
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 13 Nov 2010, 10:50

MadMaster schreef:Ah, is het lidmaatschap van het IWS tegenwoordig gratis... :o

Uhh... nee, maar je snapt me vast ;-)
MadMaster schreef:Nadeel vind ik (nog steeds) dat je in Leiden altijd veel meer moet bijbetalen dan bij andere festivals, ook voor relatief 'gangbare' whiskies. Het festival is m.i. daardoor geen promo meer voor whisky, maar een commerciële melkkoe voor de whiskyliefhebbers. Gooi dan de basisprijs iets omhoog, nu vloeit een groot deel van de drams toch ook naar de organisatie van het festival.

nja... de prijs is dit jaar met 12,5% verhoogt (tov vorig jaar) naar EUR 45,- Dat vind ik nogal behoorlijk. Denk dat wanneer de prijs nog hoger zou zijn en de bij te betalen drams minder... tsja... flink bedrag hoor!

Eens kijken hoeveel meer blut ik er morgen uit kom; denk dat het wel mee zal vallen. Voor mij nog genoeg moois te proeven wat gratis of betaalbaar is. Tevens m'n doelgroep, gezien m'n budget / uitgavegrens (momenteel) :duimop

Eerste 5 drams zijn ook inclusive vanuit het IWS
0 x

skye
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor skye » 14 Nov 2010, 19:44

Wij zijn vrijdagmiddag geweest, de VIP sessie dus. Dit jaar voor de tweede keer en ik wil niet meer anders. Veel rustiger dan tijdens de andere sessies. Je kan tenminste fatsoenlijk ergens bij zonder je tussen een mensenmassa door te moeten dringen. Je kan even rustig kletsen met de mensen achter de stands. Dat vind ik zelf altijd erg leuk namelijk. Dit jaar met een dame van de Tomintoul distillery, en geregeld dat we volgend zomer langs kunnen komen voor een bezichtiging. Dat kan bij hun alleen op afspraak. We zijn al zo vaak langs dat ding gereden, ik heb rendieren geadopteerd, en mijn eerste rendier stond op de wild Farm die vlakbij de distillery ligt. Restafval van de distillery wordt gebruikt als veevoer,en de reindeer centre koopt dat van Tomintoul.
Verder ehb ik Piet ontmoet, bij "zijn' bar, was leuk. Ik ken hem van het schotlandforum, en ben zo hier terechtgekomen.
En zoals gewoonlijk bij the world of Scotland langs, daar heeft mijn man zijn outfit voor de trouwerij ( wij zijn getrouwd in Edinburgh) gekocht. We kennen hun van meerdere activiteiten die ze organiseren.
Veel lekkere whiskies geproefd natuurlijk, en ik mag zeggen da ik met een heel prettig gevoel naar huis ben gegaan :lekker
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 14 Nov 2010, 20:59

MadMaster schreef:Nadeel vind ik (nog steeds) dat je in Leiden altijd veel meer moet bijbetalen dan bij andere festivals, ook voor relatief 'gangbare' whiskies. Het festival is m.i. daardoor geen promo meer voor whisky, maar een commerciële melkkoe voor de whiskyliefhebbers. Gooi dan de basisprijs iets omhoog, nu vloeit een groot deel van de drams toch ook naar de organisatie van het festival.
Tja, 'n reden voor mij om eerst 'ns na te denken en dan m'n akties daarop af te stellen! :blacklist
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

Thomas
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor Thomas » 15 Nov 2010, 09:43

Ik ben afgelopen zaterdag-middag geweest,
het is voor mij nu de 5e keer geweest, hoewel het het nog steeds een leuk en gezellig evenement is, valt het me op dat de hoeveelheid soorten waarbij bijbetaald moet worden opnieuw weer is toegenomen. Het is nu zo sterk geworden dat ik slechts 1 whisky heb geprobeerd zonder inlevering van een dram. Naast de 5 gratis drams heb ik nog 30 stuks bijgekocht, dat loopt toch wel op. Misschien is het IWF in leiden iets te massaal geworden.
Ik overweeg nu toch sterk om volgend jaar niet meer naar Leiden te gaan, ik vraag me af wat de andere forum-lezers vinden.

Thomas

:cry:
0 x

Syco
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Syco » 15 Nov 2010, 11:35

Gister voor het eerst naar het IWF gegaan, zeer genoten. Heel veel drams gedrongen.en veel praatjes gemaakt.
Helaas niemand van het forum kunnen ontmoeten.

Verder viel het me op dat je idd nog veel voor drams bij moest betalen. maar vond het niet erg kwalijk want veel " gratis" whisky's kende ik nog niet (aangezien ik niet zo heel lang whisky drink, en flesse kopen is ook erg prijzig). Dit was tevens het eerste festival waar ik heen gegaan ben, en wil ook zeker andere festivals gaan bezoeken.

Verder viel het me op dat ik en een goede vriend volgens mij de jongste waren op het hele festival, ;)
0 x
Usquebaugh het levenswater !!

Terug naar “Archief en ervaringen van voorbije evenementen, N&T's,...”