Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 25 Jan 2011, 11:39

Lagavulin! schreef:Daarna een volledige week samples/nieuwe aanwinsten proeven

Jaja, de laatste loodjes wegen het zwaarst. hehe
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 25 Jan 2011, 20:12

Druk bezig met het aanpassen van mijn nieuwe whisky blog, valt nog niet mee, helemaal niet met mijn keuze om deze in het Engels te gaan bijhouden. Het lezen en luisteren naar de Engelse taal is toch wat anders dan deze weer eens te schrijven: Is allemaal wat roestig, maar zal vast naarmate ik meer post wel beter gaan. In ieder geval weer een leuke whiskybezigheid erbij, maar ook wel weer eentje die best tijd zal gaan kosten. Voor diegenen die de site willen bekijken : Mijn whisky blog. Het is nog een beetje eenvoudig en maakt gebruik van een standaard layout, maar dat zal ik de komende tijd wel aanpassen, enne het gaat tenslotte om de whiskies !
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Carlo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Carlo » 25 Jan 2011, 20:33

De site ziet er zo op het eerste gezicht wel verzorgd uit vindt ik.
Leuk om het zo bij te houden , denk dat je wel plezier zal hebben van de samples. :smullen

Ik vindt het altijd wel leuk om zulke dingen te lezen van anderen , alhoewel het niks voor mij is om zelf zoiets bij te houden.(mijn leven is niet zo interessant).

Zo ben ik ook via de zen-tuin site van Piet op het idee gekomen om een bonsai boompje te kopen.
Heb eerst 2 boeken bij de bieb gehaald en ga van het weekend kijken bij een bonsai shop.
0 x
Afbeelding

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 25 Jan 2011, 20:45

Carlo schreef:De site ziet er zo op het eerste gezicht wel verzorgd uit vindt ik.
Leuk om het zo bij te houden , denk dat je wel plezier zal hebben van de samples. :smullen

Ik vindt het altijd wel leuk om zulke dingen te lezen van anderen , alhoewel het niks voor mij is om zelf zoiets bij te houden.(mijn leven is niet zo interessant).

Zo ben ik ook via de zen-tuin site van Piet op het idee gekomen om een bonsai boompje te kopen.
Heb eerst 2 boeken bij de bieb gehaald en ga van het weekend kijken bij een bonsai shop.

Dank je wel. Vooral die samples zit ik me nu al op te verheugen !! Sjoerd heeft er al eens op zijn blog eentje beschreven, die Clynelish en dat maakte me al heel erg nieuwsgierig. Je hoort/leest er wel van hoe ze smaakten...
0 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 28 Jan 2011, 16:29

Kijk, daar wachten we toch allemaal op !

Krijg net een eenlijn e-mail van ene Marian Schmudde .stetson.ed:

You have emerged winner of E850,000.00 Euros in the Irish Online Draw. To claim prize, send [ Names, address, Occupation & tel

Irish ... het email adres zit in .co.cc en het bijbehorende internet-domein is niet in gebruik

irish . dept @ invetctonline .co .cc wel met een vertrouwenwekkende naam. Nu geef ik natuurlijk snel mijn meest persoonlijke gegevens om dat leuke bedrag spoedig te incasseren :P maar toch :boos
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

Martino
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Martino » 28 Jan 2011, 21:18

Ach Piet, altijd het proberen waard. Er zijn nog steeds mensen die erin trappen, zie de arrestaties in Den Haag gisteren i.v.m. internet fraude door middel van phising aanvallen. :gnif
0 x
No married man is genuinely happy if he has to drink worse whisky than he used to drink when he was single.
H. L. Mencken
Afbeelding

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 30 Jan 2011, 15:10

WELKOM AAN ALLE NIEUWE LEDEN!

Wat me opvalt is dat er vandaag veel nieuwe leden zijn geregistreerd... Chapeau! :respect :hoedaf

Maar... waar komt iedereen zo vandaan, in de zin van... gelezen in de Whisky Passion ofzo? :Scratch
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 03 Feb 2011, 18:50

Waarschijnlijk binnenkort starten met swen2 (=wijnbrevet) cursus...... extra dimensie aan het leren proeven (oke, het is dan geen whisky maar wijn, maar ja ook dat lust ik wel :gnif), mag graag een wijntje drinken in de zomer, terwijl de whisky meer trekt in de donkere maanden.

Edit: Even geen zin in whisky vanavond (was verbaasd dat dat nog kon) en maar een wijntje opengetr....eh gedraaid, een Zuid Afrikaan van de Appie : Welmoed Merlot 2009, mooi donker paarsrood, fruitig (zwarte bessen achtig), maar toch vrij licht en niet te bitter, doordrinkertje.
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 03 Feb 2011, 23:07

Haha, als ik het geld zou hebben (lees ooit ga verdienen) dan lijkt mij een wijncursus ook erg boeiend, omdat je zowel meer informatie krijgt over wijnen en productieproces als ook beter leert proeven.
@GJR aangezien het swen2 is neem ik aan dat je al eens deel 1 heb gedaan?
(en afwisseling in spijs doet een mens eten, dus het zou me niet verbazen als dat ook zo met alcoholische dranken is :-P)
0 x
Afbeelding

Carlo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Carlo » 04 Feb 2011, 21:51

Computer was vastgelopen en nu alles weer geinstalleerd en een The Macallen 10yo sherry oak ingeschonken. :duimop

Moet zeggen nu is deze bij mij zeker de favoriet en gaat zeker hard die fles. :Cry
0 x
Afbeelding

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 05 Feb 2011, 12:16

Carlo schreef:Computer was vastgelopen en nu alles weer geinstalleerd en een The Macallen 10yo sherry oak ingeschonken.

Daar heb je dan toch snel twee dubbele van nodig, pjew !
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor GJR » 05 Feb 2011, 18:05

WhiteMonkey schreef:Haha, als ik het geld zou hebben (lees ooit ga verdienen) dan lijkt mij een wijncursus ook erg boeiend, omdat je zowel meer informatie krijgt over wijnen en productieproces als ook beter leert proeven.
@GJR aangezien het swen2 is neem ik aan dat je al eens deel 1 heb gedaan?
(en afwisseling in spijs doet een mens eten, dus het zou me niet verbazen als dat ook zo met alcoholische dranken is :-P)

Is ook erg leuk om met dit mooie product bezig te zijn. Alleen het theoretische deel is al heel interressant, en dat valt financieel best mee, het is het praktische deel dat het duur(der) maakt......, maar ja dat is met whisky niet anders... een boek lezen over hoe whisky gemaakt wordt is goedkoper dan ze allemaal uit proberen....... :P
Swen1 heb ik niet, ik begin direct met Swen2.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 11 Feb 2011, 21:14

En Lagavulin!. Hoe waren de examens? Hopelijk beter als met de Cercle en even goed als KVM. :bigsmile
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 11 Feb 2011, 21:39

johan brugge schreef:En Lagavulin!. Hoe waren de examens? Hopelijk beter als met de Cercle en even goed als KVM. :bigsmile

Op 2 na vielen die heel goed mee. Kleine extra inspanning in Augustus en dan het laatste jaar aanvatten!
Even goed als KVM... Tot op de Heizel voor de bekerfinale dan ? Daar "vechten" we dat uit! :D
:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

Carlo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Carlo » 12 Feb 2011, 23:30

als jullie een dram drinken , hoeveel schenken jullie dan in.
Ikzelf meestal 40ml.
0 x
Afbeelding

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”