Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 13 Jun 2010, 21:26

JayDie schreef:een 'simpele' Palm. Of heb ik het nu volgens jou over de Johnnie Walker Red onder de bieren... :Proost

:P
Je slaat de nagel op de kop,JD. Net wat ik vind van de Hoegaarden Das trouwens.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 15 Jun 2010, 13:50

johan brugge schreef:Wacht tot zondag. Dan is het onze beurt en als je de peilingen mag geloven zal het heftig daveren op onze politieke grondvesten (althans in Vlaanderen). Ik ben benieuwd hoelang het nu zal duren eer we dan een nieuwe regering hebben en vooral hoelang ze deze keer zal overleven.

Wat heb ik gezegd? Jullie hadden een 'politieke aardverschuiving'. Bij ons is het een tsunami geworden.
0 x

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 15 Jun 2010, 15:32

johan brugge schreef:Wat heb ik gezegd? Jullie hadden een 'politieke aardverschuiving'. Bij ons is het een tsunami geworden.

En nu maar hopen dat "we" er in beide landen beter van worden. Zal me benieuwen wie het eerst een kabinet gevormd heeft of herverkiezingen krijgt.... :Tongue
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 15 Jun 2010, 15:55

Piet schreef:Zal me benieuwen wie het eerst een kabinet gevormd heeft of herverkiezingen krijgt.... :Tongue

Ha, daar zeg je wat! Ik ga in afwachting alvast deze avond een lekkere whisky drinken. Als ik iedere dag dat we nog geen regering hebben een whisky zou drinken, is mijn collectie binnen de kortste keren om zeep, vrees ik. De kloof is deze keer echt heel groot, maar we zien wel.
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 15 Jun 2010, 20:51

JayDie schreef:
I_SPEY schreef:Als ik met m'n vrouw in Engeland ben, drinken wij beide 'n heerlijke Cider - Strongbow

Strongbow... dat is toch, net als Jillz, 'gewoon' van Heineken? Daarvoor hoef je niet naar Engeland!

In de UK is er al langer een cidertrend en daar zijn steeds meer vrouwen het gaan drinken.

Wilt U niet zo denigrerend zijn, heer JD, trouwens wat kan mij het schelen, als het gewoon van Heineken is, wil jij dan dat ik me eerst realiseer wie wat heeft gemaakt, in of buiten onze landsgrenzen, als m'n vrouw en ik het op dat moment gewoon lekker vinden. Overigens, de Taunton/Bulmers behoren, wat ons betreft, tot de betere ciders. Een vriend van ons heeft bij Taunton Cider gewerkt en die kwam in de weekenden naar de pub van zijn vader met "scrumpie", echte ruwe cider. Lekkkkkkkkkkker joh, ongelooflijk zo lekker(en sterk!!). En dan buiten in de tuin, met zo'n 12-15 mensen en 'n flink vuurtje, met BBQ etc. Those were the days, my friend........

Nee hoor, Jaydie, ik maak gewoon even 'n dolletje met je, niets onaardigs in de zin! :bottomsup
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 15 Jun 2010, 21:10

I_SPEY schreef:Wilt U niet zo denigrerend zijn, heer JD, trouwens wat kan mij het schelen, als het gewoon van Heineken is, wil jij dan dat ik me eerst realiseer wie wat heeft gemaakt, in of buiten onze landsgrenzen, als m'n vrouw en ik het op dat moment gewoon lekker vinden. (...)
Nee hoor, Jaydie, ik maak gewoon even 'n dolletje met je, niets onaardigs in de zin! :bottomsup

Excusez! Was niet m'n bedoeling. Je moet zeker drinken wat je lekker vind. Vond het alleen grappig dat je schreef "Als we in UK zijn..." terwijl het gewoon van Heineken (maw. NL) af komt en je het hier ook heerlijk kan nuttigen!

Heb dat laatste ook gekocht. Zowel Jillz als Strongbow. Gevaarlijk spul: drinkt snel en lekker weg, terwijl het toch zo'n 5% ABV is! :Party
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

Piet
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Piet » 19 Jun 2010, 22:11

Tsjongejonge .... ik ben wel aan een goede dram toe.... wat gaat het worden ?

Ik had al een hele tijd vergeten naar de voortgang op http://www.freewebs.com/olmen/index.html te kijken.
Nu even bijgelezen.

Dit is een logboek van een ex-collega van mij. Met de pre-VUT kunnen gaan, zijn huis verkocht en toen in juli 2006 samen met zijn vrouw (de hond kwam net te overlijden :Cry ) een wereldreis gaan maken met hun boot, "De Stamper".
Nu dus op de kop af al 4 jaar onderweg, en ongeveer op de helft !
Daar is toch wel lef voor nodig. Ik volg ze dan ook al vanaf het begin en vaar op die manier toch een beetje mee.
Net een avonturenroman maar dan echt :goedgedaan

En dan zonder woonadres in Nederland ook nog proberen zaken te doen met de Belastingdienst .... daar is echt moed voor nodig :o
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 19 Jun 2010, 23:31

Daar is idd wel lef voor nodig. Ik was van plan om te gaan joggen, maar het regent hier pijpenstelen. Wat kan een mens dan doen? Juist ja, een goeie dram inschenken en hopen dat het morgen niet regent.
0 x

WhiteMonkey
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor WhiteMonkey » 19 Jun 2010, 23:38

Piet schreef:En dan zonder woonadres in Nederland ook nog proberen zaken te doen met de Belastingdienst .... daar is echt moed voor nodig :o

Ik dacht dat het voor de Belastingdienst het woonadres niet zoveel uitmaakt of je een woonadres in Nederland hebt...als hij zijn pre-VUT op een Nederlandse bank ontvangt (en een boot in NL geregisseerd heeft) kan dat volgens mij ongeveer al voldoende aanknopingspunt zijn om te concluderen dat het centrum van zijn levenssfeer in Nederland ligt en dus in de belasting betrokken kan worden :-P
0 x
Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 20 Jun 2010, 21:12

Ik wil jullie een andere kroeg voorstellen. Eén van de bekendste kroegen in Brugge, nl. Cambrinus http://www.cambrinus.eu/default.htm
Met 400 bieren op de kaart en een mooi interieur is dit een echte 'place to be' voor bierliefhebbers. Volgende week stel ik een andere kroeg uit Brugge voor. Ik ken nog wel een paar (verborgen) pareltjes. Enjoy.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 20 Jun 2010, 21:41

Johan, misschien een keer een fysieke kroegentocht houden :lol: Vanmiddag een Palmpje gedronken.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 20 Jun 2010, 21:48

JayDie schreef:Johan, misschien een keer een fysieke kroegentocht houden :lol: Vanmiddag een Palmpje gedronken.

Je bent altijd welkom, JD!!
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 21 Jun 2010, 18:09

Ik zal er dan wel niet bij zijn in Den Haag voor WITC, maar ik blijf toch in dezelfde sfeer. Ik zal nu zondag te vinden zijn in Snellegem voor de Highland Games. Dit is toch wat dichter bij de deur dan Den Haag.
http://www.vrij-actief.be/component/content/article/55
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 25 Jun 2010, 15:22

Uit: Ardbeg releases
Syco schreef:
Syco schreef:Ik ga donderdag een dagje uit naar Den Bosch, en ik kan me herinneren dat daar wel een leuke slijterij zat.

Jock schreef:Dan bedoel je zeker De Whisky Koning?

Ik kende de whiskykoning nog niet!

Welke leuke slijter doelde jij dan op? :Scratch
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 26 Jun 2010, 01:20

Even geen zin in een whisky maar een echt heel lekker Belgisch bier: Rochefort 10 van 11,3 % vol. Fantastisch gewoon! Niet gekoeld, maar op kamertemperatuur geserveerd. Anders verdoezelt de koude de smaken van het bier.
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”