FGG schreef:Dre schreef:Rien68 schreef:De Ferrari International Assistance moest zich weer bemoeien... Jammer!
En uiteindelijk tóch weer niet! Dat uitgerekend Vettel alsnog het eerste en in dit geval grootste slachtoffer wordt van zijn eigen gejank om strengere regels

Ik hoorde het vanmorgen in de auto. Briljant! Gepakt op wat Verstappen constant werd verweten.
Overigens ook niet eens met d 5sec van Verstappen. Toen ie er af ging lag ie nog voor Vettel, eenmaal weer op de baan nog steeds alleen zat Vettel nu in z'n nek. Vettel is er nooit voorbij geweest dus er valt niks terug te geven, volgens mij,
Beetje met de Orange bril kijkend zou ik ook zeggen dat de 5sec straf niet verdiend is. Maar wanneer er een grindbak was geweest, zoals vroegah vaak

, was het gewoon terecht afgelopen. Ik denk dat Verstappen hier de straf verdiend heeft, maar dat Hammilton dezelfde straf verdiend had in de allereerste bocht van de wedstrijd. Of je nu aan het vechten bent om P1 op P3, wanneer je blokkeert tijdens het verdedigen van een plaats,en daarmee eraf gaat, zou je die plaats kwijt moeten zijn.
Ik verwacht dat dr Helmut Marko en Horner in hun handjes stonden te wrijven, toen Max het 'teruggeven' van de positie even uitstelde. Je hoeft geen raketwetenschapper te zijn om te zien waar Max mee bezig was. Hij zou hier wel wat punten mee scoren binnen het team, maar met zo'n onsportief gedrag maak je geen vrienden onder de rest van je collega's. Een ongekend talent, maar op deze manier word je ook geen wereld kampioen.
De actie van Vettel op Ricciardo was overigens behoorlijk gevaarlijk. Terecht dat hij een fikse straf krijgt.