Oogadal schreef:Ik ben dan ook geen slijter he...![]()
En ik verkoop hier nog wel degelijk flessen, alleen niet via het aanbod topic. Mijn flessen gaan naar liefhebbers die ze open trekken, of tenminste die intentie hebben.
Maar vergelijk het nu met mijn handel; ik had laatst als enige in NL en D een Makita setje waarvan ik er nog 40 had en die tot juli niet meer te krijgen zijn. Dan kan ik een hekel aan mezelf krijgen door die te gunnen aan de hoogste bieder of ik kan doen wat ik altijd doe; ik gun ze aan mijn vaste klanten. Voor dezelfde prijs als ze een maand geleden hebben betaald. Daar voelt mijn klant zich prettig bij en nog belangrijker, ik ook.
En dat is ook een belangrijke manier om een binding te krijgen met je klant. Ik zeg ook altijd 'ik heb mijn voorraad staan voor mijn klanten, niet voor passanten'. Liefde moet van 2 kanten komen en imho past een veiling daar niet tussen. Tenzij je de opbrengst boven je normale retailprijs aan een goed doel schenkt.
Zie je, voor hetzelfde geld is dat de redenering ook achter die veiling. Zijn vaste klanten zijn bediend en de rest is voor passanten. Aan de + prijs.
Nogmaals vermelden, de ALS fles is 100% (ook wat hij zelf betaalde aan inkoop) voor het goede doel.