Gezellig aan de bar...

Een onderwerp past niet onder een van de andere rubrieken maar heeft wel "iets" met Whisky te maken. "Iets" mag ruim worden uitgelegd. In "Gezellig aan de bar..." is plaats voor ditjes en datjes.
Tottenham
Senior
Senior

Re: Gezellig aan de bar...

Ongelezen berichtdoor Tottenham » 03 Jul 2018, 12:31

MisterMonkeyDonkey schreef:
Tottenham schreef:
pascaldo schreef::respect RESPECT :respect

Nu hopen dat Kevin zich kan herpakken en gaat spelen zoals bij City

Vrees dat dat niet gaat gebeuren bij de Belgische ploeg in dit systeem, je ziet aan alles dat hij zich niet echt op z'n gemak voelt en hem ook teveel slechte keuzes en passes maken voor de absolute topspeler die hij normaal gesproken bij City is. Gelukkig zie je zo nu en dan wel vlagen van de echte De Bruyne, bijv. de briljante assist op Lukaku tegen Panama of zijn rol in de counter die leidde tot de 3-2 van Chadli.

Het systeem is er ietsje anders (verdedigender ingestelde flankverdedigers). Waardoor hij bij ons iets lager staat.
Plus bij City heb je met Sterling en Sane 2 flankaanvallers die zich in de diepte vrijlopen (bij ons komen Hazard en Mertens meer in de bal), dan is het moeilijker om een steekbal/assist te geven natuurlijk.

Dat is ook het hele punt, bij City speelt hij een andere rol in een ander systeem (dat perfect aansluit bij zijn kwaliteiten) met deels andere type spelers om zich heen en zeker De Bruyne zelf ziet ook wel in dat hij momenteel bij België veel minder zijn ei kwijt kan, hij komt veel minder toe aan de dingen waar hij normaal gesproken juist zo in uitblinkt. Ik heb het idee dat dit ook voor frustratie zorgt en ook qua houding zie ik normaal gesproken bij City een andere De Bruyne.. Die belachelijke tackle op Januzaj op de training was wat mij betreft ook een teken dat iets hem dwarszit en het zal ook niet voor niets zijn dat hij al eens eerder de tactiek van Martinez openlijk heeft bekritiseerd.
Laatst gewijzigd door Tottenham op 03 Jul 2018, 12:43, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x

hoogheid2015
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor hoogheid2015 » 03 Jul 2018, 12:35

Die versnelling van hem in de allerlaatste minuut was echt geniaal , het is een topper en een echte winnaar :respect
1 x

Kikkerneve
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Kikkerneve » 03 Jul 2018, 14:47

Tottenham schreef:
Kikkerneve schreef:
Tottenham schreef:Vrees dat dat niet gaat gebeuren bij de Belgische ploeg in dit systeem, je ziet aan alles dat hij zich niet echt op z'n gemak voelt en hem ook teveel slechte keuzes en passes maken voor de absolute topspeler die hij normaal gesproken bij City is. Gelukkig zie je zo nu en dan wel vlagen van de echte De Bruyne, bijv. de briljante assist op Lukaku tegen Panama of zijn rol in de counter die leidde tot de 3-2 van Chadli.

Ik vind de Bruijne dan nog niet eens zo slecht... Die pannenkoek(en) met kroes/krulhaar naast hem maken het ook niet bepaald makkelijk voor 'm. Wat was die Witsel slecht gisteren zeg... steeds een bal 3 keer aan moeten nemen.

Witsel ben ik überhaupt geen fan van en verwacht ik ook niet veel meer van dan wat hij tot nu toe heeft gedaan, maar het punt is dat iedereen weet dat De Bruyne, toch een van de beste spelers in de Premier League, vele malen beter kan dan wat hij over het algemeen laat zien dit WK.

Snap ik. En mijn punt is dat de Bruijne in de PL ook een van de beste spelers is omdat daar geen Witsel naast hem staat.
0 x

DavidH.
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DavidH. » 05 Jul 2018, 23:31

Bij City heeft Guardiola zijn elftal eigenlijk afgestemd op De Bruyne, zodat hij hem optimaal kan benutten in de spelverdeling en dan is ie op z'n best en van wereldklasse.
In het nationale elftal speelt ie meer verdedigend omdat er teveel aanvallend ingestelde spelers voor hem staan en je ziet aan alles dat dat gewoon niet zijn ding is, hij is ook veel minder aanwezig in het spel en kan zijn stempel niet drukken
0 x
"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough"

Beschikbare flessen: https://www.whiskybase.com/profile/davidh/collection

pascaldo
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pascaldo » 06 Jul 2018, 20:33

Lekker doelpuntje de Bruyne
1 x
Afbeelding

emerton
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor emerton » 06 Jul 2018, 21:53

Aan alle Belgen hier op dit forum,gefeliciteerd :belgie-vlag
3 x
Afbeelding

MisterMonkeyDonkey
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor MisterMonkeyDonkey » 06 Jul 2018, 21:57

Ik drink al de hele avond Glenturret 1986... Met een doel, halve finale!!! Geschiedenis geschreven/aan het schrijven.
Hadden het na de vroege 0 2 beter moeten uitspelen, nu was het weer bibberen en zweten. Maar goed, tis gelukt. Geweldig :belgie-vlag :belgie-vlag :belgie-vlag

Ohja btw, dit trek ik niet meer. Weekje afzondering nodig vanaf maandag :p. Dus de andere Belgen zullen ons hier moeten vertegenwoordigen vanaf dan.
Trouwens Courtois :respect
3 x

Tottenham
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Tottenham » 06 Jul 2018, 22:06

De Bruyne werd vanavond eindelijk goed gebruikt en dan zie je ook meteen wat voor een geweldige speler hij is, toch wel mooi voor de Belgen (en wat mij betreft in het bijzonder voor Vertonghen, Alderweireld en Dembélé) dat ze in de halve finale staan. Hoop dat wij morgen hetzelfde kunnen zeggen.
0 x

jerroen
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jerroen » 06 Jul 2018, 23:47

Dat zou Engeland moeten kunnen lukken.

Alhoewel ik het leuk vind dat België door is vond ik de balans toch net positief uitslaan voor Brazilië.
Maar goed, niet genoeg goals maken betekent eruit.
0 x

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 10 Jul 2018, 11:20

En, wie gaat er vanavond winnen (Frankrijk of België)???

Ik (als reserve-belg) hoop.... :belgie-vlag
0 x
Afbeelding

Kapre
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Kapre » 10 Jul 2018, 12:32

Wat ik me weleens afvraag bij de Rode Duivels....
Ze hebben geloof ik de duurste selectie van alle deelnemende landen, en wellicht ook de beste spelers.
Maar toch altijd dat afwachtende voetbal, de ander het spel laten maken, wachten op een foutje, en dan in de omschakeling proberen toe te slaan.
Dat is wel jammer, en ergens (IMHO) best laf.
In feite moet je met zo'n team gewoon het spel maken, en ik denk dat je dan ook betere kansen hebt eigenlijk.
Nederland speelde enkele jaren terug noodgedwongen ook met een dergelijke tactiek, maar dat moest wel omdat we de beperkingen hadden qua spelersmateriaal, de belgen van nu hebben betere spelers, dus waarom niet vol op de aanval :(
Heeft het iets met volksaard te maken ?
Bij de clubs waar deze spelers lopen spelen ze meestal wel aanvallend.
0 x
Afbeelding

Whisky-ettenleur
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Whisky-ettenleur » 10 Jul 2018, 13:14

Tot nu toe werkt hun tactiek uitstekend.
Die counters zijn echt razendsnel en mega goed uitgevoerd. Ik zou dit als coach ook niet snel gaan veranderen. :goedgedaan
0 x
Afbeelding

HammerHead
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor HammerHead » 10 Jul 2018, 13:51

Ik gun het de Belgen van harte, maar het heeft ook bepaald mee gezeten de laatste paar wedstrijden. Kijk bijvoorbeeld naar het scoreverloop (met eigen doelpunt) tegen Brazilië. België moet helemaal niet proberen het spel te maken, vooral niet tegen gelouterde tegenstanders als Brazilië of Frankrijk. Hoewel de kwaliteit van het spelersmateriaal gemiddeld genomen geweldig is komt m.i. bij balverlies de zwakte van de verdediging naar boven (zie tegen Japan). De verdediging is behoorlijk, maar geen absolute wereldklasse en komt vooral snelheid te kort. Dan kan je beter wat meer ingezakt spelen en bij het veroveren van de bal gebruik maken van de snelheid van je voorhoede.
1 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 10 Jul 2018, 19:11

Ik gun het ze helemaal niet die Belgen :bigsmile
Wij drie finales gespeeld en een derde bijna en zij de eerste keer raak...? Dakanniewaarzijn
Vanavond ben ik Hollands uitgedost maar dan andersom.....Hoewel....?
Het zijn natuurlijk onderbuikgevoelens.
Waren we ergens in de 19e eeuw maar bij elkaar gebleven. Zij en wij, wij en zij... :Cry
Zat ik er nu niet zo "verloren" bij.
Succes mannen! :duimop
2 x

Toontje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Toontje » 10 Jul 2018, 19:21

Hup België! :belgie-vlag
0 x

Terug naar “Alle overige onderwerpen die niet passen onder een andere rubriek”