wrc1 schreef:karmeliet is ook niet mis maar een Westmalle triple is voor mij toch 1 van de betere. Van die west vleteren heb je gelijk. Ik woon op zo'n 25 km van de brouwerij van West Vleteren. 'k was dit weekend bij drankgigant.nl in de shop en zag daar de drie soorten west vleteren staan (blond, 8° en de 12°). Man man man wat een prijzen. Ze vroegen meer dan 12 euro voor een flesje van 12°
'k wil dus gerust mijn 4 bakken west vleteren verkopen aan drankgigant

Bij mijn weten is het trouwens verboden om in een winkel Westvleteren te verkopen. Dus hoe Drankgigant dit doet is me een raadsel...
Buiten de brouwerij mag het bier enkel in tegenover de abdij gelegen brasserie 'In de Vrede' verkocht worden.
En er zijn zware boetes voor drankenshops die deze wel verkopen.
Ik ken een drankenhandel die enkele duizenden euro's boete heeft moeten betalen omdat ze Westvleteren verkochten.
De voorwaarden op hun website zijn ook duidelijk:
De Trappist Westvleteren is enkel voor particulieren te koop, waarbij iedere koper zich engageert het bier niet verder te verkopen. U bent de eindverbruiker. Op het kasticket wordt vermeld dat U het bier niet in de handel mag brengen. Wij kunnen u hierop aanspreken.