Gelukkig drink ik ook gerust solo, anders werd het wel een hele droge bedoening hier

daytona955 schreef:nu in het glas st. Bernardus Abt 12. Voor het eerst in een proef lokaal geproefd na de virtueel whisky reis van Glenfiddich.. Was middag bij mijn slijter en zag ze staan.... dus toch maar meegenomen....
heerlijk

caskstrength schreef:daytona955 schreef:nu in het glas st. Bernardus Abt 12. Voor het eerst in een proef lokaal geproefd na de virtueel whisky reis van Glenfiddich.. Was middag bij mijn slijter en zag ze staan.... dus toch maar meegenomen....
heerlijk
Heerlijk is die he? Heb 'm laatst weer een paar keer op. Ik kan er echt een uur (+ napret) van genieten!

Nino schreef:Gisteren met 2 vrienden Maallust bier brouwerij bezocht!
Blijft natuurlijk een prachtige omgeving met rijke geschiedenis.
Brouwerij zelf is ook een prachtig gebouw.
Voor €8.50 een rondleiding (niet dat het groot is) en 4 biertjes proeven tussendoor. Heel mooi geprijsd natuurlijk![]()
In korte lijnen werd het proces uitgelegd en kon je vragen stellen.
Na de rondleiding is er de mogelijkheid om nog wat te drinken met wat hapjes.
Normaal zou ik niet zo snel klagen, als het maar gezellig was is belangrijker...maar wat daar ineens gevraagd werd voor een Maallust biertje bleek achteraf wel een beetje schandalig (kregen een rekening gepresenteerd) vond ik zelf. Een flesje kost nog minder bij de plaatselijke slijter en dan heeft die z'n marge er al overheen gegooid![]()
Krijg je het in een glas betaal je nog meer zelfs! Weet niet of dit standaard procedure is bij een brouwerij maar schrok er wel van...
Maar blijft natuurlijk een heerlijk biertje!

jdoucet schreef:We hadden gisteren een presentatie door de directeur kwaliteit van Duvel/Moortgat en kregen de volgende biertjes te proeven
- Ijwit door 't IJ (lekker spul)
- Duvel (duh)
- Wild Jo - De Koninck (Die is ook lekker)
- Wookey Jack - Firestone Walker (yum)
- Violet Underground - Firestone Walker/Wild Beer Co. (Oh boy)
- Single Wide IPA - Boulevard brewing company
Daarna nog
- Embrasse - Dochter van de Korenaar
- Russian Imperial Stout - Emelisse
- Simcoe Vodka - Mikkeller
- Duvel
- Meer single wide IPA
- Boulevard Pale Ale van't vat
- ... Damned if I know
And then I went home, cause I had to work the next day (today). Well, not so much next day anymore...
Ik wil alleen zeggen, als het allemaal waar is, is Duvel/Moortgat een voorbeeld voor de anderen. Een mooie manier om craft breweries te verenigen
Misschien zelfs iets waar Koch aan zou kunnen verkopen
Terug naar “Whisky gerelateerde dranken inclusief cocktails”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten