Op zaterdag vroeg het vliegtuig in gestapt op Schiphol richting Glasgow, een soepele vlucht en snelle pick up van de huurauto. Op naar Loch Awe met tussenstops bij Loch Lomond, the Green Welly (de Daftmill Tyndrum exclusive daar, geweldig) en Glencoe, om uiteindelijk bij ons kamertje boven de pub uit te komen. Hier wat biertjes gedronken en zitten te bakken in de zon op het terras. Op tijd naar bed, om de volgende ochtend een mooie zonsopkomst te fotograferen.
Zondag stond in het teken van rijden naar Campbeltown, voor mij toch wel de hoofdbestemming van deze reis.
We hebben echt goed de tijd genomen, veel stops gedaan op prachtige plekken (Skipness castle, grote aanrader), en de hele dag lekker op de baan geweest.
S’avonds wat drams gedronken en gegeten in the Ardshield hotel, loop afstand van onze AirBNB.
Drams :
- Cadenhead’s Springbank 11y Jan 2026
- Daftmill 2010 Unofficial fans group
- Hazelburn 10y Port Hogshead Ardshield
- Hazelburn 16y Refill Sherry Ardshield Hand Fill (de favoriet van de avond)
- Springbank Handfill Ardshield
- Springbank 6y Jamacain Rum Ardshield
Het fijne aan samen whisky drinken, mijn vriendin en ik delen bijna altijd alle drams zodat wij veel verschillende smaken kunnen proberen, en veel dingen tegen over elkaar kunnen zetten.
Na nog een avond wandeling door Campbeltown bij de lage zon het bed opgezocht.
CAMPBELTOWN
Op maandag begon het geweld!
In de ochtend de Cadenhead Warehouse Tasting, er werd met volop enthousiasme verteld, maar geen van de drams is mij echt erg bij blijven hangen in alle eerlijkheid, ik mocht ook geen foto maken van het a4’tje van onze host, waardoor ik naast een Glenfarclas en een Ardnahoe ook niet meer zo goed weet wat er nou precies geschonken is. Flauw!
Lunch in de Cadenhead bar met een Tullibardine 12y en Knockdhu 12y Amontillado, gebotteld door CH uiteraard.
Rondje gelopen, even bij Glen Scotia kijken, alles vol bloesem, prachtig gezicht.
De volgende tasting liet nog even op zich wachten waardoor wij lekker bij the Washback Bar in de zon wat drams zijn gaan drinken.
- Hazelburn 19y Fresh Tawny Port Open Day May 2025 (flesje gekocht)
Op naar de Kilkerran Warehouse Tasting. Een leuke host, en een group straal bezopen Duitsers van middelbare leeftijd wat de sfeer een tikje ongemakkelijk maakte.Deze Duitsers stonden daarna ook vrij ongepaste opmerkingen te maken richting de meiden achter de kassa in de Springbank winkel, laten we het alsjeblieft een beetje normaal houden met z’n alle, en niet vragen of we misschien s’avonds even thuis langs mogen komen etc etc.
Naast deze rant, een geweldige tasting van :
- Kilkerran 2006 III Distilled Refill Bourbon
- Kilkerran 2005 Refill Bourbon Hogshead
- Kilkerran 2016 Fresh Sherry Hogshead
- Kilkeran 2013 Port Pipe (Flesje gekocht)
- Kilkerran 2012 Refill Sherry Hogshead
- Kilkerran 2015 Heavily Peated Fresh Bourbon
Nog even nagenieten in de zon met een Springbank 21y Open Day 2018, het was net geen 25ml waardoor het glas gratis was, score!
Op naar de Coop om een avondje in de Airbnb te hangen met wat gezond eten.
Dinsdag stond de hoofd activiteit gepland, Barley to Bottle!
Het hele process volgen was geweldig, onze host was super enthousiast, en het was toevallig Local Barley week. Heeft toch iets bijzonders om te zien.
Begonnen met een flinke breakfast dram. De blending workshop was ook erg leuk, ik ben voor een vrij sherry heftige fles gegaan, mijn vriendin voor een bourbon / rum heftige fles met kleine hinten van Sauterness.
Na de Barley to Bottle nog 2 drams gedaan, als je er dan toch bent…
Drams :
- Hazelburn 2001 23y Fresh Bourbon B2B
- New Make Spirit
- Springbank 1990 32y Refill Bourbon B2B
- Longrow 23y B2B
- Hazelburn 15y 3x Refill Marsala & 1x Refill Bourbon Open Day may 2022
- Springbank 24y Oloroso & Port Cask Open Day May 2023