De accommodatie is geboekt, het gezelschap is bepaald (de drie die de vorige twee trips ook hebben gedaan aangevuld met een gek die mee durft na enkele gezamenlijke festivals), het programma krijgt contouren.
Ergo, tijd voor een topic.
Speyside trip april 2027
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Re: Speyside trip april 2027
Leuk Nick!
Wij gaan mei ook wederom naar Speyside, nog genoeg daar die we niet gedaan hebben. En uiteraard móeten we terug naar Ord voor de mouterij.
Om even wat reacties hier los te weken, wij zijn toch van plan om bij Dalmore te gaan boeken.......
Wij gaan mei ook wederom naar Speyside, nog genoeg daar die we niet gedaan hebben. En uiteraard móeten we terug naar Ord voor de mouterij.
Om even wat reacties hier los te weken, wij zijn toch van plan om bij Dalmore te gaan boeken.......
0 x
Oeh, Dalmore ja...? Vergeef je me dat ik die niet op planning voor een eerste bezoek Speyside heb staan
..?
Wij hebben voor nu zo'n beetje het volgende idee, maar het kan nog alle kanten op:
- op woensdagochtend vroeg vliegen en dan vanaf Aberdeen via Glen Garioch, Glendronach, Strathisla naar accommodatie (al geboekt via AirBnB. Huisje in Craigellachie)
- op donderdag Glenfarclas en Ballindalloch
- op vrijdag Glenallachie en dan middag Elgin (Glenmoray en Benriach)
- op zaterdag Balvenie en Dufftown Distillery Walk.
- zondag terug
Zoiets is de planning van deze fellowship.
..?Wij hebben voor nu zo'n beetje het volgende idee, maar het kan nog alle kanten op:
- op woensdagochtend vroeg vliegen en dan vanaf Aberdeen via Glen Garioch, Glendronach, Strathisla naar accommodatie (al geboekt via AirBnB. Huisje in Craigellachie)
- op donderdag Glenfarclas en Ballindalloch
- op vrijdag Glenallachie en dan middag Elgin (Glenmoray en Benriach)
- op zaterdag Balvenie en Dufftown Distillery Walk.
- zondag terug
Zoiets is de planning van deze fellowship.
3 x
- Fat Bastard!
- Forum goeroe

Gaaf! Mooi programma Nick, en de avonden aan de bar in de Highlander Inn neem ik aan?

1 x
- edwinedje
- Forum goeroe

Zorg dat je een extra fotorolletje bij je hebt voor Strathila. Dat is een zeer fotogenieke Distillery. ook ‘s avonds.
En de bar aan het einde heeft (had) ook nog wel wat leuke drams. We moesten toch nog wat tijd doden voordat we bij onze B&B er schuin tegenover konden inchecken. Dan kan je dat maar beter doen in een comfortabele stoel met een goud borreltje.

En de bar aan het einde heeft (had) ook nog wel wat leuke drams. We moesten toch nog wat tijd doden voordat we bij onze B&B er schuin tegenover konden inchecken. Dan kan je dat maar beter doen in een comfortabele stoel met een goud borreltje.

2 x
/ Mijn Website met mijn Distillery VisitsIk wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}
Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}
Fat Bastard! schreef:en de avonden aan de bar in de Highlander Inn
Dit is echt een must!
1 x
Snowy schreef:Fat Bastard! schreef:en de avonden aan de bar in de Highlander Inn
Dit is echt een must!
Zitten we (volgens Maps) maar liefst 150 foot vandaan. Dus de kans is aanwezig
0 x
Even een vraag voor ons bezoek aan Balvenie. Wat zouden jullie adviseren: de Balvenie Classic Tour of de Warehouse Experience. Beide zijn 75 pond. Het is ons eerste bezoek aan Balvenie.
0 x
Nickolaas schreef:Even een vraag voor ons bezoek aan Balvenie. Wat zouden jullie adviseren: de Balvenie Classic Tour of de Warehouse Experience. Beide zijn 75 pond. Het is ons eerste bezoek aan Balvenie.
Ik kan alleen spreken over de Warehouse Experience (begin mei 2026). Ik vond deze wat matig, het was niet heel erg warm die dag dus dat hielp ook niet. Je gaat naar het warehouse en daar sta je gedurende de hele tasting. De whisky halen ze rechtstreeks uit het vat en dat is natuurlijk leuk. De glazen werden bij ons overigens echt flink gevuld, ik kon ruim proeven en dan was er meestal nog voldoende over om in een sample flesje te stoppen, de sample flesjes stellen ze in principe beschikbaar voor de mensen die nog moeten rijden maar het was geen probleem er een paar te gebruiken. Verder vond ik de vaten waaruit getapt werd niet heel bijzonder maar ik geef toe dat ik wat Balvenie betreft best wel verwend ben.
Ik hoop dat je er iets aan hebt, misschien heeft iemand anders ervaring met de Classic Tour. Succes met de keuze en in ieder geval heel veel plezier

1 x
Terug naar “Whisky-reis, -evenementen en Nosing & Tasting reviews, ervaringen en meningen”